Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Vaření Škody 105L
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33498
Stránka 1 z 2

Autor:  adinek [ 23.11.14, 23:07 ]
Předmět příspěvku:  Vaření Škody 105L

Zdravím.Mám Škodu 105L r.v.1985 a mám s ní takový problém.Při studeném motoru po nastartování a jízdě cca 5-10 minut se stále víc a víc ohřívá a pokud nevytáhnu topení tak teplota vyleze až kolem 100°C a vaří..Když stihnu vytáhnout topení, tak po chvíli teplota z cca 90°C spadne na nějakých 60°C a potom už se normálně ohřeje na cca 80°C a normálně chladí..Osobně si myslím že bude asi chyba v termostatu že se otevře až pozdě sekundární chladící okruh..Tak se chci zeptat jestli si také myslíte že je to tím a nebo něčím jiným abych zbytečně neměnil termostat.Předem děkuji za případné odpovědi. :)

Autor:  Kluci z Paky [ 23.11.14, 23:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Tak termostatem začni. Jinak tyto stroje jsou náchylné na zavzdušnění, ale topení ti jde- topí to, tak to asi nebude tento případ.Jinak voda v chlazení se nevaří při 100°C díky přetlakovému víčku, jestli je teda OK.

Autor:  ferrari [ 23.11.14, 23:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Ak nie je inak problém s chladením, tak na 99% termostat...je to práca tak na pol hodku a investícia 5€, čiže by som neváhal...vyváranie motoru dosť škodí...

Inak ale pri 100st to variť nemá, bude zlé aj víčko expanzky...

Autor:  Viky [ 24.11.14, 03:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Nebo ma normalne zacpanej propoj malého okruhu.

Autor:  venda [ 24.11.14, 06:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Máš prověšenou hadici mezi termostatem a expanzkou. Zkrať ji na nejmenší možnou délku a ještě ji zkus zavěsit. Je to typická závada škodováckýho chlazení. Při nedokonalém odvzdušnění se udělá pod termostatem vzduchová bublina a on díky tomu neotevře.

Autor:  ferrari [ 24.11.14, 09:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Pozor na tú najmenšiu možnú dĺžku, aby nebola príliš krátka a by sa pri pohyboch motora nezošmykla...

Autor:  Martin91 [ 24.11.14, 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Preventivně dej novej termostat ale mám stejnej názor jak viky.
:-P

Autor:  ventYl [ 24.11.14, 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

s tou investiciou za 5E pozor! netreba sa zachovat ako Cech (tym myslim narod, nie JC) a netreba kupit prvy najlacnejsi ani druhy najlacnejsi termostat. ako cinske smejdy, tak termostaty Vermont, Autocar a podobne su vsetko smejdy, ktore nepreziju prve vysusenie, prehriatie, alebo dlhsiu odstavku. vytecie z neho napln (zrejme vosk), zahrdzavie, zasekne sa a potom sa deju zhora uvedene veci. Mal som skusenost s tymito termostatmi vo viacerych autach a nakoniec sa mi vzdy osvedcilo priplatit si 2-3 eura a kupit si termostat Wahler. osobne si myslim, ze setrit na 300 korunovej suciastke sa neoplati, ak ma ma kvoli nej auto nechat niekde v riti s potencialom cvakania odtahu.

a ked sa uz robi nieco s termostatom, nebolo by odveci preplachnut chladenie, aj ked na to uz nie je uplne idealne pocasie.

Autor:  Viky [ 25.11.14, 08:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Ještě bych podotkl, ze všechny ty problémy se odvzdusnenim mají primou souvislost s faktem, ze se motor ve studenym stavu zavzdusni tak, ze termostat není namocenej. Coz muze bejt taky klidne dira v malym okruhu, do který se při chladnuti motoru prisava vzduch.

Při otevrenym termostatu tece tou odvzdusnovaci hadici tolik vody, ze to bubliny veme ssebou.

Je ovšem fakt, ze při dobře vyspadovanym odvzdusneni muze motor 105 jezdit i pomerne dlouho s fouklym tesnenim, prasklou hlavou nebno jinou zavadou aniz by si toho majitel vsiml.

Autor:  adinek [ 26.11.14, 01:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Tak jsme s kamarádem ten termostat i těsnění pod ním vyměnili a ještě jsme vypustili celou chladicí kapalinu a propláchli potrubí, namíchali a nalili nemrznoucí směs a vypadá to že už termostat spíná včas..Teď je ale spíš problém že je motor stále podchlazený a teplota se pohybuje kolem 70-75°C a ne na běžných 80°C..Chci se zeptat jestli to může být špatným termostatem nebo jestli to třeba nemůže být špatně namíchanou nemrznoucí směsí.Míchali jsme ji v poměru 1:2, možná to byla hloupost ale nemám s tím moc zkušenosti..Předem moc děkuji za případné rady :)

Autor:  Veteranista [ 26.11.14, 07:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Může to být termostatem, ale taky stejně to může být čidlem teploty, teploměrem, ono to může být teoreticky možná i v drátu(to nevím na kolik, neznám hodnoty čidla, tak nevím jak moc by to mohlo ovlivnit)

Autor:  fatal [ 26.11.14, 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Drát by se projevil spíše kmitáním ručičky teploměru. Odchylka 5°C není problém.
Odvzdušňovací ventilek na termostatu byl a termostat je instalován ventilkem nahoru?

Autor:  škodovka [ 26.11.14, 15:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Zbytečné tyhle dohady, stejně je to nakonec vždycky těsnění pod hlavou :roll:

Autor:  Veteranista [ 26.11.14, 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Tohle byl termostat či propojka malého okruu, ale mohlo to jako následek zničit těsnění pod hlavou.
Tím drátem myslím, že teploměr je vlastně OHMmetr, nevím jaké je charakteristika a jakých hodnot nabívá, težko říct,, zde pak přechodový odpor může ovlivnit co budík ukazuje

Autor:  Kluci z Paky [ 26.11.14, 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vaření Škody 105L

Neděste ho s těsněním pod hlavou. Vyměnil termostat, tu odchylku bych asi neřešil, tak jezdi a uvidíš. Směs se míchá dle návodu, určitě bych ho namíchal na cca -30°C.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/