Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33837
Stránka 1 z 1

Autor:  Bery022 [ 25.5.15, 22:49 ]
Předmět příspěvku:  Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Ahoj, co se týče aut a motorů, jsem naprostý laik. Přesto a právě proto Vás žádám o pomoc.
Mám škodu felicia 1.3 Mpi. Najeto má cca 150 tis. km. Před cca 3 rokama jsem ji nechal předělat na LPG. Nějakou dobu vše fungovalo bez problémů, ale po čase se začaly objevovat problémy v jízdě, které jsem dával do souvislosti s LPG pohonem, ale nakonec to tak zjevně není. V následujících odstavcích popíši, co motor dělal při jízdě na LPG a co dělá nyní, kdy jsem z něj LPG kompletně odpojil:

1) Při jízdě na LPG
Cca 1 km do ohřátí motoru auto jelo normálně (na benzin), poté, těsně před přepnutím na LPG, velká ztráta výkonu - šlapu na plyn, motor je v otáčkách, ale auto stejně nejelo. Po přepnutí na LPG (systém STAG - bylo nutno vyřadit a nechat klesnout otáčky, aby se palivo přeplo na LPG) se motor "oživil" a jel normálně. Bohužel, někdy se při téže cestě stalo již při jízdě na plyn, že měl motor naprosto stejný pokles výkonu. Pomohlo přepnutí zpět na benzin nebo naopak (když zrovna jelo na benzin - tak na plyn), okamžitě se výkon zvedl. Nechápu - prostě blblo to na jedno palivo, tak jsem manuálně přepl na druhé, motor ožil a jel zase nějakou dobu normálně. Další zajímavostí je, že stačilo vypnout motor, znovu nastarovat a klidně jet na stejné palivo, na které to nemělo výkon - jelo to třeba několik km normálně. Ještě jedna zajímavost. Občas se zespodu auta ozvala tupá rána doprovázená bouchnutím do spodu karoserie, které bylo normálně v autě cítit. Stávalo se to minimálně, ale když ano, auto hned ztratilo výkon, mělo tendence chcípnout a potom nešlo chvíli nastartovat (startér jsem musel točit třeba 20 s). A ještě jedna zajímavost - problém se ztrátou výkonu se většinou (ale ne vždy) objevil při jízdě do kopce.

2) Při jízdě na benzin pod odmontování LPG systému
Tady je to jednoduché. Průvodní znaky jsou stejné - jedu chvíli normálně (někdy 1 km, někdy 10 - pokaždé jinak) - najednou ztráta výkonu, která třeba přejde po několika sekundách (cca 20 sekund) a auto zase jede normálně. Nebo vypnout motor, znovu na startovat a jede to zase nějakou dobu normálně. Samozřejmě - tady se toho již zbavit nemohu tím, že přepnu na jiný pohon. Tak jsem to řešil, když jsem měl plyn.

Je jasné, že LPG systémem to nebude, problémy jsou s objema palivy. Ještě chci dodat, že mi motor na neutrál dost často točí otáčky kolem 2000/min., což je určitě více, než by měl.

Když jsem byl v servisu, řekl mi servisák, že zkontrolovat škrtící klapku, i ji vyměnil, ale tou ty otáčky nejsou. Ještě mi řekl, že mám vadnou lambda sondu.

Má někdo radu, kde by mohla být chyba. Je to sice felicia, ale zase v tak hrozném stavu není, ještě bych ji chtěl chvíli užít. Možná to bude nějaká prkotina, která to celé způsobuje.

Autor:  michalkatka [ 25.5.15, 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

hmmm, naprostý laik...

odpoj lambdu pojazdi a uvidíš, MPi je na ňu veľmi háklivá...

ta rana od spodu je záhadná, môj typ je že ti to ešte aj zle páli ( vadná zapaľovacia lišta, prípadne hall ) a nahromadené palivo ti strelí a...

takto na diaľku ťažko, skús nájsť niekoho v okolí kto sa tomu rozumie, nie iba servis kde vedia meniť dobré veci, prvá vec by mala byť diagnostika, ale nie iba vypis závad, ale sledovať aj hodnoty či sú aj reálne...

Autor:  Bery022 [ 26.5.15, 05:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

No jo, každý umíme něco jiného, ohledně aut jsem na tom fakt špatně a neskrývám to :-)

Jojo, lambdu nechám odpojit. Ale je pravda, že nemám nějakého šikovného kamaráda, který by mohl dělat úpravy "pokus, omyl", aby se to všechno neměnilo za nové a ve finále se nezjistilo, co s tím je. Sepisuji si z fór odpovědi a dám to pak na servis, ať se na to podívají. Každopádně děkuji za odezvu.

A prosím i další technicky vyspělé lidičky, aby případně napsali svůj názor :-)

Děkuji Vám.

Autor:  varok [ 26.5.15, 08:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

To je potom těžké, když si neumíte ani ty základní věci udělat sám. Nějaké drobnosti by jste si mohl udělat sám a máte jistotu, že vás v servisu neojebou. jak psal michalkatka, dnes servisy ani neumí ten základ, vymění polovinu dobrých věcí a zbytečně.
1. Zkuste mrknout na svíčky, v jakém jsou stavu. Pokud jezdí auto na LPG, dříve odchází.
2. Mrkněte na vzduchový filtr, jestli není moc špinavý.
Tyhle věci by jste možná zvládnul i sám, ne? Vzduchový filtr je v tom plastovém boxu v pravém předním podběhu, hned za pravým světlem. Při pohledu od řidiče. Jsou tam 4 spony, tak je vycvakněte a mrkněte na filtr. jestli je špinavý, tak vyměnit za nový.
Svíčky: sundáte tu zapalovací lištu, je tam jen nacvaknutá, tak silněji potáhnete k sobě a je venku. Potom povolíte svíčky. Jestli jste je za celé roky neměnil, budou už v háji. Elektrody by měly mít ideálně světle hnědou barvu. Nesmí být bílé s krupičkami, nebo naopak moc černé. Raději je vyměňte za nové a zacvakněte zpátky tu zapalovací lištu.
Až tohle zvládnete, zkuste to projet, jak se to projevilo. Pak napište.

