Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Výmena škrtiacej klapky problem
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33348
Stránka 1 z 2

Autor:  Sharkon [ 3.10.14, 14:36 ]
Předmět příspěvku:  Výmena škrtiacej klapky problem

Nazdar, mam menši problem, vlastnim Feldu 1.3MPi 50kW/68hp AMH ročnik 1999, vymenil som škrtiacu klapku lebo na origo odišiel motorček, no nebol som na diagnostike aby ju sparovali . Problem nastal v tom, že mi začalo zdochynať auto alebo sa vobec nedalo naštartovať, stiahlo kontrolky vobec nič a ked som naštartoval a hral sa s plynom tak mi svetla sťahovalo a naspäť sa rozsvecovali alebo zdochlo auto za chodu, ale robilo to len občas, No teraz som zašiel do servisu nech to mechanik napoji mal bosch diagnostiku vypisalo mu chybovy kod teda nesparovana škrtiaca klapka(alebo niečo take podobne), snažil sa ju načitavať ale vobec mu ju nechcelo zobrať. Teda može byť pričina tychto zavad sposobena zlou škrtiacou klapkou? Jeho vyjadrenie bolo take, že škrtiacu klapku treba vymeniť bud za použitu ale z rovnakeho modelu alebo objednať uplne novu, priznaky chodu motora ktore sa prejavili tak po vymene by nemal motor vykazovať. Pred vymenou origo škrtiacej klapky motor išiel bezproblemov. Za vaše vyjadrenie dakujem

Autor:  michalkatka [ 3.10.14, 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

po výmene kalpky by sa mala RJ zresetovať, ale v čom bol problém :?:

skúsenosť je taká že aj pokiaľ sa nezresetuje tak si s tým ako tak poradí, zo začiatku to sakpína a skáče, ale po 100 - 200km sa to vyladí...

ak sa to nezlepšuje hľadaj chybu inde, poradil by som ti určite diagnostiku, klapka sa kaziť moc nezvykne, akurát býva značne znečistená, častejšie je vadná lambdasonda (pozor na neoriginálne), čidlo teploty, sem-tam knockig senzor, zapaľovacia lišta, prípadne vstrekovač, prípadne tlak paliva čo spôsobuje vadné čerpadlo, alebo upchatý filter.

Autor:  Sharkon [ 3.10.14, 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

Diagnostika mu nabehla bezproblemov, žiadne ine chyby mu neukazalo až na to že sa nevie pripojiť na škrtiacu klapku, aby ju vedel zresetovať a nastaviť dane hodnoty. Vravel že zdochynanie auta teda že nechce vobec naštartovať len slabo zasvietia kontrolky a vypnu po zapnuti polohy kluča štart može sposobovať aj imobilizer, mam k autu kluč ale len jeden original. V pondelok mi ma volať o tu klapku. Alternator dobija dobre bol zrepasovany a dnes mi ho aj zmeral a je OK. poiskovu skrinku som pozrel je čista, alarm by mal tiež byť v poriadku . Ostavalo mi vysieť aj relatko palivoveho čerpadla začalo len ťukať, ked motor zdochol a snažil som sa ho nasledne naštartovať. Všetky kostry v aute som prešiel, vyčistil a dotiahol. Štarter som mal tak isto vonku, kontorloval som či sa nezadrhava popripade či nie je neaky kontakt skorodovany. Už fakt neviem, to s tym zdochnutim spravi len raz za čas, niekedy cely mesiac nič až potom a zase nič tyžden dva a zase sa zdrbe. No auto začalo blbnuť až ked som vymenil škrtiacu klapku :(

Autor:  fatal [ 3.10.14, 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

Ty světla budou mít jinou příčinu, změna klapky nemůže způsobit pohasínání světel. Něco je špatně v elektrice. Alternátor je dobře zapojený? Jaké je napětí baterky?

