Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

EDSR nebo SEDR
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34103
Stránka 1 z 2

Autor:  Amelia [ 4.11.15, 10:41 ]
Předmět příspěvku:  EDSR nebo SEDR

Zdravím,
potřebovala bych poradit ohledně karburátoru, potřebujeme vyměnit karboš na užovce 105S, ale nejsem si úplně jista, jaký tam dát. Na servisu nám tam frkli prý sestavěný ze dvou kusů, no hamba mluvit, nejezdí to vůbec (momentálně jsme ve stavu takovém, že nastartujete, sešlápnete plyn a motor se udusí aniž by se auto hnulo). Sehnala jsem pána, který má tyhle typy:
32SEDR 443751293100SP
32SEDR 443751293100SU
32SEDR 443751293100UR
a
32EDSR 443751293800PL
Vím tedy, že původně tam byl EDSR a tuším, že to bylo asi 2901, ten ale k dispozici není, tak nevím, karburátory zrovna nejsou moje parketa a ani nevím pořádně v čem je rozdíl mezi těmi typy (hlavně ta písmena SP a podobně mě matou). Tak se chci optat, jestli mi někdo můžete s tímhle poradit?

Autor:  fatal [ 6.11.15, 00:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Karburátory SEDR jsou s EDSR záměnné, s pár detaily:

Důležité je na který motor je karbec určen, zda na 105 nebo 120 či silnější, podle toho se liší velikosti difuzorů a osazení tryskami. Takže osobně bych neřešil číslo (pokud to není nepoužitý nedotčený kus) a díval bych se na velikosti difuzorů a osazení tryskama, čistotu, stav gumiček, rovnost příruby, nezadřenou druhou komoru.

U užovky z prvních let výroby je jiný převod od lanka k klapce, je tam přepákování, které se musí při montáži SEDRu na SEDR namontovat (je to snadné, jedna matka na ose klapky první komory, vyměnit).

SEDR je modernější, měl by mít menší spotřebu, nižší emise, lepší starty v zimě, na druhou stranu EDSR dle mých zkušeností lépe jede.

Autor:  Viky [ 7.11.15, 04:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Jak říká fatal, mělo by jet prakticky cokoliv co tam lze namontovat a je ve slusnym stavu. V servisu podle myho bud udelali nejkou botu a nebo proste kecaji a tahaji z tebe prachy. Je celkem obvykla metoda opravit něco tak aby to nefungovalo a svadet to na chybu materialu. Taky by ti moli nabidnout za 5000,- montaz nového karburatoru.

Autor:  Amelia [ 7.11.15, 09:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

fatal píše:
U užovky z prvních let výroby je jiný převod od lanka k klapce, je tam přepákování, které se musí při montáži SEDRu na SEDR namontovat (je to snadné, jedna matka na ose klapky první komory, vyměnit).


Tak tohle mám podezření, že v servisu nevědí a neudělali. Nevíš prosím, jestli existuje někde po netu návod pro blbce? Třeba nějaká fotka a tak? :oops: Popravdě netuším, kde se v karboši nachází osa klapky první komory. Uvažuju, že seženem jak EDSR tak SEDR, vrazíme tam EDSR a zatím vymyslíme ten SEDR s touhle úpravou. Jinak užovka je rok 77.

Autor:  fatal [ 7.11.15, 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Spíše servisáci neví jak to seřídit, dneska jsou to většinou hloupí lemplové... :roll:
Fotku jsem nenašel, ale poznáš to snadno. Bowden plynu u užovky končí nad výfukovým potrubím, tam je zaháknutý za páku, na jejíž druhé straně je táhlo a to pak končí na karburátoru na páčce, která otáčí oskou první komory (první komora je napravo, druhá komora je nalevo pod takovým malým UFO). Naopak u novějších modelú (které byly osazeny SEDRem) je bowden přiveden až ke karburátoru a tahá přímo za páčku na osce první komory.
Ročník 77 je skvělý. :-)

Autor:  Jiri [ 7.11.15, 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Fatal: Z jakeho duvodu se tam to prepakovani musi namontovat? Jedine me napada ze by bez nej neotevirala klapka az na doraz, u nekolika skodovek sem to tak mel, da se to resit uriznutim dorazu na plynovem pedalu, ono to prepakovani se dost spatne shani.

