Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit Karburátor
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34099
Stránka 1 z 1

Autor:  OstravacekPepa [ 1.11.15, 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Favorit Karburátor

Ahoj,Dostal jsem od babičky favorita 136l rok 89. první majitel.A potřeboval bych poradit jak se dostat,rozebrat,vyčistit karburátor. Protože to neudrží otáčky na volnoběh a když stojím třeba na křižovatce a vyřadím,tak mi to občas chcípne :cry: ,takže se domnívám že by to mohl být ten karburátor. Chtěl bych si to auto uplně opravit,vyšperkovat ale moc nevím co a jak, takže budu vděčný za každou radu na tohle téma :wink: díky moc :)

Autor:  varok [ 1.11.15, 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Dobrý den, zatím bych to nerozebíral. Jako první bych vyčistil filtr paliva u AC pumpy, na přední straně motoru. Jestli tam je origo AC pumpa s páčkou a tou skleněnou nádobkou, tak v tom je jemné sítko. To pořádně vyčistit i tu nádobku. Ještě někdy bývá takové miniaturní sítečko přímo v hadici, kterou jde benzín do karburátoru. na zadní straně karturátoru jsou šipky. Jestli nepomůže, pak teprve řešit dále.
Překontrolovat membránu AC pumpy, může být natržená.
Překontrolovat hadici od posilovače brzd, nesmí být natržená ani jinak poškozená.
Dále ta gumová podložka pod karburátorem, ta taky dokáže pořádně pozlobit.
Jaké to má otáčky na volnoběh u zahřátého motoru a jaké u studeného?

Autor:  CROWACK [ 1.11.15, 14:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Dovolil bych si doporučit napřed nastudovat nějakou servisní literaturu třeba Mach. (možná to bude někde i elektronicky ke stažení) Není tam vše a není to 100% faktologicky přesné, nicméně na nějaký teoretický základ to stačí.
Pak se můžeš pustit do nějakých základních oprav a vyptat se na to, čemu nerozumíš.

Autor:  21lucas [ 1.11.15, 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

ja osobne bych zacal aspon tim ze bych skusil pridat nejaky cistic palivove soustavy do benzinu - jak stare palivo je ve voze ?

Autor:  OstravacekPepa [ 1.11.15, 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

otáčky motoru bohužel nelze určit protože ukazatel připadal babičce zbytečný a nechala si místo toho dát hodiny.. :(
A s autem normálně jezdím,snažím se co nejvíce a zdá se mi že už je to lepší to chcípání,ale pořád to neudrží otáčky.. :(

Autor:  MartinK72 [ 1.11.15, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Karbec nerozebírat!

Autor:  varok [ 1.11.15, 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

To je škoda, že tam není otáčkoměr. Ale u starších typů váček se to dá jednoduše předělat. Kdyby tam byl, tak třeba zjistíte, že jsou otáčky moc nízké, třeba 600, tak by se zvedly. Jenže otáčky mohou být dobré, ale chyba je někde jinde, třeba moc chudá směs apod.

Autor:  Kluci z Paky [ 2.11.15, 05:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Zkusil bych lehce prizvednout volnobezne otacky,pamatovat si ,o kolik bylo pootoceno pro pripad potreby vratit zpet.Nastuduj literaturu....

Autor:  slovacek.milos [ 2.11.15, 19:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

já bych nic nezkoušel pokud má starý karbec problmy s volnoběhem stojí zatím vším


o b o h a c o v a č dva šroubky na křížák a přehodit klobouček :oops:

Autor:  Lamač [ 2.11.15, 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Ako píše miloš,obohacovač,a ja by som preventívne vymenil všetky podtlakové hadičky vrátane tej k rozdelovaču.

Autor:  varok [ 3.11.15, 16:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Obohacovač je tam ale pro běh motoru při zatížení, ne? Třeba při rozjezdech, při jízdě do prudkého kopce a tak. Ta membránka obohacovače dodává palivo do takové té zahnuté trubičky na přívěrou, co vypadá jako držadlo deštníku, ne?

Autor:  MartinK72 [ 3.11.15, 17:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Ta membrána s táhlem, vzadu na LEKRu je OCHUZOVAČ. Slouží k pootevření přívěry při studeném motoru, aby se motor nezahlcoval palivem. Je hadičkou připojen k časovému termoventilu. Pokud ochuzovač nefunguje, začnou motoru po pár vteřinách po startu kolísat otáčky a je slyšet bubnování do výfuku.

Autor:  Lamač [ 3.11.15, 19:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Varoku:tá zahnutá trubička je na obohatenie zmesi pri otvorenej druhej komory pri plnej paľbe.Obohacovač z boku na dvoch skrutkách vyúsťuje do difuzoru prvej komory,pokiaľ s dobre pamätám.Martin K72 volá s to objemový ovládač vzduchovej prívery,alebo tak nejak,v servisnej priručke k lekru pojem ochudzovač k tejto súčiastke nieje.Ale nazval a popísal si to v podstate správne.Aj s príznakmi.

Autor:  varok [ 4.11.15, 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit Karburátor

Aha, tak já měl za to, že ten obohacovač zboku jak píše Miloš právě pumpuje palivo do té zahnuté trubičky. Ten objemový ovladač je na sytič. Proto jsem se hned na začátku ptal, jestli mu to dělá u teplého nebo i studeného motoru. V tom případě by to mohlo být sytičem jak píše MartinK72

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/