Autor:  škodovka [ 26.5.15, 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

varok píše:
sundáte tu zapalovací lištu, je tam jen nacvaknutá, tak silněji potáhnete k sobě a je venku


Není, je na dvou šroubech do držáčku pod lištou..do roku 98 jsou tam imbusy, na posledních modelech často bývají torxy

Autor:  varok [ 26.5.15, 14:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Aha, tak na felině co jsme měli tam někdo ty dva šroubky asi nedal. My jsme to měli jen nacvaknuté. Ostatní feliny nevím, tam jsem zatím zapalovací lištu nedělal.
No ale i tak, kouknout na svíčky a vzduchový filtr by snad dokázal i laik, ne?

Autor:  Kluci z Paky [ 26.5.15, 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Ta rána odspodu je- jak psal Varok- zahoření nahromaděného paliva ve výfuku. Lambdu bych si soukromě také tipnul a také bych to viděl na zapalovací lištu. V podstatě nic jiného by se pokazit nemělo, z popisu je zcela jasné, že jde o závadu v zapalování. Navíc- obě výše jmenované součásti jsou provozem na lpg značně namáhány. Trochu by v pátrání napomohlo, kdyby jsi napsal, jestli na hadici od plynového reduktoru /ten kulatý kovový nesmysl/ co jde ke šrtící klapce, je servomotorek nebo jen obyčejný stavitelný šroub. Pokud tam je jen šroub, pak bych šel zcela jistě po zapalovací liště, protože při jízdě na lpg by ti lambda vůbec neměla šanci zasahovat do regulace směsi tj. nezpůsobila by propad výkonu. Pokud tam je servomotorek, pak jsou stále ve hře obě součástky. Dále radím upravit odtrh svíčky na 0,5 mm, čímž se sníží namáhání zapalovací lišty, protože k přeskoku jiskry není potřeba tak velké napětí... Lambda se dá krom jiného orientačně proměřit obyčejným multimetrem, kde vidíš, jaké napětí ti z ní leze, jestli kolísá, jestli kolísá dostatečně, pokud nekolísá a směs je řízená pouze šroubem /viz. výše, na lpg/, pak vidíš, jestli je směs chudá nebo bohatá. Ale můj předpoklad je, že tam ten servomotorek máš.

Autor:  Veteranista [ 26.5.15, 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Jak měříš lambdu multimeterm?

Autor:  Bery022 [ 26.5.15, 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Dobrý večer, děkuji všem za odpovědi. Co se týče mě, do aut jsem se fakt nikdy nehrabal. Jediné, co dělám - tankuji, vyměním si kola, doplním chladící směs a ostřikovače. Prostě na tyto věci nejsem. Ale děkuji všem za náměty, hodlám to předat známému, který se mi o auto stará. Myslím, že to pomůže. Pokud ještě někoho něco napadne, nechť to sem napíše.

Moc všem děkuji za přípomínky :-)

Autor:  varok [ 27.5.15, 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Kluci z Paky: O té nespálené směsi ve výfuku psal Michal, né já. :) A multimetrem měřit Lambda sondu? Co jsem se díval a co mi říkal známý, tak to je blbost. Někteří si myslí, že lambda reguluje napětí a že to jde měřit i multimetrem, ale opak je pravdou. Chce to alespoň jednoduchý osciloskop, u kterého jde vidět právě mžikovou změnu napětí. Možná ještě ručičkový měřák, ale multimetr asi nee. Multimetry nemají dostatečně rychlou odezvu.

Autor:  fatal [ 27.5.15, 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Nečetl jsem to tu celé, možná to už někdo psal, ale... Ztrátu výkonu může způsobit přicpaný výfuk, kde se urvala nějaká vnitřní část a přicpala nějaký otvor. To lze poznat jednoduše, na volnoběhu plyny u koncovky výfuku nepulzují, ale pouze pomalu odcházejí ven.

Citace:
motor na neutrál dost často točí otáčky kolem 2000/min

Tak to asi výfukem nebude...

Autor:  Kluci z Paky [ 28.5.15, 04:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Psal jsem orientačně že to lze.Uvidíš odkud kam zhruba chodí.Je jasný,,že průběh nevidis.Je to hrubé měření,které napoví.

Autor:  slovacek.milos [ 28.5.15, 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

snímač otáček KO, zapalovací lišta KO :wink:

Autor:  Bery022 [ 27.6.15, 06:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

Zdravím - tak jsem nechal vyměnit lambdu za starší a funkční a problémy s poklesem výkonu zmizely. Takže to bylo v ní :-)

Autor:  Kluci z Paky [ 27.6.15, 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Škoda Felicia 1.3 MPi - náhlý pokles výkonu motoru

To je dobře, že se zadařilo, ale proč jsi nekoupil lambdu novou??? Na plyn bude ta starší zase za chvíli v trapu..... Nová od Bosche cca 1000 kč.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/