Jinak ja osobne bych se vyprdnul na cisla, ono dneska sehnat karburator uplne origo bez zasahu a v pouzitelnem stavu bude taky asi problem. Dulezity je stav, to jest vsechny tesnici krouzky kolem serizovacoch sroubu, stav podtlakovky, neprohnute viko, priruba v poradku, atd...

servisy bych taky asi ne uplne pojmenoval jako hloupi lemplove i kdyz to v nekterych pripadech plati, ale preci jen karburatory jsou stara skola a nevim zda se vubec dnes neco takoveho ve skole mechanici uci. Karburatory v autech proste uz nefrci tak 20let

doporucuji vyplnit bydliste, je mozne ze karburator, mozna i zapalovani vyzaduje jen kontrolu a serizeni

Na uzovku rok 77 vzpominam take, mela ji kamoska to byly casy :D

Autor:  fatal [ 7.11.15, 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Z toho důvodu, že bowden u užovky nedosáhne ke karburátoru.

Je úplně jedno, zda se karburátory na škole mechanici učí, protože jsou to vesměs blbci, kteří ani nechápou k čemu by karburátor v autě mohl být. A těch pár světlých vyjímek abys hledal jak jehlu v kupě sena. :roll:

Autor:  Jiri [ 7.11.15, 17:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Tak pokud ma kratky bowden, prepakovani tam mit musi a pokud dlouhy tak ne, to nema vliv na serizeni karburatoru, ci vykon a jizdu

Autor:  ferrari [ 8.11.15, 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Čo sa týka základnej otázky, tak ak by som vychádzal z toho, že sú všetky alternatívy v rovnakom stave, išiel by som jednoznačne po EDSR.

Ale v identickom stave nebudú a tak bude úplne jedno, aký tam dáš, dôležité je, aby bol v dobrom stave (čo uťž až tak ľahké nebude).

A odporúčal by som napísať, odkiaľ si, predpokladám, že sa niekto nájde v blízkosti a ti pomôže ;-)

Autor:  Amelia [ 11.11.15, 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Tak bydliště jsem doplnila a od pána si nechávám poslat jak EDSR, tak jeden ze SEDRů. :)

A teď začne ta legrace, aneb namontovat a zprovoznit. Pokud byste pánové věděli o někom, kdo by to tady kolem uměl, budu ráda za tipy. Jinak díky za informace, paráda že tyhle věci ještě někdo řeší. :wink:

Autor:  Viky [ 12.11.15, 04:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Potrebujes stranovej klic 10 + 13mm na sundani filtrboxu, na sundani karburatoru z potrubi 12mm stranovej s ockem, na sytic stranovej myslim 8mm (ale stacej i kombinačky) a plochej sroubovak, tim odpojis plynovou strunu a benzinovou hadici.

Na něco jsem zapomnel? :-P

Jo neste něco.... když to montujes dohromady, tak ty 4 matky 12mm co drzej karburator a horni sroub filtrboxu se utahujou s citem, jinak ten karburator ohnes.

Autor:  CROWACK [ 12.11.15, 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Na karburator ten stranovej 12mm klic potrebujes "karbecovej" - trochu se ohne a kousek se odbrousi, jinak to jde pekne na pendrek... taky jeden takovej mam :-)

Autor:  Viky [ 12.11.15, 21:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Ja teda pouzivam stranovej s ockem na druhy strane, co nejde jednim koncem, jde druhym.

Autor:  ferrari [ 13.11.15, 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Ak niekto uz nevymenil matice a nie su tam na 13ku kluc ;-)

Autor:  Viky [ 13.11.15, 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: EDSR nebo SEDR

Nevim jak EDSR, ale na SEDRu prakticky nejdou namontovat.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/