Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Škoda 125 pár dotazů
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33363
Stránka 1 z 1

Autor:  Peckin [ 9.10.14, 06:59 ]
Předmět příspěvku:  Škoda 125 pár dotazů

Zdravím všechny příznivce Škodovek.
Koupil jsem si nedávno Škodu 125 a tak nějak se s ní sžívám. potřeboval bych poradit s pár věcma se kterými si nevím rady:
První věc je, že při startování musím i když auto stojí třeba jen jeden den palivo načerpat ručně do karburátoru jinak to nechce chytit. Je to vada karburátoru nebo pumpy?
další věc co se mi nelíbí je přidávání olova do paliva, dá se namontovat hlava z favorita nebo felicie která má tvrzená sedla a třeba i nějaký další přínos?
Dále by mě zajímalo jestli někdo z vás zkoušel v těchto škodovkách karburátor Jikov LEKR nebo Pierburg 2E a jestli to mělo nějaký přínos.
A poslední věc. Mám tu karburátory SEDR a ESDR. Vypadají téměř stejně, v čem se tedy liší?

Autor:  fatal [ 9.10.14, 07:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

To že před startováním musíš napumpovat není chyba, ale vlastnost. Dá se to řešit výměnou pumpy za novější typ, ale detaily nevím.
Přidávat olovo do paliva nemusíš vždy, pokud je hlava dostatečně zajetá, stačí občas. Pokud se toho chceš úplně zbavit, musíš nechat pod ventily dát tvrzená sedla. Favorití hlava nepasuje.
LEKR tam nedostaneš, protože je otočen o 90°, navíc to není dobrý nápad, LEKRy jsou složitější a spotřebu či odezvu na plyn nezlepší.
SEDR je modernější, má menší spotřebu, lepší sytič. EDSR víc žere, ale obvykle také víc jede.

Autor:  Veteranista [ 9.10.14, 07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

jeden den je malo, to by melo chytat, zameril bych se na tri veci, ventilky v AC pumpe, jestli je pod karburatorem termoizolacni podlozka a jaka je hladina v karburatoru.

Autor:  Šemik [ 9.10.14, 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

1) Že je třeba po jednom dni stání načerpat palivo ručně je typická vlastnost těchto vozů. Nejlépe řešit montáží el. čerpadla paliva (nízkotlaký Facet).

2) Hlava z Favoritu skutečně nepasuje. Buď nechat upravit tuhle jak píšeš, nebo to nedělat a jezdit na čistý N95. Pokud to jezdilo na Pb dosud, vydrží to bez něj dál taky dost.

3) s LEKRem jsem svýho času taky dost experimentoval, ve výsledku nic moc. Krom značných technických obtíží s montáží souvisejících je přínos, pokud lze o jakém vůbec hovořit, mizivý.
Rozdíl mezi SEDR a EDSR není v dnešní době prakticky žádný - oba dva typy karburátorů si jsou dost podobné a po těch letech jsou všechny tak opotřebené, že se rozdíly smazávají. Pokud origo SEDR co ve 125L máš funguje, nech ho tam. Výměnu za jiný má smysl řešit pouze pokud bys šel do jiné značky než JIKOV, případně předělával na vstřikování.

Autor:  Veteranista [ 9.10.14, 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

Ja teda po dni problem s odparenym benzinem nikdy nemel.

Autor:  Peckin [ 10.10.14, 08:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

No, jestli je karburátor dobrý nevím, příjde mi že to dost žere a hlavně to čerpání paliva do něj mě dost štve, navíc ted auto začalo dost cukat tak mě napadlo ty karburátory vyměnit, i když to cukání může být klidně něco jiného, nejspíš v zapalování.
Co se týče AC pumpy, z favorita by nešla? Co vím tak u Favotita jsme nikdy benzín růčo nečerpali a vždy dobře chytal.
Olovo do paliva přidávat budu. Není to pro mě nic neřešitelného, jen mě to nebaví:-)
Co se týče toho cukání, vyměním svíčky a zkontroluju rozdělovač, na něj jsem vůbec ještě nekouknul a bude asi potřeba udělat odtrh a promazat.

Autor:  ferrari [ 10.10.14, 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

Veteranista píše:
Ja teda po dni problem s odparenym benzinem nikdy nemel.

A ty máš 742ku? ;-)

Peckin - pravdou je, že obtiažne chytanie je vlastnosť, ale na druhý deň by to malo ísť bez väčších problémov, možno to po štarte zdochne, ale potom by už malo ísť...malo by ti stačiť nové víko AC pumpy...ak máš pumpu z Fačka, vyskúšaj, teoreticky by to malo ísť...inak zaujímalo by am, čo je koreňovou príčinou týchto problémov so štartami...totižto 1000ly, či 100vky tento problém nemali, čiže tipujem, že je to problém karbov SEDR/EDSR...a LEKR? ...ak to vieš vyskúšať, minimálne vyskúšaj, ja čo som prečítal, prínos by to mal byť, minimálne na chod za studena a na štarty...Poštuduj Virt,

A čo sa týka karbov, je to alchýmia, sú už všetky vymleté a polofunkčné...chce to zhodiť ten, ktorý tam máš, prekontrolovať rovinnosť víka, rovinnosť príruby a funkčnosť ovládania 2. komory...ak je všetko OK, tak riadne vyčistiť a malo by to fachať...

Autor:  cuker [ 10.10.14, 17:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

Keď odstavíš auto,je teplé, a benzín sa odparuje,a keď maš malú hladinu v plavákovej komore,môže sa stať,že potom nenaštartuješ.Chybu v palivovom čerpadle by som nehladal.

Autor:  ferrari [ 10.10.14, 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

Tiez to vidim tak,ze problem je,ze vyschne plavakova komora...vravim, karby BS a DDSR tieto problemy nemali..

Autor:  Veteranista [ 10.10.14, 20:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

Ma ted Zelenou, kde je M motor, i v 110LS mam uplne posledni typ motoru 742.12X, oba SEDR

Staci vse poradne vycistit, seridit zapalovani, ventily, karbec, mit v poradku AC pumpu, jako den nebyl nikdy problem, je ale pravda, ze ja osobne mam nejradeji karburator Jikov 32BS.

On tam pasuje i karbec z Lady, spravne natryskovany Ozon 2107 by nemusel byt spatny.
Ja mam treba v policce Solex z stare Audi 80, jednokomorak, termosytic a myslim ze dokonce pasuje na svody S100

Autor:  Peckin [ 11.10.14, 15:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

Já vím ty karburátory jde různě měnit, SEDR je stejný co se příruby týče s nějakým starším Solexem a Pierburg stejný jako LEKR zase je v každým druhým evropským autě z 80. let. Mimochodem u LEKRu jsem tenhle problém nezpozoroval, to musím stát měsíc a pak se tomu nechce ale jinak chytá okamžitě. Jenže jsem to chtěl nějak na rychlo rozchodit než bude zima, vyvíjet budu přes léto. Tak tam zatím namontuju ten druhý SEDR co tu mám a uvidím co se stane.
Ohledně té AC pumpy bál jsem se že třeba může špatně těsnit a palivo z hadičky steče zase do nádrže a pak trvá než se naplní ta hadička a plováková komora proto to nechce chytat ale začnu u karburátoru.

Autor:  ferrari [ 12.10.14, 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda 125 pár dotazů

http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... vs-lekr-1/

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/