Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=33988
Stránka 1 z 3

Autor:  Blackie 639 [ 11.8.15, 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Nemám teď sebou diagnostiku a chtěl bych znát Váš názor. Motor šel zpočátku studený nastartovat bez problémů ale postupně se to zhoršuje. A teď k tomu hlavnímu, když dosáhne teplota kolem 85-90°C, motor vždy zhasne a vstřikovač nestříká palivo při pokusu o start. Při posledním bádání teď před chvilinkou se mi ale stalo, že jak motor zhasl, bylo stále zapnuté zapalování a vstřikovací jednotka pořád stříkala palivo! Je nefunkční čidlo teploty?
Asi bude nějaký bordel v elektrice. Běžně jsem myl motor wapkou a nebyl jediný problém. Včera po výměně chladící kapaliny a propláchnutí chladicího okruhu, jsem také opláchl motor, ale jen tekoucí. El. komponentům jsem se vyhýbal. Od té doby mám výše popsaný problém. Hall je čistý jak zrcadlo, bez špon. Jiskru ještě zkusím. Vždy když motor dosáhne provozní teploty, zhasne.

Autor:  Kluci z Paky [ 11.8.15, 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Ne,v tom bych chybu nevidel.Kdyz to nechce chytnout,jiskru to hazi?

Autor:  Blackie 639 [ 11.8.15, 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Jiskru hážou všechny svíce, při startu je napětí na aku 9,5V. Čidlo vody má při cca 25°C, 1kohm a druhé dva kontakty 0,5kohmu (nevím které kontakty jsou pro řj a které pro teploměr). Dá se nějak proměřit hall? Když jsem zkoušel odpor mezi 3 kontakty, tak neustále narůstal, jak mezi 1-3, tak 1-2, 2-3.
Vadný beznzín vylučuji, protože to auto najelo od tankování na jeden a ten samý benzín cca 400km.
Po otočení klíčkem, čerpadlo bzučí (má málo najeto, tak není opotřbené). Tlak neznám, ale po odpojení přívodu mi během jednoho otočení klíčkem nateklo hnedle cca 0,3l paliva.
Vím že mi řeknete, dej si to na diagnostiku. Já ji mám, ale přišel jsem o kabel a už mám objednaný nový, ale auto potřebuji už teď o víkendu, tak se na to snažím přijít bez diagnostiky. Jinak to bylo bezproblémové auto, tohle se mi stalo poprvé (včera). Myslel jsem, že pokud voda natekla někam kde nemá co dělat, tak že při těch horkách vyschne, ale problém je stále stejný. Navíc je mi divné, že by najednou začala vadit motoru voda, když jsem ho už kolikrát myl vapkou a bylo to naprosto bez problémů.

Autor:  Viky [ 12.8.15, 05:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Není to cirou nahodou tim, ze protejka tryska ve vstrikovaci i když ma bejt zavrena? Normalne se to uchlasta...

Autor:  Blackie 639 [ 12.8.15, 05:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Jak jsem popisoval že po chcípnutí motoru začala tryska chcát palivo, tak to se mi stalo jen jednou.
V momentě kdy motor dosáhne provozní teploty a zhasne, tak přestane tryska stříkat, svíčky jsou suché.

Autor:  Viky [ 12.8.15, 05:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Hele a co se stane když vyndáš termostat? Pojede to? :-D

Nebo ještě jinak.... BMM by mělo jit i bez teplotního cidla.

Jde o to, jestli je to fakt teplotou...

Autor:  Blackie 639 [ 12.8.15, 07:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Teď jsem proměřil zapalovací trafo, čidlo vody, ty jsou v pořádku. Rozebral jsem vstřikovač a našel před sítkem bordel. Vyčištěno, ale závada trvá. Po ohřátí zase v cca 85°C zhasne.
Mám podezření na hallův snímač, když se ohřeje, tak přestane dávat signál. Může mi někdo prosím proměřit hodnoty odporu u funkčního snímače. Nikde je nemohu najít. Děkuji

Autor:  Kluci z Paky [ 12.8.15, 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Kdyby ti nesel Hall,nepujde ti jiskra,na kterou jsem se zamerne ptal.Doufam,ze ta jiskra je modra,ne treba do oranzova....

Autor:  Kluci z Paky [ 12.8.15, 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Hele,ted me tak napada,nemas pridrenou vstrikovaci trysku???Teplem se zapece uplne a pak nestrika....

Autor:  Blackie 639 [ 12.8.15, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Jiskry jsou právě takové slabší, ne plně modré (znám z motorky, která má Vape). Ale to nic nemění na tom, že když zhasne v 85°C motor, tak při pokusu o start, vůbec nestříká palivo. Samotnou trysku jsem neměl rozebranou, jdu na to....

Autor:  Blackie 639 [ 12.8.15, 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Vstřikovací ventil mám venku, koukám do dat a není tam ani zmínky o tom, jak ho rozebrat, popisují jen vyjmutí a to už mám....

Autor:  Kluci z Paky [ 12.8.15, 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Trochu ho promaz WDckem,petrolejem nebo konkorem.

Autor:  Blackie 639 [ 12.8.15, 20:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Při jeho zkoumání jsem pochopil, že je nerozebiratelný. Už je promazaný, ale pro jistotu ho zítra ještě v práci profouknu tlakovým vzduchem. Takhle se jehla pohybuje lehce (samozřejmě že překonávám odpor vratné pružiny), ale není cítit, že by dřel. A já mám nápad, mám tu kapalinu isopropanol, kterou se čistí elektronika, tak vstřikovač do ní na noc ponořím.

Autor:  Kluci z Paky [ 12.8.15, 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Me proste zavadi to,ze potom vstrik nestrika.Protoze jinak to,co popisujes mi prijde jako vadne zapalovaci trafo.

Autor:  Blackie 639 [ 12.8.15, 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Feli 1.3BMM zhasne při 90°C a nejde nastartovat

Ještě jsem koukal na regulátor tlaku, jestli není protržená membrána a je ok. Jaký má být cca moment dotažení inbus šroubů, regulátoru?
Ano, vadné zapalovací trafo by sedělo, je naprasklé...
Ale budu se opakovat. Na škrticí klapku má dopadat viditelně palivo (pro jistotu jsem tam strčil hadr, aby se napil) a několikrát zastartoval.. Tryska nevydá žádné palivo. A tak je to vždy po tom, co motor po ohřátí zhasne. Další věc je, že se neustále zhoršuj studené starty. Dlouho musím točit, než motor chytne. Je zajímavé, že když už motor chytne, tak má zcela pravidelný chod a akceleruje jako vždy, ale jakmile dosáhne 85°C - 90°C zhasne...
Měnil jsem i pojistky a relé, které souvisí s BMM a nic z toho nepomohlo.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/