Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Jednou to jede a podruhý jako by mě někdo držel za prdel...
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3313
Stránka 1 z 5

Autor:  Vít [ 23.1.07, 14:14 ]
Předmět příspěvku:  Jednou to jede a podruhý jako by mě někdo držel za prdel...

Zdravím všechny příznivce Škodovek. Mám (asi) nějaký problém s motorem - chová se záhadně. Jedná se o Favorit 136L, r.v. 1990, najeto 90 tisíc. Před cca 10tis.km tyhle opravy: vyměněný rozvoďák, spojka, při přetěsňení přebroušená hlava. Karbec a předstih seřízený na tovární hodnoty dle dílenské příručky, to samý platí i pro ventily. Jede to docela fajn, ale jen někdy. Jednou jedu a polechtám pedál a ono to zrychluje, např. i při 120 sešlápnu čtyřku a ono se to začne šplhat výš celkem svižně. To je fajn. Jenže jedu jindy a ono nic, můžu si šlapat na pedál jak chci a prostě to nejede a já nevim proč. Kdyby to bylo třeba jen když jsem plnej, tak je to jasný, ale ono se to děje i když jedu prázdnej a to mě trápí, pak nevim, co ne/mám od auta čekat. Je to čistě náhodný jev, nepovedlo se mi ani potvrdit třeba závislost na počasí... Nesetkal se někdo z vás s něčím podobným? Copak by mě tam mohlo zlobit? Dík, doufám, že už to tady někdo to samé neřešil, jestli jo, tak mě prosím dejte odkaz, nepodařilo se mi to ale najít.

Autor:  Bukaj [ 23.1.07, 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

Začal bych kontrolou brzd, jestli se občas nekousnou...

Autor:  Vít [ 23.1.07, 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

myslíš? to se mě nezdá... to by muselo přeci dělat jen do prvního většího zabrždění, kdy se to rozhýbe, nebo se pletu? Vzadu jsou komplet nový bubny, pakny i válečky, předek mě čeká, ale je fakt, že kotouče budou asi zkroucený, protože dost nepříjemně při brždění drbou.

Autor:  Bukaj [ 23.1.07, 16:04 ]
Předmět příspěvku: 

Mluvím ze zkušenosti, Tvé auto neznám...
...může blbnout hlavní brzdový válec a občas přibržďovat...

:arrow: přesně tohle dělá občas mámina 120ka :arrow: brzdama je to u ní na 100%, občas prostě pedál zabírá už když o něj zavadím a občas tak, jak má... :roll:
A to jsem kvůli tomu měnil snad celou brzdovou soustavu... :?
Začínám podezřívat brzdovou kapalinu, i když používám český Syntol...
...chová se to, jakoby se občas kapalina rozpínala... :o

V Tvém případě bych ještě zkontroloval regulaci předstihu (hlavně podtlakovou, jestli těsní), vůle v rozdělovači a případně jestli se něco občas nepřicpe v karburátoru...

Autor:  Martin [ 23.1.07, 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Mluvím ze zkušenosti, Tvé auto neznám...
...může blbnout hlavní brzdový válec a občas přibržďovat...

:arrow: přesně tohle dělá občas mámina 120ka :arrow: brzdama je to u ní na 100%, občas prostě pedál zabírá už když o něj zavadím a občas tak, jak má... :roll:
A to jsem kvůli tomu měnil snad celou brzdovou soustavu... :?
Začínám podezřívat brzdovou kapalinu, i když používám český Syntol...
...chová se to, jakoby se občas kapalina rozpínala... :o

V Tvém případě bych ještě zkontroloval regulaci předstihu (hlavně podtlakovou, jestli těsní), vůle v rozdělovači a případně jestli se něco občas nepřicpe v karburátoru...


A zkoušel si kousek zašroubovat tlačítko na posilovači?

Autor:  Bukaj [ 23.1.07, 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Bukaj píše:
Mluvím ze zkušenosti, Tvé auto neznám...
...může blbnout hlavní brzdový válec a občas přibržďovat...

:arrow: přesně tohle dělá občas mámina 120ka :arrow: brzdama je to u ní na 100%, občas prostě pedál zabírá už když o něj zavadím a občas tak, jak má... :roll:
A to jsem kvůli tomu měnil snad celou brzdovou soustavu... :?
Začínám podezřívat brzdovou kapalinu, i když používám český Syntol...
...chová se to, jakoby se občas kapalina rozpínala... :o

V Tvém případě bych ještě zkontroloval regulaci předstihu (hlavně podtlakovou, jestli těsní), vůle v rozdělovači a případně jestli se něco občas nepřicpe v karburátoru...


A zkoušel si kousek zašroubovat tlačítko na posilovači?


Jo, tim právě docílim toho, že mi permanentně přibržďujou brzdy - teď je to v takové pozici, že jednou mi zabírá pedál asi 1cm sešlápnut, jindy zase až v 1/3chodu (tak, jak má)... Na jaře zase vyměnim brzdovku a uvidim, co to udělá...

