Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu.
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33178
Stránka 1 z 2

Autor:  fávo89 [ 20.7.14, 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu.

Dobrý den

1. Mám problém s volnoběhem. I při mírném přidání plynu nejdou otáčky rovnoměrně. Pokud plyn pustím, tak cca 2-3 vteřiny to jede normálně a pak to začne kolísat, jakoby se nachvíli vyplo zapalovaní tak na zlomek vteřiny a zase zaplo (někdy mi problikne i kontrolka zapalování). Pak to zase 2-3 vteřiny jede normálně a zase to málem chcípne. Dělá to jakoby v určitých intervalech.

2. Pokud je motor zatížen např. jízdou, tak to táhne v pohodě bez cukání, záběr taky dobrý, ale pokud ubírám plyn (je jedno jestli pouštím plyn rychle nebo pomalu), tak v určité poloze plynu to docela silně cukne (jen jednou), Je to nepříjemné hlavně na nižším rychl. stupni.

Jedná se o uloženku r.v. 89, najeto 36000km, jetá akorát přes léto, auto vypadá jako nové. Loni jsem měnil svíčky a tešnění pod karburátorem Pierburg. Bohužel jsem nedávno zapomněl vypnout světla a nešlo nastartovat, takže jsem musel auto na trojku chvíli roztláčet a nevím, jestli se to nezpůsobilo tímto, protože to dělá od té doby, ale možná je to jen náhoda.

Děkuji a každou radu.

Autor:  gokralik [ 20.7.14, 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

Co svíčky a kabely? Nejsou tam taky ještě uloženky?

Autor:  fávo89 [ 20.7.14, 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Svíčky jsem dával nové loni. Kabely jsou staré tak 15 let (jednou se už měnili).

Autor:  Kluci z Paky [ 20.7.14, 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Nevím nevím, ale přijde mi to jako zanesený karbec nečistotama. A za ty kabely bych se přimlouval nové.

Autor:  fávo89 [ 20.7.14, 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Ty kabely zkusím. Co se týče těch nečistot, možné to je, ale vzhledem k počtu ujetých kilometrů těžko říct. Divné mi přijde, že to začalo blbnout až po těch problémech s baterkou, to je divny. Napřed jsem si myslel, že to dělá ta vybitá baterka.
Ještě jsem zapomněl doplnit, že mi zlobí delší dobu trochu sytič při startu (škrtící klapka se po sešlápnutí plynu ale zavírá). Někdy se chytne a někdy musím trochu přidat plyn . Podle mě to s tímto ale nesouvisí.

Autor:  Kluci z Paky [ 20.7.14, 15:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Tak je lepší, aby vše fungovalo a nemusel ses spoléhat na něco zbytečně. Nikdy nevíš, co s čím souvisí.

Autor:  varok [ 20.7.14, 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Tak prvně, dělá to i u zahřátého motoru, nebo jen studeného? Vyměnil bych ty kabely ke svíčkám, zároveň i palec a víčko rozdělovače.
Jestli to dělá jen studený motor, tak bych určitě opravil sytič. Navíc se nezavírá škrtící klapka ale vzduchová přívěra, což je ten sytič. Ten to může dělat taky.
A co všechny palivové filtry? Jeden by měl být u AC pumpy dole, jedno mini sítko by mělo být v náustku přívodu paliva do karbecu.

Autor:  fávo89 [ 20.7.14, 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Dělá to při studeném i zahřátém motoru. Co se týče těch palivových filtrů, tak ty jsem nekontroloval, jelikož mi někdo tvrdil, že v případě ucpaných sítek by to cukalo spíše při zatíženém motoru, kdy je zvýšená spotřeba paliva a to není můj případ.

Autor:  Kluci z Paky [ 20.7.14, 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

To je sice pravda, ale za vyčištění nic nedáš. Také se ti mohlo sejít dohromady více menších problémů, které pak udělají to, co popisuješ. Tyhle věci se řeší postupným vylučováním možných příčin až na to přijdeš. Takže začni těma kabelama, ten palec s víčkem taky, to má Varok pravdu, stojí to pár korun, pak koukni na ty čističe paliva a já myslím vyčistit karbec. A zkoukni nastavení toho sytiče, tady na fóru je někde popis, jak na to.

Autor:  fávo89 [ 20.7.14, 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Ten palec s víčkem a kabely zkusím, jakmile to někde seženu. Palec mi ale nejde nějak sundat, je tam v tom nějaký fígl, jak na to? Ještě mě napadla jedna věc. Krátce před tím jsem natankoval benzin u Lukoilu pak asi 10 km cesta a potom ten malér s baterkou. Myslíte, že by to mohlo dělat špatné palivo? Sice malá pravděpodobnost, ale už měl někdo problém se špatným palivem?

Autor:  Kluci z Paky [ 20.7.14, 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Tak palivo ovlivňuje plno věcí, ale takové problémy by asi určitá značka /výrobce/ benzínu neudělala. Jinak ten palec se normálně vytáhne nahoru, žádný fígl v tom nehledej. Zaber.

Autor:  varok [ 21.7.14, 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

U některých fáček se palec lepil, ale to až u posledních s motorem BMM, tedy vstřikování. Důvod nevím.
Hodně nekvalitní benzín by to teroreticky mohl dělat taky, u nás je taky jedna taková známá benzína, ale má jiný název. Jestli to není tajné, tak Unicorn Oil. Tam jsem kdysy nabral benzín do starého fáčka a už nikdy více.
Nebo alespoň kouknout, jestli nejsou ty kontakty ve víčku už zelené zaoxidované. To dělá hodně.

Autor:  fávo89 [ 26.7.14, 10:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Dnes jsem udělal kontrolu kabelů, víčka a palce. Nové díly prozatím nemám, ale už se na tom pracuje. Dva kabely mají uvnitř na straně od svíčky rezavé kontakty, tak to bude možná tím. Úplně se z toho rezavě zaprášilo, jak jsem ten kabel sundal. Ty svíčky jsem loni právě měnil proto, že jim urezly kontakty. Nechápu, jak se to mohlo stát, když to stojí skoro pořád v garáži, kde není vlhko. Ale na druhou stranu tam byly asi 15 let.

Možná bude trochu netěsná i hadice od podtlakové regulace (falešný tah). Máte na těch koncích hadice nějaké stahovačky? Já tam nic nemám.

Palec vypadá v pohodě, kontakty na víčku mají pěknou měděnou barvu, akorát v místě jiskry je to trochu zčernalé a ohraničené zelenou oxidací. Benzínem se mi to očistit nepovedlo, ale pro jistotu to taky vyměním.

Kabely ke svíčkám jsem na netu našel modré Tesla, ale je tam uvedeno, že to je pro vstřikování. Je tam v něčem rozdíl oproti karburátoru, nebo to můžu použít? Původní jsou tam tmavě zelené.

Díky předem za pomoc :-)

Autor:  Kluci z Paky [ 26.7.14, 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Kabely dej origo ke karburátorové verzi. Ten palec může sice vypadat dobře, ale jde o odpor, který na něm je. S tím falešným tahem vzduchu- vezmi např. čistič brzd a stříkni do míst, kde si myslíš, že by mohla být netěsnost a sleduj, co to udělá s otáčkama...

Autor:  Veteranista [ 27.7.14, 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit r.v.89 nedrží volnoběh a cuká při uvolnění plynu

Hlavně kup nějaké normální kabely, ne nějakou čínu, za mě jednoznačné favority jsou modré kabely Tesla Blatná, to je sázka na jistotu

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/