Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Benzín E10 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34430 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Sandal [ 7.8.16, 04:53 ] |
Předmět příspěvku: | Benzín E10 |
Zdravím páni. Mám technický dotaz. V poslednej dobe sa stretávam s info o tom, že v EÚ má byť zavedený namiesto Super 95 - E10 (10% liehu). Vo všetkých výstražných článkoch upozorňujú na to, že nie je vhodný pre auta staršie 10 rokov, ale nikde nie je vysvetlenie, o aké poškodenie môže ísť. Čo také prevratné sa pred 10 rokmi stalo v konštrukcii, materiáloch, či riadenom spaľovaní, že 9ročné auto je OK a 10 ročné KO? Jediný hmatateľný experiment je spomínaný, že pri tomto benzíne, ktorý liali do OPEL Signum sa po 22tis.km poškodilo palivové čerpadlo ![]() Pochopil som, že tento benzín nie je vhodný pre 2-takty, lebo lieh sa nezlučuje s olejom, ale pri 4-takte bez karburátora neviem na to prísť (pri karburátore by sa nastavil iný predstih). Aký máte názor? |
Autor: | škodovka [ 7.8.16, 07:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
Líh je korozivní a žere některé druhy pryží a plastů.. |
Autor: | Peter50kw [ 7.8.16, 07:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
Nič zvlastne sa nestalo. Problém je že stačí jedna gumička, hadička alebo tesnenie, ktoré sa neznáša s e10. Konkrétne auto je potrebné dohľadať na internete. Zaujímavé ze tento SH sa nehodí do felicii ani ničoho staršieho od skodovky. Teda ani do s100. Insignia je široký pojem - len motor 2.2 neznáša e10. Oktavky všetky môžu tankovať e10. Aj keď sú staršie ako 10 rokov. |
Autor: | škodovka [ 7.8.16, 08:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
Peter50kw píše: Nehodí do felicii ani ničoho staršieho od skodovky. Teda ani do s100. Chtějí mi zničit vozový park..parchanti ![]() ![]() |
Autor: | Jarda S. [ 7.8.16, 08:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
už ted přidávaji 5% do benzínu, řek bych že 10% nebude výraznej problém |
Autor: | slovacek.milos [ 7.8.16, 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
10 procent ![]() zrovna mi přistála před barák felda, nestartuje, dává tam líh s benálem půl na půl. že prej když je to studené tak se ji chvilku nechce má plochý klíček tak to bude asi MPi, přijel jsem dnes ze sence byla tam felda MPi taky půl na půl a no problém několik let, jen když to s lihem přehnali aq byla kosa dávali svíčky do trouby |
Autor: | slovacek.milos [ 7.8.16, 15:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
škodovka píše: Líh je korozivní a žere některé druhy pryží a plastů.. 1. Líh obsažený v pohonné směsi je korozivní, a proto může poškodit nádrž, palivovou soustavu i motor NENÍ PRAVDA! Biolíh používaný v E85 je etanol a ten nepůsobí na kovy o nic korozivněji než jiné druhy alkoholů. Jediné kovy, s kterými etanol ochotně reaguje, jsou sodík a draslík, ale z těch rozhodně nádrž, palivovou soustavu ani motor sestavené nemáte. Takže jak to s tou korozívností vlastně je? Etanol sám o sobě korozivní není. To, co by mohlo být v E85 korozivní, je voda, která by v něm mohla být v určitém nepatrném procentu obsažena. Vodu na dně benzínové nádrže budete spíše mít, pokud jezdíte na benzín. Dostala se tam s palivem, či se vysrážela ze vzduchu na vnitřních stěnách nádrže a její kapky stekly na dno pod benzín a to jí zabraňuje se znovu odpařit. Protože se voda s benzínem nemísí a benzín jako výrazně lehčí kapalina na hladině vody plave, můžete mít na dně nádrže malou korozivní loužičku. Ale nebojte se, nádrž vám stejně neprorezne – jednoduše proto, že nádrže moderních automobilů jsou většinou vyráběny z plastu. Jsou tak bezpečnější, houževnatější, NEKORODUJÍCÍ a hlavně levnější. Jak se té vody ze dna nádrže zbavit, abyste nádrž nemuseli vypouštět, aby vám třeba nezamrzla v některé níže položené části palivové soustavy? Inu stačí do nádrže nalít přípravek, který vodu naváže (ale třeba jen litr denaturovaného lihu) a v motoru se pak voda ve směsi s lihem docela pohodlně spálí. Takže paradoxně vám E85 vodu ze dna nádrže s největší pravděpodobností odstraní, protože ji pojme a ta se poté neškodně odpaří v motoru. Motoru tohle nic neudělá, ostatně byly doby, kdy se experimentovalo i ve Formuli 1 s přidáváním vody do směsi spalované ve válcích benzínových motorů ke zvyšováním výkonu motorů. |
Autor: | Sandal [ 7.8.16, 16:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
škodovka píše: Peter50kw píše: Nehodí do felicii ani ničoho staršieho od skodovky. Teda ani do s100. Chtějí mi zničit vozový park..parchanti ![]() ![]() Kúrvy šmatlavé ... všetko je to ZISKOCH. *cenzurováno* nenažraní. Fór je v tom, že budeme tankovať drahšiu 98-čku. Radšej keby namiesto repky, kukurice a slnečnice pestovali niečo zmysluplné - tabak, konope, slivky, vinič, chmel, sladový jačmeň. Niekedy si pripadám jak čuramedán - lobisti si presadia svoje a páni sa radují - utáhnou přezku. |
Autor: | Lamač [ 7.8.16, 19:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
Len žeby im dovtedy tá celá eú vydržala,pri terajšom postupe toho bordelu čo sa deje,sa to dovtedy celé rozpadne a na takéto bludy im (dúfam) nezostane čas.. |
Autor: | Jardak [ 7.8.16, 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
Tak velfobin co se dává v zimě do benzinu je v podstatě taky líh, ne? Před časem jsem někde četl, že biolíh škodí elektrickýmu palivovýmu čerpadlo - rozežírá uhlíky elektromotoru. Ostatní součásti by s ním asi neměly mít problém - jedině problémy s úsadama při delší odstávce. Podle mě je to jenom nafouknutá bublina - už teď je tam 5% a auta jezdí. Věřím, že budou jezdit i s 10 procenty. A karburátorový motory s membránovým čerpadlem by s ním neměly mít problém vůbec žádnej. Jediná změna která možná proběhla před těmi 10 roky tak může být úprava palivovýho čerpadla, resp. jeho uhlíků. |
Autor: | CROWACK [ 7.8.16, 23:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
u karbecu budeš muset možná přibohatit směs, líh má menší výhřevnost a jinej lambda poměr. Co to udělá nevložkovanejm sedlům v litinové hlavě taky nikdo neví - vyšší spalovací teploty... |
Autor: | Kluci z Paky [ 8.8.16, 06:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
Myslim,ze E10 zadnou revoluci neprinese.Motory a auta to normalne zvladnou,na N98 se nebude muset jezdit.Jediny,komu to v CR prospeje,je Babis.Jinak pokud by mel nekdo strach,tak si koupi Vif a pred tankovanim tam trosku posle do nadrze a tim to kompenzuje. |
Autor: | CROWACK [ 8.8.16, 08:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
vif ti ten "suchej" benzin trochu primaze, hlavne prospeje elektrickymu palivovymu cerpadlu, ale s tim, ze lih jinak hori a zere plasty bohuzel nic neudela... Mam auto na plyn, VIF pouzivam a tak nejak vim co je zac a co svede a co ne... Po roce provozu a 30kkm s vifem jsem mel na felicii stejne cerpadlo na vymenu (celkem najelo cca 200kkm, standardni 5% ekosracka, nikdy nebyla v nadrzi dyl nez mesic) a ty tesneni kolem cerpadla v nadrzi se uplne roztekly - lepilo to jak lepidlo, pritom to popraskalo, cernidlo vsude, proste na vyhozeni. Novy jsem montoval poradne namazany silikonovou vazelinou aby se na to ten "benzin" s trochou stesti nedostal, nebo jenom minimalne... |
Autor: | slovacek.milos [ 8.8.16, 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
CROWACK to rozežrané těsnění pod deklem na lepidlo a třásně, to je znak šetřílků co neradi tankují benál, starý benál se změní v žíravinu a rozežere všechno a všude černý bordel, obrany jsou dvě pořád plná nádrž a starty na benál nebo každný měsíc vyjet nádrž skoro dosucha a natankovat ![]() |
Autor: | Kluci z Paky [ 9.8.16, 06:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Benzín E10 |
Psal,ze kazdy mesic ma benzin novy...Ale jinak bychom meli Crowacku problem vsichni a to myslim,ze nemame. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |