Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34441 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | 00111 [ 22.8.16, 19:13 ] |
Předmět příspěvku: | Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Zdravím, chtěl bych se vás ostatních zeptat na pár rad a názorů ohledně mého projektu. Od známého jsem dostal skoro nepoužitý motor z 2001 Felicie, s celkovým počtem 25 000 najetých kilometrů. Bohužel, motor stál od roku 2003, a dost možná do něj pršelo jelikož jsme ho já dostal bez olejového víčka. Ale, mohu říct že motor jako takový je perfektním stavu, momentálně jsem jej celý rozdělal, až do posledního šroubku, a provádím čistění všech součástí. Co zamýšlím s motorem, je to, že bych jej chtěl použít pro amatérské závodění do vrchu. Tudíž mě ihned napadlo jak motor upravit, a co na něm udělat, ale musím se přiznat, tohle je můj první motor na kterém dělám G.O. s upravami. Proto jse na něm i učím jak všechno vlastně dělat. Co se týče úprav, samozřejmě přemýšlím o věcech jako je snížení hlavy, párava kanálků ( spasování s sáním ) a ostrá vačka, ale dále jsi už nejsem jist. Jediná věc kterou musím udělat stoprochentně, je že motor musím předělat zpátky z elekronického vstřikování a zapalování na mechanické, erg- Rozdělovač a karburátor. Důvodem je závodní felicie do které motor půjde, není v ní snad ani kus drátu. Co se týče karburátorů, měl bych takový nápad, jde o použití dvou karburátorů z starších modelů škoda ( favorit, či 120 ) na sání vlastní výroby. Ale musím se přiznat, mám velmi malý rozpočet ( 5000 kč, jsem student. ) na úpravy. Nová vačka by z tohoto rozpočtu hned ukrojila polovinu, a nemám ponětí kolik chtějí za snížení hlavy. Předem bych chtěl poděkovat za vaše rady. Děkuji za přečtení. |
Autor: | Lamač [ 22.8.16, 23:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Vačka je základ,bez toho sa isť nedá,a v podstate od jej parametrov sa bude odvijať komplet uprava motora-kompresný pomer,karburator,zapalovanie,proste jedno od druhého pekne postupne.Karburator,rozdelovač,vyfuk,vačka,uprava hlavy,sacieho,komplet vyladenie,všetko niečo stojí,a hoci aj amatérske pretekanie,pojde to hlboko do penaženky.A to este počítaj aj upravu auta samotného-brzdy,sedačka atď.Na tvojom mieste sa to dá riesiť asi len troma spôsobmi: Vybodnúť sa na to. Alebo došporiť,motor poskladať ako mpi,zakúpiť sadu na upravu mpi-napriklad od motor-excel,cimbu a pod-vačka a k nej úprava riadiacej jednotky,k tomu vyfukové 4-2-1,a pak dalej uvidíš,za relativne málo penazí,dobrá muzika. Alebo dosporiť,vačka,webre,vyfuk,programovatelné zapalovanie a niekoho kto ti to odladí. Plus samozrejme niekoho kto bude doplnať peňaženku. |
Autor: | ventYl [ 25.8.16, 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
za 5000 Kc to tak tak zgeneralkujes do serioveho stavu. ak chces riesit nejake aspon trocha seriozne upravy, tak k tomu na koniec pripis jednu nulu ako nutne minimum, ale skor este aj napis tak jednotku - dvojku pred to (ano v konecnom dosledku sa bavime o sume niekde okolo 1/4 mega korun a to nemusime riesit ziadne profi veci). inac co sa tyka vymeny karburatorov, tak by som sa na fako karburatory vysral rovno a napad pouzit 2 120tkove karburatory by som radsej rozchlastal. webre, dellorta, ktore zozenies v tvojom rozpocte budu vsetky pochadzat z amaterskeho rallye-crossu, budu v beznadejnom stave a bude problem ich zostelovat. funkcne mozu sadu dvoch dvojitych webbrov zastat styri vhodne vybrate, dimenzovane, natryskovane a nastavene karburatory z motorky odpovedajuceho prepumpovaneho objemu vzduchu. chce to trocha studovat, vela citat, este viac porozumiet a naucit sa nejake veci pocitat, ale viem, ze 4 karburatory z gixxery (nepoviem aky rocnik ani aky objem) ide aj s airboxom vopchat pod kapotu faka. borcov co poslu jogurta do skarpy a potom ho rozpredavaju, je dost, tak by tie karburatory nemuseli byt az tak drahe. samozrejme to bude chciet prerobit cely system dopravy paliva a nahodenie styroch motorkovych karburatorov do auta je jeden z najspolahlivejsich sposobov, ako take auto podpalit za jazdy. |
Autor: | Martin91 [ 6.2.17, 16:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Zdravím všecky, mám jeden dotaz skládám motor 130 a chci dát jinou vačku, mám na výběr ze 3 možností. fav.136b, felda mpi, 110r kterou doporučujete ? bude to na seriovém karbecu. díky |
Autor: | Lamač [ 6.2.17, 17:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
O vačkách sa tu toho uz popísalo,136b je totožná s feliciackou 136M (254/254),a 110 tka (247/247) je už iba prekonaná legenda z doby,keď nebolo nič lepšie k dispozícii.Takže tak. Nechcem robiť nejakú reklamu,alebo čo,ale osobne som vo favorite vyskúšal 110,potom tú 136b,nehovorím,že to nešlo zle,pak som kúpil vačku a trysky od ME (265/258),a bolo to nebo a dudy naproti predchádzajúcim vačkám.Aj spotreba šla mierne dole,výkon mierne hore.Za tých 100€,alebo tak nejak to stojí zato.Sada na bežné jazdenie na 60kW,vačka na výmenu za starý kus. Výrobcov je samozrejme viac,ja som si po zistení referencii vybral tohto a som spokojný. Ešte jedna vec,ku každej vačke je treba mierne upraviť karbec vždy,ak chceš z nej dostať plný potenciál. |
Autor: | Jarda S. [ 7.2.17, 08:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
136m je jiná ne 136B |
Autor: | Lamač [ 7.2.17, 17:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Podľa toho ktorá,mpi 136m má o cca 0,7° skoršie otváranie no,ale to je relativne.A k tej 110tke,favorit 136x je o cca stupeň ostrejšia |
Autor: | Martin91 [ 8.2.17, 12:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Tak jsem to rozsoudil. Dal jsem vačku 136B a céčkové vahadla. No uvidíme jak to pojede |
Autor: | slovacek.milos [ 11.2.17, 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
[quote="00111"] názorů ohledně mého projektu. máš na kontě cca 1.000.000 kč a konto furt roste? |
Autor: | varok [ 11.2.17, 20:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Ta vačka 136M je jiná, ne? Někdo tady kdysy psal, že ta Mková má jiný průměr uložení, takže do 130 ji asi nenarve. |
Autor: | Lamač [ 11.2.17, 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Starší typ to má rovnaké. |
Autor: | darklord [ 12.2.17, 09:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
MPi v prechodnom obdobi malo naozaj male ulozenie, ale tiez malo inu vacku - zhodnu s formanom 136X (248/248) ako potom na velke ulozenie (252/252). |
Autor: | Martin91 [ 12.2.17, 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Myslím že první MPi měli malé uložení. Ale z mpi vačky sešlo protože jsem myslel že mám tu s malým uložením ale bohužel mám s velkým, a druhej důvod je že mpi asi nemá pohon ac pumpy. Erkovou vačku jsem nedal protože ji mám v motoru kterej sice leží ve sklepě ale nechtělo se mi ji dolovat. Proto jsem se rozhodl pro vačku 136B a céčkové vahadla. Nechám se překvapit jak to bude fungovat. P.s. nevíte někdo jak poznat co je zač vačka? Mám tu dvě jenže jsem si je nepoznačil z čeho jsou. |
Autor: | ventYl [ 12.2.17, 21:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Upráva motoru 1.3 MPi pro amatérské závodění |
Martin to ma spravne. 136M motory namontovane do predfaceliftovych Felicii (1997) maju fakt este stare mensie loziska a (zrejme aj) palec na palivovu pumpu. Novsim uz oboje chyba. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |