Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Olej vs. chladiaca zmes https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33670 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | vengeroff [ 22.2.15, 16:48 ] |
Předmět příspěvku: | Olej vs. chladiaca zmes |
Takže, mám taký problém... Olej mi neuniká, ale nejako stále klesá voda. Spoje sú suché, ale na viečku oleja sa mi utvára taká ako keby svetlo hnedá vazelínka. V nádobke na kvapalinu mám takú tmavú farbu na vrchu, čo by znamenalo olej, ale nie som nejaký mechanik, tak aby som zbytočne nerozoberal hlavu, chcem sa spýtať, či to nie je náhodou tesnenie pod hlavou valcov. Mohlo by to spôsobiť aj trošku slabší výkon? Vopred ďakujem za vaše odpovede... |
Autor: | Kluci z Paky [ 22.2.15, 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
Ano těsněním pod hlavou to může být. Je víceméně pravděpodobné. Zkus u zahřátého motoru pomačkat hadice chlazení- jestli budou hodně tvrdé, tak to bude těsněním pod hlavou. Ten šlem na víčku je celkem běžný u motorů provozovaných na krátké pojížďky. |
Autor: | Veteranista [ 22.2.15, 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
Vypadá to na těsnění pod hlavou |
Autor: | vengeroff [ 3.3.15, 11:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
Hadice tvrde nie su... Takze myslim ze to moze byt aj bublinamia ten olej by odpovedal kratkym vzdialenostiam... Lebo my sme mali vsetku vodu von a neliali sme mnozstvo podla knihy ale podla rysky takze mozu byt bubliny?? |
Autor: | slovacek.milos [ 3.3.15, 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
ja přijedeš tak povol zátku na expansce pokud si neodfoukne a nemáš tam tlak žádný tak je vadné to víčko, chlazení je přetlakové oběžné a musí tam být tlak i oběh pokud s odfoukne a tlak tam je těsnění pod hlavou totál vysypané, chladící kapalina se nemění a tak to dopadá |
Autor: | vengeroff [ 3.7.15, 01:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
Takže nejako sa stav nemenil, až dnes som sa naštval... Zasvietila mi kontrolka tlaku oleja, svietila, potom zhasla po chvíli, a tak zas zasvietila a potom zhasla. Celý naštvaný a nevediaci čo sa skrýva pod hlavou motora som sa pustil do rozoberania a tu sú výsledky: 1. na vrchu piestov sa nachádza taká malá škvrna niečoho spáleného, kruší sa to a je to také bielo čierne 2. oba ventily aj výfukový aj sací sú zospodu biele 3. výfukové kanály sú všetky biele až na jeden kde je vrch čierny a ten jeden valec má najčistejšiu hlavu zospodu 4. tesnenie nevyzerá byť nejako zničené Auto začalo jazdiť na plyn asi tak 15 000km dozadu, motor ma celkovo 125tis, AQW 1.4 MPI 50kW, s motorom nikdy nebol problem, olej meníme často, a keď idem na plyn tak sem tam cukne niekedy ale ia LPG benzín nie... |
Autor: | Veteranista [ 3.7.15, 06:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
To vypadá na těsnění pod hlavou, hlava moc nepraská na tomhle motoru, těsnění pod hlavou jednou za čas odejde.Ideálně hlavu srovnat(zkontrolovat aspoň zda není křivá), zkontrolovat ventily na těsnost, případně zabrousit, udělat tlakovou zkoušku. Když je hlava dole, je otázka zda neudělat gufera na ventilech. |
Autor: | michalkatka [ 3.7.15, 06:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
čistý spaľovací priestor znamená že do toho valca sa dostáva voda... keď si už dal hlavu dole daj ju zarovnať, prípadne natlakovať, samozrejme nové tesnenie, hlavu dotiahnuť predpísaným postupom... a mnoho spokojných kilometrov... a ako píše veteranista tie guferá znížia spotrebu oleja... |
Autor: | Veteranista [ 3.7.15, 06:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
Ještě jednu věc jsem zapoměl, raději přeměř přesahy vložek, ať to nemusíš dělat hned znova. |
Autor: | ventYl [ 3.7.15, 09:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
a dotiahli ste tu hlavu dobre, ked to tesnenie relativne nedavno po vymene zdvihatiek odislo? |
Autor: | škodovka [ 3.7.15, 10:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
vengeroff píše: No raz sa už tesnenie pod hlavou menilo kvôli výmene hydrozdvihatiek. A bolo VICTOR REINZ ku podivu a aby sa pokazilo? Nezlob se na mě, ono z fotky těžko říct, ale to těsnění na mne působí jako nejlevnější temac (a ta životnost by tomu řádově odpovídala) |
Autor: | michalkatka [ 3.7.15, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
čo mňa celkom zarazilo je čistota motora, rsp. oleja - olej pre hydraulické zdvíhatka musí byť trocha kvalitnejší na to aby sa tam netvorili tie hnusné čierne mazľavé usadeniny, myslím že aj to mohol byť dôvod výmeny zdvíhatok... vieš čo obnáša výmena tesnenia pod hlavou kontrola rovnosti bloku, kontrola presahu vložiek, kontrola rozdielu medzi vložkami, hlava sa odporúča zarovnať zakaždým, potom sa pomerne jednoducho dá skontolovať tesnosť ventilov a preventívne vymeniť guferá a kontrola vôle ventilov vo vodítku. nakoniec dôležité zatiahnutie hlavy predpísaným postupom... |
Autor: | Kluci z Paky [ 3.7.15, 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
Utopena vlozka a mas chudou smes,pridej trochu na lpg. |
Autor: | Šemik [ 4.7.15, 06:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Olej vs. chladiaca zmes |
Rovněž jako Michal se pozastavuji nad čistotou motoru v olejových prostorech - co používáš za olej, resp. jaký tam byl předtím? To je skoro jak když otevřeš motor starý Š120 která jezdí X desítek let na M6AD. Rozhodně bych při této příležitosti sundal i vanu a sací koš olejového čerpadla a důkladně vyčistil - to by mohlo být přičinou onoho výše zmiňovaného chování kontrolky tlaku oleje. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |