Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Stavba motoru - výběr váčky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33170
Stránka 1 z 1

Autor:  trady [ 16.7.14, 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Stavba motoru - výběr váčky

Zdarec,
začínám stavět motor do mojího auta co bude živý a ostrý :)

Počáteční představa je taková, že do bloku 781.136 bude naroubovaná fabie 1.4, T písty, odlehceni kliky - setrvaku a remenice, + patricna uprava pro montaz do bloku, komplet upravena hlava z fabie 1.4, zvetsene ventily a kanaly + snizeni (ventily budou lizat pisty) a celomedene tesneni pod hlavou atd... vyfuk bude pricnak posazeny na 4-1 svodech, krmit to budou 2x 40 SOLEX dvojite horizont karbecy. (webery jsou taky pekne ale nechutne drahe a spotrebu neresim, neni to na deni provoz) ale porad se nemuzu dopatrat toho, jake casovani vacky bude nejlepsi. v kazde diskuzi se pise neco jineho, mne jde o to abych pri normalni jizde pres mesto nemusel tocit motor do zavratnych vysin aby se to bavilo i v cca 2000ot, a kdyz vyjedu z mesta tak pri akceleraci na podlahu auto vystartovalo a jelo jak drak.

takze jake casovani vacky dle vas bude nejlepsi sehnat a dále brat novou vacku s vyssim zdvihem nebo prebrus a brat v potaz nizsiho zdvihu ventilu jako serie?

PS: jake casovani mnely prvni MPi z feldy a mnely ty prvni jeste prodlouzeni pro uchyt nahonu rozdelovace?

Autor:  Lamač [ 17.7.14, 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

prodlouzeni pro uchyt nahonu rozdelovace -čo tým myslíš?

Autor:  Veteranista [ 17.7.14, 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

myslí tím, že vačka byla na délku delší, aby se tam vešlo kolečko na pohon rozdělovače

Autor:  darklord [ 17.7.14, 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

A ako to ma pohanane olejove cerpadlo ked tam to kolecko neni???

Autor:  URU [ 17.7.14, 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

trady píše:
porad se nemuzu dopatrat toho, jake casovani vacky bude nejlepsi.


to nejlepší časování je tak trochu individuální, ale podle tvýho popisu bych nejspíš šahnul po vačce co má Tuner#2 - ME 265/258, zdvihy 6,5/6,3mm (nebo nějakou podobnou)...

já zkoušel Chovancovu 278/270, zdvihy 6.9/6.7mm (přebrus ze sériový), volnoběh mírně vyšší - cca 1000-1100, 2000 si to ještě nechat líbilo, ale jelo to jak serie 120L, na 3000 motor zabral a tahal do 6000... maximum krouťáku bylo pocitově kolem 4000, KP jsem měl 11:1... a celkem se mi to líbilo, teda alespoň do doby než se kously šály na klice :D

Autor:  Jarda S. [ 18.7.14, 19:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

trady píše:
PS: jake casovani mnely prvni MPi z feldy a mnely ty prvni jeste prodlouzeni pro uchyt nahonu rozdelovace?

jestli myslíš mpi s malým uloženim tak 247/247

Autor:  varok [ 18.7.14, 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

Sice nejsem motorář, ale tohle je spíše práce pro diesel, ne? Popř. nějaký vysoký obsah.
No já to mám tak, i když motor je skoro serie, že když chci jet klasicky, tak jedu, málo točím. Pokud chci skoro lítat, tak tomu musím solit, ale hned od začátku. Když už třeba jedu určitou rychlostí, tak to prostě tolik neakceleruje, trošku ano, ale né moc. Možná ty auta s motorem podle tvého popisu to dokáží, ale nevím, no. Co jsem se ptal kluků, kteří dělají s motory, tak u nízkoobsahových aut prý je to trošku problém.

Autor:  Viky [ 19.7.14, 05:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

Kdo umi spravne zaradit, nepotrebuje 4 litry obsah (ano, narážka na US vozy) ;)

Autor:  trady [ 19.7.14, 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

URU píše:
to nejlepší časování je tak trochu individuální, ale podle tvýho popisu bych nejspíš šahnul po vačce co má Tuner#2 - ME 265/258, zdvihy 6,5/6,3mm (nebo nějakou podobnou)...

já zkoušel Chovancovu 278/270, zdvihy 6.9/6.7mm (přebrus ze sériový), volnoběh mírně vyšší - cca 1000-1100, 2000 si to ještě nechat líbilo, ale jelo to jak serie 120L, na 3000 motor zabral a tahal do 6000... maximum krouťáku bylo pocitově kolem 4000, KP jsem měl 11:1... a celkem se mi to líbilo, teda alespoň do doby než se kously šály na klice :D


Jo na tu 278/270 sem se uz dival, nevis jestli chovanec posle i s jinym casovanim? kdybych chtel treba 285/280?

Autor:  Jarda S. [ 20.7.14, 00:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

pokud bys chtěl svoje časování tak to máš běh na pár let s nim :D

Autor:  Lamač [ 21.7.14, 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

Ja mám tu 265/258 od ME a nemôžem sa sťažovať.Na pretryskovaný karbec a upravenú hlavu to ide príjemne živo,voľnobeh netrebalo zvyšovať,emisie tak isto ok,spotreba tak isto išla dole..Myslím že zvody 421 a programovatelné zapalovanie by ešte niečo pridali do výkonu,ale momentálne na to nemám nejak času.Táto vačka je na sadu 60kW,ale tuším že má aj ešte niečo ostrejšie (na cca 70kW)..

Autor:  trady [ 10.3.15, 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Stavba motoru - výběr váčky

Čauki, tema zacina byt opet aktualni, schanim vykres upravy setrvacniku a remenice popř i kliky v co nejlepsi kvalite. Neco mam ale soustruznik z toho neni moudry (mam to v horsi kvalite) kdo by byl ochotny to kajsi uploadnout byl bych rad.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/