Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

repas motora š130?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33333
Stránka 1 z 2

Autor:  corsair [ 29.9.14, 14:27 ]
Předmět příspěvku:  repas motora š130?

Vala sa mi vonku za barakom motor zo 130. Co viem je na nom prasknuta hlava (viackrat vyvrela voda). Chcel by som ho dat do kopy. Da sa pouzit hlava zo s120? alebo z favorita? Na ake dalsie prekvapenia sa treba pripravit?

Autor:  škodovka [ 29.9.14, 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

Hlava praskne jenom vyjímečně, nejspíš to bude chtít jí jenom srovnat (a pro jistotu nechat udělat tlakovou zkoušku), dát nové těsnění a udělat přesahy.
Hlava ze 120 použít nelze ze 105 ano.
Každopádně jestli ten motor leží už nějaký ten měsíc/rok někde na venku tak nepředpokládám, že má smysl se s ním zabývat pokud bys nechtěl dělat kompletní generálku.

Autor:  corsair [ 29.9.14, 18:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

Co vsetko mu moze byt? Je zakryty igelitom - neprsalo nan. O tej hlave viem ze je prasknuta. Zo 105ky fakt pasuje?
Ako mozem "nasucho" zistit ci to ma vyznam?

Autor:  jjjano3 [ 29.9.14, 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

súčiastky mohli chytiť hrdzu, hlavne ak v ňom nebol olej a bol aj otvorený :roll: veď skús ho pretočiť či pojde a uvidiš, ktovie :mrgreen:

Autor:  CROWACK [ 29.9.14, 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

nasucho s ním zkusit otočit... když to jde, stojí za to to minimálně rozkuchat. Máš tam aspoň svíce, nebo tomu myši lozily do spalováků? :)
A když to rozebereš a bude to nahovno, můžeš aspoň vesele dekompozitovat dál na druhotné suroviny :mrgreen:

Autor:  Jarda S. [ 29.9.14, 19:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

corsair píše:
Co vsetko mu moze byt? Je zakryty igelitom - neprsalo nan. O tej hlave viem ze je prasknuta. Zo 105ky fakt pasuje?
Ako mozem "nasucho" zistit ci to ma vyznam?


je jiná ale použít se dá, 130 má vložky OOOO 105 OO OO ale 105 má malý spalovací prostory tak to vychází :wink:

Autor:  corsair [ 30.9.14, 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

Ak to spravne chapem ventily sa nebudu idealne otvarat... Favorit felicia maju rovnake vrtanie tak neviem ci neni lepsie tam dat tu?

Autor:  fatal [ 30.9.14, 11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

Ventily se otvírat budou. Favorití hlava je úplně jiná.

Autor:  URU [ 30.9.14, 14:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

hlava ze 105 pasuje, ale jestli budeš nechávat 130 písty (vypouklý s vybránim), musíš udělat vybrání v hlavě, aby do ní písty nemlátily (ikdyž viděl jsem motor 120LS s neupravenou 120L hlavou a taky to jelo. písty se otlačily podle hlavy)

když budeš mít písty 135 (rovný s vybránim) nebo 136 (rovný), hlavu ani nemusíš upravovat :)
já jsem chvilku provozoval kombinaci blok 130, písty 135, hlava 105 (snížená o 2mm //až ke značce, KP vycházel 11:1, vačka 278/270 a jelo to pěkně)

favo hlava by ti držela akorát tak na těch 4 matičkách u zdvihacích tyček, zbejvající díry jsou jinde a je jich o jednu míň

Autor:  corsair [ 1.10.14, 05:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

Aha... Takze piesty... Neviem ci to neni tazsie zohnat ako hlavu... Z Favorita/feldy asi zozeniem, zo skodovky 135-136rapid/garde tazko.

Autor:  Jarda S. [ 1.10.14, 12:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

upřímně bych se na 130 z vysoka vy.... a narval 136 rapid nebo upravit 136 fávo

Autor:  CROWACK [ 1.10.14, 15:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

co je těžkýho na sehnání pístů z fazola?

Autor:  jjjano3 [ 1.10.14, 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

nemali 130/135 hlavu upravenú na prevádzku trvale na bezolovnatý benzín ? to by bolo lepšie či nie ? nemusí sa pridávať nič do benzínu kvôli starším 105 atd. alebo sa nič nestane ? ako to riešite vy ? dávate náhradu olova ? :)

Autor:  Veteranista [ 1.10.14, 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

130 a 135 jsou úplně dvě jiné hlavy, stačí otevřít oči a podívat se na ně

Autor:  URU [ 1.10.14, 16:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: repas motora š130?

105, 120, 130 (litina) byly na olovnatej benzín (ale jdou upravit vloženim tvrzených sedel, pak jde jezdit na bezolovo/LPG trvale bez zaklepávání ventilů)
135 a 136 (hliník) byly na bezolovnatej benzín (první 136 údajně nebyly)

a aditiva do Rudý Rakety (litina) leju, do Rapida (hliník) neleju, a do GLi (hliník, jednobodová stříkačka, kat a další nesmysly) tušim že ani nesmim (kdo ví co by to udělalo s lambdou a katem)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/