Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Odlučovač plynu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34195
Stránka 1 z 2

Autor:  Zb. [ 10.1.16, 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Odlučovač plynu

Karburátoru Jikov 28-30 Lekr je vybaven odlučovačem plynu, který odpouští zpět do nádrže benzinové páry, které vznikají při vysokých teplotách nebo po vypnutí horkého motoru. Palivové čerpadlo bude použito z Rapidu 135. Chci se zeptat na praktické zkušenosti z provozu je-li nutné odlučovač plynu mít zapojen v soustavě nebo může být trvale vyřazen. Děkuji

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.16, 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

prosítě kde jsi to vyčetl odlučovač plynu :?:

co vím tak je to odbublinkovávač a jeho provoz je nutný, zda jde benál napojit na přímo to nevím, ale kdyš se ti ucpe vrarka tak to někdy přestane jet že musíš vztáhnout hadičku ono si to odfoukne a jedeš zas dál až nejedeš,

Autor:  Lamač [ 11.1.16, 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

Miloši a bublinky sú čo?Asi plyn,nie?Volá sa to tak normálne,pozri Andrta,str.126,alebo ešte aj nadobka odparovaci,pozri katalog Nd.Odvádza to benzínove vypary (pri nahriatom palive,pri horucom motore amkratkom odstaveni vozidla sa v hadičke od pod.čerpadlenten benzín pekne nahreje) zmiešané s vzdušnymi bublinkami naspäť do nádrže,pokiaľ funguje normálne,tak paliva sa tamat odvádza len minimálne,keď je plný,gulička ho uzavrie, a podávacie čerpadlo prestane tlačit palivo do karbeca.Zb-môžeš to napojit smelo aj bez tohto,ihla na plaváku to normálne udrží,ale ak budeš mať v palive nacucnuté bublinky,môže ti kmitať plavák,a robiť bordel.Lekr má sice predpripravu na navrtanie dalšieho nátrubku na napojenie hadičky do vracačky do nádrže,ale zbytočne to riešiť bez toho odlučovača,veď je tam na to držiak,tak jaký je problém ho tam nedať?

Autor:  Zb. [ 11.1.16, 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

Určitě bych tu nádobku odlučovače plynu zapojil a hadičku vyvedl zpět do nádrže ale používám ve voze palubní počítač. Čidlo - průtokoměr paliva v tomto případě by snímal nepřesnou hodnotu. Prakticky by musely být dva snímače (do a z karburátoru) a upravit program v PP. Tomu se však chci vyhnout.

Autor:  Lamač [ 11.1.16, 13:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

Čidlo pp umiestni na hadičku medzi karburatorom a odlučovačom,a si presne na tom istom..totožne to ma tak zapojene aj favorit s palubakom,mera to iba koľko benzínu šlo do karburatora,čo sa deje s palivom pred čidlom,čidlo vôbec nezaujíma.

Autor:  Zb. [ 11.1.16, 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

...ano je to řešení, trochu přibude hadiček. Jenom se divím, že mě to nenapadlo dříve. Ale i tak by mně zajímalo a to čistě z praktického hlediska zda-li pro správný chod karburátoru je či není nutné mít odlučovač zařazen v systému.

Autor:  slovacek.milos [ 11.1.16, 15:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

[quote="Lamač"]Miloši a bublinky sú čo? tak za 26 let abych nevěděl co to je odlučovač plynu to by nešlo :oops: to je trénink

Autor:  Lamač [ 11.1.16, 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

Miloši, blbá otázka,blbá odpoveď :)

Zb.- Keby tam nemusel byť nedali by ho tam,vtedy sa to ešte tak robilo,dnes pchajú do áut veci,bez ktorých auto funguje lepšie... Hadičky ti nepribudnú žiadne,výstup z podávaceho čerpadla paliva napoj na vstup odlučovača,výstup do nádrže,a precvakni hadičku c odlučovača do karbeca a tam napoj čidlo na prietok.A je to.

Autor:  slovacek.milos [ 12.1.16, 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

musí tam být a musí cvakat jak pumpuješ jinak se může stát že auto zničeho nic nepojede necháš schládout a zas pojede klidně bude jezdit celou zimu :evil:

Autor:  Lamač [ 12.1.16, 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

Miloši a vysvetli prečo by to tak mohlo robit.

Autor:  slovacek.milos [ 12.1.16, 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

protože když necvaká tak může být ucpaná vratka a pak je tam kničemu, nebo vratku odděáš necvaká a je KO

řešíval jsem u plynařů, to cvakání je slišet až máš natlačeno

Autor:  Lamač [ 12.1.16, 15:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

Ano presne,to cvaknutie urobi gulička keď sa zatvori vratka,ale ver tomu že ten karbec bude fungovat aj bez toho odlučovača.

Autor:  slovacek.milos [ 12.1.16, 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

já to vím že bude, ale ver tomu že občas nebude auto začne vlétě někdy cukat až nepojede, budeš muset vytáhnout hadičku u ac pumpy zas ji zasuneš nacupuješ a jedeš dál

Autor:  Lamač [ 12.1.16, 21:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

Keď sa to zavzdušní odpareným palivom,jasne že to bude blbnúť,veď práve preto mu to tam radím nechať.Ono sice by to zostalo zavzdušnené len pokiaľ sa nespotrebuje palivo v plavákovke,pak to ihlový ventil všetko síce prepustí,ale to už ten motor bude cukat,presne ako píšeš.

Autor:  ventYl [ 13.1.16, 08:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Odlučovač plynu

OT: Zb: smiem sa spytat, ake cidlo prietoku je pouzite? Z toho, co som hladal po internetoch mi vyslo, ze cidla bud neposkytuju dostatocnu presnost pri merani relativne malych prietokov, nie su vhodne pre montaz do vozidla kvoli vibraciam, nie su pouzitelne pre paliva ci uz z dovodu mozneho vybuchu, alebo odolnosti materialov, alebo su prilis drahe. Vlastne jedina rozumna moznost bola pouzit cidla palivomera z Wartburgu (montovane bud ako priplatkova vybava, alebo aftermarket doplnok), ktore ale uz v tej dobe boli nedostatkovym tovarom.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/