U Felicie se nepřipojuje na škrtící klapku, ale jednotku. Klapka samotná je "hloupé" zařízení. Zkoušel mechanik načíst hodnotu sešlápnutí pedálu a zkoušeli jste zda se mění se sešlápnutím pedálu?

Autor:  Sharkon [ 3.10.14, 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

Napätie je bez svetiel 14V, Pri zapnuti svetiel je 13,8V . no doma v garaži ked pozapinam všetky spotrebiče, hmlovky, radio, vyhrievanie okna a kurenie dam na 2 popripade 3. tak je zretelne počuť že klesnu otačky motora teda aj vidieť na otačkomeri a predne svetla sa zoslabia. To všetko na volnobehu, počas otačok nad 2000ot/min všetko ide dobija okolo14V. Napätie viac ako 14V neprekroči pri max plyne. Ja by som povedal že ta škrtiaca klapka nedostava podnet od RJ že motor ma zvyšiť otačky teda chod aby postačovalo to všetko fungovať ako ma chapete. Mechanik sa napojil do RJ ale chyba tam bola ta že neni klapka zosynchronizovana. a nevedel ju tu klapku cez VAG zresetovať lebo ju nevedel načitať . žiadne ine chyby neboli zistene na diagnostike čo sa tyka čidiel alebo vykonnych členov pokial take niečo na Felde sa da načitať.

Autor:  varok [ 3.10.14, 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

A je ta klapka origo ze stejné feldy? Nová nebo starší? Že altík dobíjí je napsáno, ale kolik má samotný akumulátor bez běžícího motoru? není už taky těsně před smrtí?
Nejde nastartovat je široký pojem. Jako že točí startér, ale motor nechce naskočit, nebo že vůbec startér netočí při otočení klíčku. Jestli jedno z toho, tak má možná Fatal pravdu a s klapkou to třeba nemá vůbec nic společného.

Autor:  michalkatka [ 3.10.14, 18:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

klapka cez vag často resetovať nejde, robí sa to cez motordiag, ten funguje dobre...

ale stále nechápem čo na tej diagnostike vyčítal, nastavovač klapky, potenciometer to sa všetko dá skontrolovať diagnostikou akčných členov, a priamo hodnotami, to si treba prejsť všetky skupiny...

Autor:  Sharkon [ 3.10.14, 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

je to klapka s pickupa 1.3 Mpi ale strši model zrejme, ono napr. dnes chodili sme po meste po obchodoch, išli sme do posledneho všetko OK, vyšli sme z obchodu strčim kluč do zapalovania pretočim a motor nič ani necvakol štarter ani čerpadlo nenatiahlo ked ma naťahať čo je počuť a kontrolky stiahlo ani nesvietili poriadne až zhasli, potom som vybral kluč a znova to iste sa opakovalo, a asi po 10 min naštartoval ako keby sa nič nestalo, prišiel som k mechanikovy do dielne porozpravali sme sa zmeral dobijanie, akumulator je novy mesiac do zadu kupovany, Akuma 12V 44Ah . Alternator dobija tak ako som uviedol vyššie a pripojil sa cez zasuvku cez Bosch program a uviedol všetko čo pytalo, vybehla mu chyba dačo so škrtiacov klapkou neni neviem čo a potom zapol niečo ine alebo cez ten isty program chcel vojsť do riadiacej jednotky ale nechcelo mu načitať to aby mohol zresetovať tu vymenenu škrtiacu klapku a nastaviť ju. Nechcelo mu ju načitať lebo nebola original zrejme s toho modelu ako mam ja. A že to všetko može robiť aj imobilizer teda komplet spinačka.

Autor:  michalkatka [ 3.10.14, 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

No, pekné čítanie...

Takže Bosch program nieje, teda neviem, diagnostika sa robí cez VW program VAG, tam sa dajú pozrieť chyby, vymazať chyby, pozrieť aktuálne hodnoty ako napr. teplota motora, teplota nasávaného vzduchu, lambda faktor, poloha (uhol) škrtiacej klapky a iné... skúsený mechanik vie či sú tie hodnoty reálne, alebo člen ktorý ich meria je vadný, ono aj vadné čidlo teploty nemusí vyhodiť chybu ak je v hodnotách ktoré pozná RJ, často sa stáva že RJ pracuje s teplotou motora -49,5°C a chyba v závadách nieje.

pokiaľ chceš RJ dať na hodoty ak s Fabriky ide to aj nejko cez VAG, ale to musí byť platený registrovaný a neviem čo ešte, overený je voľný program motordiag kde to ide celkom pohodlne.

ešte cez VAG ide spárovať RJ s imobilizérom, pokiaľ meníš kľúče a vieš k nim aj PIN tak vieš spárovať aj kľúče s imobilizérom...

aj tak si myslím že problém budeš mať v štartéri, alebo v silovom vedení k nemu, stýkač na štartéri, relé "X" alebo niečo okolo toho, imobilizér sa správa inak, normálne pred štartom natlačí palivo, motor chytí a po 2-3sek zdochne, pretože odpojí palivové čerpadlo...

ešte dôležitá otázka... máš v tom LPG :?:

Autor:  Sharkon [ 3.10.14, 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

Nie LPG v tom nemam, diagnostika bola: http://www.vybaveniservisu.cz/data/prod ... rge/98.jpg niečo taketo a cez aky program to robil neviem povedať ale ten mechanik je dosť skuseny a sam vlastni Feldu a nedal by ju za nič tak verim tomu že asi vie cez aky program to ma vyhodnotiť a veci s tym spoločne :) Ja osobne budem rad pokial mi vymeni tu škrtiacu klapku a nastavi hodnoty a ak to nebude imobilizer a spinačka ale len neaka drobnosť rele alebo neaky zlomeny kabel, čital som o neakom fastone ktory ide so spinačky na štarter neaky žlty kablik, chlapec tam pisal že mam na štarter priviešť + drat od baterky a ked štarter pojde tak bude chyba bud v tom kabliku. spinačke alebo v rele X ak sa nemylim. Možno tu riešime nie jednu ale 2 zavady :(

Autor:  slovacek.milos [ 4.10.14, 06:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

sharkon pšeš zde slohovky ale naprosto oničem

dělá se to asi takto vag asresa O1pamět závad opíšeš šíslo závady a dáš sem, bavit se o nějaké závadě kterou někdo našel je oničem,

pokud dáváš druhou klapku na MPi stačé si stáhnout tento program zdarma http://www.motordiag.cz/msm/index.php

Autor:  p.s. [ 4.10.14, 09:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

miloš má pravdu pomocí toho programu od motordiag jí umravníš
já ted měl v ruce feldu a ta si sama v pravidelných intervalech přidávala a ubírala plyn vyčištění nepomohlo umravnil jí až motordiag
http://www.skoda-club.net/forum-tema/ci ... -mpi-10140

Autor:  Kluci z Paky [ 4.10.14, 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

Klapka je jedna věc a problém s elektrikou druhá. Zkuste se zaměřit na X relé. Jinak diagnostika jak píše Miloš.

Autor:  Sharkon [ 4.10.14, 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

Takže tu vec ked auto nejde naštartovať tak môže robiť to X rele ? Lebo ono pri pokuse štartovať ked auto zdochlo začne len neake relatko cvakat a ako keby daco zacalo murčať a kontrolky sa zoslabia že skoro nesvietia. Môže byť že rele X odchádza a bude Ho treba vymeniť?

Autor:  Kluci z Paky [ 4.10.14, 21:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výmena škrtiacej klapky problem

X relé bývá často příčinou zapeklitostí s elektrikou. Ale takhle na dálku se blbě radí. Taky můžeš mít někde blbou kostru. Tohle všechno se musí proměřit.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/