Autor:  slovacek.milos [ 23.1.07, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

a co odbublinkovávač, a hadice z něho do nádrže není ucpaná, a co ac pumpa, taky bych prošel vysoké napětí nejlépe vnoci a pohýbat stím, jestli je to delší ztráta výkonu tak se ti může dostávat vzduch do plovákové komory a nejde tam benál a jak stojíš na plynu, tak ho dostaneš ven a za ním pak jde benzín, 120 měli odvětrání plovákové komory, tady je ten odbublinkovávač, nebo ti to táhne vzduch nejčastě jsou styřelé hadice nad nádrží, v poslední době jsem podobné záhady měl, třeba auto jelo jet přestalo, znovu jsem nastartoval a jel zase 3 km, jednou to byl odbublinkovávač, 3 x vratka do nádrže, ale když ji profukuješ tlakem musíš radějí odpojenou hadici k AC pumpě a otevřenou nádrž, se mi v jednom případě stalo, že mi vyletěli ventilky z AC pumpy, a taky jsem měl ty styřelé hadice, když to delsí dobu stojí tak to tahám vzduch a česem se napije a je to OK, dá se to vysledovat, že dáš od AC pumpy k odbublinkovávači průsvitnou hadici miloš

Autor:  Vít [ 25.2.07, 13:26 ]
Předmět příspěvku: 

Děkuju všem za nápady. Problém jsem už zřejmě odstranil, parkrát jsem se byl projet a jsem víc než spokojený. Píšu to až takhle pozdě, protože jsem prostě čekal, až budu mít suchou silnici na testování. Řešení ale bylo (snad) mnohem prostší, než by se mohlo zdát, oddělal jsem víčko rozdělovače a nenašel jsem kontakty :) , byla tam vrstva černýho prachu a trochu oxidace. Vyčištěno, odmaštěno, oxidace mechanicky odstraněna. Jede to fajn, zatím pokaždé, tak doufám, že to není jen náhoda. Miloši, kdyby byly špatné ty hadice, byl by cítit benzín? Ten totiž necítím a tak usuzuju, že jsou OK, i na pohled to tak vypadá...

Autor:  slovacek.milos [ 26.2.07, 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

víťo to benzin necítíš, prostě může být špatně průchodná trubka do nádrže a ona nestíhá vracet palivo se vzduchem a vzduch přichází do plovákové komory což je špatně, jestli ti mohu doporučit tak si kup VN nové a je klid jeho životnost je max 100 tis.km to je palec víčko, kababely a svíčky, zpravidla tam máš už velké vzdálenosti palec rozdělovač, odpor v palci kdoví v jakém je stavu, jiskra se ti pak plazí po palci a střílí různě podle odporu miloš

Autor:  Vít [ 27.2.07, 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
víťo to benzin necítíš, prostě může být špatně průchodná trubka do nádrže a ona nestíhá vracet palivo se vzduchem a vzduch přichází do plovákové komory což je špatně, jestli ti mohu doporučit tak si kup VN nové a je klid jeho životnost je max 100 tis.km to je palec víčko, kababely a svíčky, zpravidla tam máš už velké vzdálenosti palec rozdělovač, odpor v palci kdoví v jakém je stavu, jiskra se ti pak plazí po palci a střílí různě podle odporu miloš


díky... ty věci mám měněné nedávno, svíčky používám BRISK D15YC. Jsou na trhu nějaké jiné, říkejme lepší, které by se projevili znatelným zlepšením něčeho (spotřeba, starty, výkon, životnost ...) ? Chtěl bych to vědět spíš jen pro zajímavost, nejsem s BRISK nespokojený.

Autor:  Jiří Čech [ 1.3.07, 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

Příště si kup originální elektrodíly ke škoduli a ne nějaké polské či turecké šmejdy.

Jiank existují pro Favo Brisk LGS, jede to na ně lépe, ale jsou dražší než klasika a vydrží tak 15 000 km.

Autor:  e.n.e.m.y. [ 1.3.07, 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří Čech píše:
Příště si kup originální elektrodíly ke škoduli a ne nějaké polské či turecké šmejdy.

Jiank existují pro Favo Brisk LGS, jede to na ně lépe, ale jsou dražší než klasika a vydrží tak 15 000 km.


Kolega nikde nic o neoriginálních dílech nepíše... navíc s tím, že by díly z polska musely být hned zákonitě špatné nemůžu souhlasit. Mám v autě elektronický spínač zn. Jezpol a cívku zn. Biazet a oba díly bez problému fungují už tři roky. Mimochodem elektronický spínač vypadá daleko kvalitněji než originál PAL a co je hlavní je dobře utěsněný takže vlhkost na něj nemá šanci což se o originálu říct nedá.

Autor:  Jiří Čech [ 1.3.07, 23:38 ]
Předmět příspěvku: 

Originál spínač PAL byl důkladně nalakovaný a snesl docela lehce mytí wapkou. Spínač je tak jednoduchý, že jeho životnost několikrát překračuje životnost auta a pokud odejde, je to většinou způsobeno vadou součástek.

Mluvil jsem o víčku a palci. Tam se bohužel kvalita polských a tureckých produktů projevuje docela negativně.

Autor:  Vít [ 5.3.07, 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

Neoriginální funkční díl bych na auto nikdy nedal, a už vůbec ne tam, kde jde o nějakou důležitou funkci, jako brzdy, náprava, motor, řízení. Vše co tam je, je jenom a pouze originál, pane Čechu.

Autor:  Jiří Čech [ 6.3.07, 14:27 ]
Předmět příspěvku: 

Vít Široký píše:
Neoriginální funkční díl bych na auto nikdy nedal, a už vůbec ne tam, kde jde o nějakou důležitou funkci, jako brzdy, náprava, motor, řízení. Vše co tam je, je jenom a pouze originál, pane Čechu.


Jak poznáš neoriginální víčko a palec?

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/