Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Momenty setrvačnosti https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34331 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Marek001 [ 18.4.16, 10:20 ] |
Předmět příspěvku: | Momenty setrvačnosti |
Ahoj, řeším takový problém, potřeboval bych zjistit momenty setrvačnosti pístu, ojnice a klikovky motoru 2,0 tdi 125kW. Jedniný způsob, který mě napad, jak tyto hodnoty přibližně určit je odečíst je z 3d modelu. Chtěl bych se zeptat, zda nemá někdo k dispozici základní rozměry těchto dílů, popř. dají se tyto hodnoty vůbec někde dohledat bez toho, abych musel rozebírat motor ? Děkuji za odpověď |
Autor: | manyl [ 3.8.16, 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Momenty setrvačnosti |
Zdravím, momenty setrvačnosti jednotlivých komponent Vám nikdo neprozradí a v žádné dostupné literatuře se je nedočtete. ( kupř. dílenská příručka, servisní manual atp.) Je to proto, že to k opravám motoru není potřebné a doby Andrta a jeho knih jsou ty tam. Lze je zjistit rozebráním šrotového motoru a poctivým vážením. Ještě se ptám - k čemu to potřebujete, co pod pojmem moment setrvačnosti rozumíte a co s danou veličinou hodláte udělat. Jediné co mne napadá změřit dobu akcelerace motoru z otáček n1 na otáčky n2- což lze potom dle znalosti průběhu Mk a znalosti diferenciálního počtu vypočítat. Je to ovšem sakum prdum- písty+ pístní čepy+ojnice+KH+rozvody+setrvák+lamela spojky+klec spojky+přítlačák. To je pokud budete počítat vyvážení motoru I.II. a III. řádu. Další důvod, proč tyto informace potřebujete mne nenapadá. Ale to suplujete vývojové oddělení nějakého úpravce motorů. Jiná věc by byla, pokud by jste zkoumal momenty setrvačnosti z hlediska pevnosti a pružnosti, ale to je zřejmě jiná. Mnu, vzhledem k tomu že jsem omezen 6000 znaky a jsem motorář- zašlete svůj zámysl na moji e-mail adresu. manyl |
Autor: | manyl [ 3.8.16, 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Momenty setrvačnosti |
Zdravím, momenty setrvačnosti jednotlivých komponent Vám nikdo neprozradí a v žádné dostupné literatuře se je nedočtete. ( kupř. dílenská příručka, servisní manual atp.) Je to proto, že to k opravám motoru není potřebné a doby Andrta a jeho knih jsou ty tam. Lze je zjistit rozebráním šrotového motoru a poctivým vážením. Ještě se ptám - k čemu to potřebujete, co pod pojmem moment setrvačnosti rozumíte a co s danou veličinou hodláte udělat. Jediné co mne napadá změřit dobu akcelerace motoru z otáček n1 na otáčky n2- což lze potom dle znalosti průběhu Mk a znalosti diferenciálního počtu vypočítat. Je to ovšem sakum prdum- písty+ pístní čepy+ojnice+KH+rozvody+setrvák+lamela spojky+klec spojky+přítlačák. To je pokud budete počítat vyvážení motoru I.II. a III. řádu. Další důvod, proč tyto informace potřebujete mne nenapadá. Ale to suplujete vývojové oddělení nějakého úpravce motorů. Jiná věc by byla, pokud by jste zkoumal momenty setrvačnosti z hlediska pevnosti a pružnosti, ale to je zřejmě jiná. Mnu, vzhledem k tomu že jsem omezen 6000 znaky a jsem motorář- zašlete svůj zámysl na moji e-mail adresu. manyl |
Autor: | breta1 [ 3.8.16, 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Momenty setrvačnosti |
Tam asi bude problém v definici fyzikální jednotky momentu setrvačnosti (kg*m*m) K čemu by byl údaj o momentu setrvačnosti třeba u pístu, který nekoná rotační pohyb? |
Autor: | Peter50kw [ 3.8.16, 20:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Momenty setrvačnosti |
Piest a oni a si vymieňajú energiu so zotrvačník. K momentu motora prispievajú a hovorí sa tomu ekvivalent momentu. Pre dvojlitrový opel je moment asi 0.288 aj so zotrvacnikom. |
Autor: | Lamač [ 3.8.16, 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Momenty setrvačnosti |
Marek001 tu od vtedy nebol prihlásený ani raz,asi mu tu vybehlo vonku a vzalo ho so sebou.. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |