Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Favorit po výměně karbecu špatně startuje https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34147 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | crusher [ 6.12.15, 23:18 ] |
Předmět příspěvku: | Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Ahojte, jsem poměrně novy skodovkar, který se rozhodl zachránit jednoho favorita před srotakem. Mam Favorita motor 136L s karbecem. Doma jsem mel jeste jeden totožný karbec který jsem se rozhodl cely vyčistil a vyměnil těsněni, obohacovac, a to plastové UFO. Poté jsem ho namontoval a jel to projet. Problem nastal kdyz jsem rano chtel nastartovat, po startu klepnu na plyn, klapka se uzavře na 1mm, nastartuju a motor chytne jakoby na 3 válce a drží nějakých 1200 otáček. Az se zahřeje (asi tak za dvě minuty ) tak parkrat klepnu na plyn a teprve se sepne sytic na 2000 otáček a jede uz na 4 válce. Pak uz to klasicky klesne na cca 900 otáček ake to ok. Volnobeh mam nastaveny, bohatost cca taky. Na motoru vyměněny vsechny filtry a svíčky, rozdělovac nastaveny. Procházel jsem tu témata a vychází mi to ze bude neco s tim syticem. Mužem prosim někdo poradit? Diky |
Autor: | crusher [ 7.12.15, 18:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Tak jsem se v tom dneska zkoušel trochu vrtat a zjistil jsem že když poklepnu na plyn před startem tak se klapka zcela uzavře, je to tak správně nebo tam má být mezera? Ta stupnovita vacka jestli to říkám správně se zdá být na tom nejvyšším stupinku |
Autor: | crusher [ 7.12.15, 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Tak to asi vypadá že jsem přišel na závadu a to sice prasklinu v tom ufu vzadu, při montáži to asi nějak prasklo a všiml jsem si toho až teď. Je možné že by ty špatně starty byli timto? |
Autor: | varok [ 7.12.15, 19:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Ano, špatné starty jsou asi kvůli špatné funkci sytiče. Před nastartováním se má sešlápnout plyn. pedál až na podlahu, né po něm jen ťuknout. Ta st. vačka se otočí na nejvyšší stupínek, pokud je motor studený. Po naskočení motoru, nebo občas už při točení motoru startérem se ta vzd. přívěra má pootevřít na mezeru asi 1mm jak píšete. Po pár sekundách se má ale pootevřít ještě více, na mezeru asi 2mm. Vám se asi nepootevře, proto je směs mooooooc bohatá a motor se uchlastává, proto má takový divný zvuk. To prasklé ufo(objemový ovladač) právě otevírá tu přívěru, musí být perfektně těsný, pracuje na principu podtlaku. Zkuste nastartovat s tou přivřenou přívěrou a nějakou špejlí ji více pootevřít. Jestli otáčky ihned stoupnou na asi 2000, tak je to tím ufem. |
Autor: | crusher [ 7.12.15, 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
výrok: ok diky zitra to zkusim, dneska jsem tam dal silikon a zalepil tu prasklinu |
Autor: | škodovka [ 7.12.15, 22:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Silikon na karbec raději nepoužívej..rozpouští se v benzínu a pak to bude dělat paseku..je fakt, že to ufo by do přímého styku s benzínem přijít nemuselo, ale všeobecně to není dobře, raději sežeň druhé neprasklé |
Autor: | varok [ 8.12.15, 19:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Dnes už ten objemový ovladač stojí pár korun. Myslím že se dá už sehnat kolem 200,- kč možná i méně. Kdysy asi 500,- kč. Když jsem měl kdysy ještě staré fáčko s karbecem, tak jsem tyhle pi....y kupoval, ještě i ten termo časový spínač. Ten v té době stál taky asi 280,- kč. Vše to byly originály, dnes už to vyrábí i žlutí. |
Autor: | crusher [ 8.12.15, 23:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
No tak dneska jsem to zkoušel startovat a moc se to nezlepsilo, sice už ten objemovy ovladač tesni ale pořád musím chvilku podržet plyn na 2000 otáček aby se chytl sytic, jak už se chytne tak pak už to drží pěkně ale za studena se nechytne hned a musím tomu pomahat |
Autor: | varok [ 9.12.15, 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Zkuste sundat víko filtrboxu a zmáčkněte pomalu takové to táhlo plynu, ten měsíček. Potom to pomalu pusťte. Vzduchová přívěra by se měla úplně zavřít a ten šroub zespodu by se měl v tomhle počasí dotákat nejvyššího stupínku stupňovité vačky. |
Autor: | Lamač [ 9.12.15, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Nastavenie sytiča na favorit tu už bolo napísané x krát,stačí trošku pohľadať. |
Autor: | crusher [ 10.12.15, 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Varok: jo ta klapka funguje, to je v pohode. Myslím že bude špatný ten objemovy ovladač, i když jsem ho utesnil tak bude asi rozdrbany nějak vevnitř. Je složitá výměna? Co jsem pochopil tak se musí sundat i sytic a ten ovladač pak vyklepnout ten čep, odsroubovat ten imbus a vytáhnout zboku. Nový pak musím ještě nějak nastavovat tím plastovým imbusem co je na ufu? |
Autor: | varok [ 10.12.15, 16:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Ano, demontáž i montáž je jak jste psal. Je tam takový dutý kolíček. Nastavuje se to tím zadním víčkem imbus klíčem a nastavuje se to i tím předním imbus šroubečkem. Tím předním šroubkem se nastavuje velikost té větší mezery vzduchové přívěry, která by měla být asi 2mm. Nejdříve kupte nový objemový ovladač, vyměňte a pak jděte dál, možná ani nebude potřeba nic nastavovat. Nastavte volnoběh na asi 800-850ot./min. a znovu jak už bylo psáno. Ráno při studeném motoru pomalu šlápněte na pedál plynu až na podlahu a pomalu povolte. Vzduchová přívěra by měla být úplně zavřená. Zkontrolujte, jestli je ten spodní šroubek opřený o nejvyšší stupeň st. vačky. Otáčky by měli být asi 2500/min. Pokud nejsou, nastavte je tím šroubkem dole, který je opřený o tu st. vačku. Když potom drbnete do plyn. pedálu, st. vačka přeskočí na druhý stupínek a otáčky by měly být asi 1200-1500. Tak už by měly být trvale a postupně se snižovat až při zahřívání motoru. |
Autor: | crusher [ 5.1.16, 06:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Tak po delší době píšu, motor startuje již normálně. Jediné co ještě nemám nastavené je délka sepnutí sytice. Přijde mi že zůstává seply hodně dlouho na těch 2500 otáček. Klesne na ten druhý stupínek váčky až je motor ohraty tak v půlce. Dá se to sestelovat aby to vyplo o něco driv? |
Autor: | Adam111 [ 5.1.16, 09:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Bimetal sytice se ohriva vodou a elektricky. Pravdepodobne nefunguje elektricky ohrev, ktery ma vypnuti sytice urychlit, a sytic se vypne az po dostatecnem ohrati vody. |
Autor: | Lamač [ 5.1.16, 10:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit po výměně karbecu špatně startuje |
Elektricky ohrev je bezporuchovy,skôr sa zapchá trubka na vodu,ako pokazi alektrika.Na výstupe zo sacieho donohrevu bimetala je totiž až 3 mm veľký otvor....Ináč úplne stači pootočiť celým bimetalovym blokom,alebo iba samotnym bimetalom-po uvoľnení poistného červíka pootočiť tým šesťhranom čo je medzi trubkami,ale len trošičku. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |