Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

výměna startéru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3452
Stránka 1 z 2

Autor:  karlos797 [ 2.2.07, 14:03 ]
Předmět příspěvku:  výměna startéru

potřebuji poradit,vyměnil jsem starter starý za nový z reduktorem,od té doby mám problém nastartovat škoda 120 motor fa,LPG+BEN
vyměnil jsem i karburátor edsr za sedr.skoušel jsem nastavovat směs ale asi sem to podělal,ráno auto chyta špatně bez sitiče
jak ho zapnu tak nenaskočí vubec.auto nastartuje a pomalu jde do otaček<benzín>,po startu dam pul sitiče a normalně odjedu jako na lpg,i za mrazu. za tepla je vše vpohodě.

Autor:  ventYl [ 2.2.07, 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

vcelku nerozumiem, co s tym ma starter, ale ak starter s reduktorom toci, tak v nom nemoze byt chyba, nie?

Autor:  Athlonek [ 2.2.07, 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: výměna startéru

karlos797 píše:
potřebuji poradit,vyměnil jsem starter starý za nový z reduktorem,od té doby mám problém nastartovat škoda 120 motor fa,LPG+BEN
vyměnil jsem i karburátor edsr za sedr.skoušel jsem nastavovat směs ale asi sem to podělal,ráno auto chyta špatně bez sitiče
jak ho zapnu tak nenaskočí vubec.auto nastartuje a pomalu jde do otaček<benzín>,po startu dam pul sitiče a normalně odjedu jako na lpg,i za mrazu. za tepla je vše vpohodě.
Jakou máš zapalovzí cívku?

Autor:  karlos797 [ 2.2.07, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

zapalovací cívka asi ta na škoda 120 je naní kostka,jeden drát sem odpojil ten červenej co byl na startéru.
ještě před víměnou starteru to startovalo na lpg na 1 otočení při -8c,pak vyměna karburatoru,start se prodloužil na 5otočení lpg.pak noví starter z reduktorem a na lpg nic na benzin 1 otočka -17c,pak se štelovalo směsí na karburátoru i na směšovači
a problemy ještě větší než byli.

Autor:  slovacek.milos [ 2.2.07, 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

tos karlosi udělal asi první chybu žes odpojil ten drát ze startéru na kontakt číslo 15 u cívky, ten spoj třeba svorkou na kontakt číslo 50 co ti vede ke starteru, tím si připravil cívku o hodně, start na LPG vyžaduje vyšší VN, protože má velký přeskokový odpor na svíčce, drát tam propoj jak byl s kontaktem 50, svíčky seřit na 0.5 mm, vyčisti kontakty v rozdělovači palec a víčko, a pak napiš dovrtals i plyn miloš

Autor:  karlos797 [ 2.2.07, 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

takže ten červenej drát co mi ted visí u startéru mám propojit s drátem cislo 50 na cívce?píšu to dobře.

Autor:  karlos797 [ 3.2.07, 13:15 ]
Předmět příspěvku: 

tak sem skusil propojit ten červenej kabel č15 na cívce starteru na ten žlutej co je na starteru ale starter neotočí po vypojení točí.Indučka je zapojená takto č15 není žadný drat jen kostka,na druhým je kabel červený co jde ke starteru na cívku č15,pak drát od rozdělovače.tak kam ho zapojit aby to mělo větší jiskru.Mám doma indučku je na ní 12volt a kostka na autě není napsano nic.

Autor:  Bukaj [ 3.2.07, 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

karlos797 píše:
tak sem skusil propojit ten červenej kabel č15 na cívce starteru na ten žlutej co je na starteru ale starter neotočí po vypojení točí.Indučka je zapojená takto č15 není žadný drat jen kostka,na druhým je kabel červený co jde ke starteru na cívku č15,pak drát od rozdělovače.tak kam ho zapojit aby to mělo větší jiskru.Mám doma indučku je na ní 12volt a kostka na autě není napsano nic.

Na svorku 15 jde napětí, spínané klíčkem (poloha I), u cívky s odporem (kostkou) jde toto napětí na svorku toho odporu.
Červený kabel od startéru má jít přímo na svorku cívky 15 - to je napětí, spínané startérem při startování - přemostí to ten odpor.
Startér s reduktorem, pokud vím, žádné takovéto přemostění neumožňuje, tudíž tento červený kablík je nutno odpojit.
Vyřadíš-li z funkce předřadný odpor na cívce a napojíš ten kablik z něj přímo na svorku 15 cívky, tak za čas shoří cívka, neboť je stavěná asi na 8 voltů a né na 12 (proto ten odpor).
Takže jestli si myslíš, že tvé problémy se startováním jsou způsobeny poklesem napětí, pořiď si buď pořádnou baterii, nebo ETZ z Favorita.
Poslední možností je vrátit tam původní škodovácký startér a zapojit vše, jak má být... :roll:

Ještě k druhé svorce cívky (svorka 1) - to je signál pro rozdělovač a otáčkoměr :wink:

Autor:  karlos797 [ 3.2.07, 15:22 ]
Předmět příspěvku: 

co je to ETZ z favorita ? a co ta indučka co je naní napsano 12v tu jsem tam měl kdysi na autě

Autor:  Bukaj [ 3.2.07, 15:41 ]
Předmět příspěvku: 

karlos797 píše:
co je to ETZ z favorita ? a co ta indučka co je naní napsano 12v tu jsem tam měl kdysi na autě


ETZ - elektronické zapalování
Ta 12V indukčka (bez odporu) je přibližně to samé, jako 8V indukčka s odporem.
To byla inovace; aby to při startu házelo větší jiskru (aby to nebylo tak citlivé na pokles napětípři startu), vymysleli soudruzi (to nemyslím ve zlém) novou kotvu startéru a novou cívku.
kotva startéru při činnosti startéru sepne kontakt, který přivádí proud přímo na primár cívky (svorka 15, červený kabel). Cívka je přitom konstruována asi na 8v, takže při poklesu napětí při startu je to taková kompenzace toho poklesu.
Když startér neběží, jde na primár cívky napětí přes ten odpor, který z těch 12V dělá cca těch 8V, aby se nespálila cívka.
Je to jasné? :wink:

Takže tou starou indukčkou si asi nepomůžeš...

Autor:  karlos797 [ 4.2.07, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

ještě jeden dotaz mam komplet zapalování z favorita rozdelovač,indučku,a tu krabičku mužu jí namontovat do vozu aniž bych měnil nějaký pružinky.Mam motor 136 ls favorit,prostě to jen přehodit.Dík za rady.

Autor:  Bukaj [ 4.2.07, 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

karlos797 píše:
ještě jeden dotaz mam komplet zapalování z favorita rozdelovač,indučku,a tu krabičku mužu jí namontovat do vozu aniž bych měnil nějaký pružinky.Mam motor 136 ls favorit,prostě to jen přehodit.Dík za rady.


No, jestli máš motor z Favorita, tak k němu tento rozdělovač patří a nemáš co řešit... :wink:
Prostě to tam lupni a jeď a jestli Tvé problémy se startováním byly opravdu způsobeny poklesem napětí, tak ETZ je na to tolerantní... :wink:

Autor:  karlos797 [ 5.2.07, 10:29 ]
Předmět příspěvku: 

auto po dvou dnech chytlo v pohodě ale bez sitiče jak dám sitič tak to jenom blafe tak že už nevim asi to opravdu jiskrou není.Necham to seřídit na emisích a zatim budu startovat bez sitiče.

Autor:  Bukaj [ 5.2.07, 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

karlos797 píše:
auto po dvou dnech chytlo v pohodě ale bez sitiče jak dám sitič tak to jenom blafe tak že už nevim asi to opravdu jiskrou není.Necham to seřídit na emisích a zatim budu startovat bez sitiče.


A nerozšteloval jsi něco na karbecu?

Autor:  karlos797 [ 5.2.07, 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

šteloval jsem směsí a volnoběch a pak i na směšovači na lpg.Za tepla jak zatahnu sitič tak to u karbu sičí asi někde přisává nebo co.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/