Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34691
Stránka 1 z 1

Autor:  škodovka [ 3.6.17, 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Dá se to nějak bezbolestně provést?
Jako je mi jasný, že mi ve finále nezbyde nic jiného, než si postavit dva motory k sobě a zkusit to popřehazovat ale jen jestli se s tím někdo nsetkal..

Defakto mi ani nejde o změnu mazání jako takovou, ale potřebuju mít na bloku prostě starou kovovou baňku s výměnnou vložkou filtru namísto plechováho filtru.. :P

Autor:  Jardak [ 3.6.17, 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Podle mě to bezbolestně jen tak neuděláš, protože u bloku s plnoprůtokovou filtrací chybí otvor do bloku kudy jde olej z obtokovýho filtru.
Musel bys udělat nějaký mezikus, kde bys spojil přívod a vývod do plnoprůtokovýho fitru a ten zavést do obtokovýho filtru.
A současně vymyslet kudy se bude vracet do vany přefiltrovaný olej z obtokovýho filtru. Dosedací plocha na bloku u obou filtrů je samozřejmě odlišná.
Zapojit ten obtokovej filtr jako průtokovej podle mě nepůjde, protože nevíš jestli zvládne dostatečný průtok oleje a není jeho součástí obtokový ventil,
který pustí olej okolo vložky když jí z nějakýho důvodu nestíhá projít.

Jen pro zajímavost - proč chceš tuto pro mě nelogickou změnu udělat?

Autor:  škodovka [ 3.6.17, 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

No to jsi mě moc nepotěšil... :-/
Budu to muset pořádně probádat..jako vím, že se nějakým způsobem předělávaly obtoky na plnoprůtok, tak jsem doufal, že by to šlo i naopak...
Udělat to chci, protože potřebuju aby motor z roku 85 co nejvíc na první pohled připomínal motor z roku 74 :oops:

Autor:  Jardak [ 3.6.17, 21:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Pokud ti jde jen o vzhled, tak by bylo nejjednodušší upevnit na plnoprůtokovou patronu baňku z obtokovýho filtru.
Vše ostatní bude bít do očí podstatně víc, protože upeňovací příruba pro oba druhy filtrů je odlišná, jak už jsem psal.

Autor:  škodovka [ 3.6.17, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Nad tím jsem už taky uvažoval, bohužel plnoprůtokovej filtr a to i ten nejmenší co jsem kdy potkal má větší průměr, než obtoková baňka.. :(

Autor:  Kluci z Paky [ 4.6.17, 04:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Krok zpet.A motor 742 z roku 74????

Autor:  škodovka [ 4.6.17, 07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

No on je to motor 722 (stovka) :wink: nechtel jsem to zbytecne komplikovat, kdyz je to prakticky to samy :oops:

Autor:  škodovka [ 4.6.17, 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Dneska jsem nad tím trochu koumal a ty příruby jsou fakt uplně jiný... :?
Dalo by se to pořešit mezikusem, který by ani nebyl nějak složitý..stačila by cca 3-4mm silná kulatá deska s drážkou o průměru plnoprůtoku na okroužek ze strany jedné a na druhé straně na tom prstýnek, který by zapadl do obtokové baňky..akorát stejně nemám nikoho, kdo by mi to udělal..:-/

Autor:  21lucas [ 4.6.17, 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

nechej filtr nebo resis originalitu ??

Autor:  škodovka [ 4.6.17, 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Řeším ať to není do očí bijící, aby mě s tím nevyrazili z technické :mrgreen: (sice mám teď skoro na dva roky pokoj, ale ty utečou rychle a co pak..)

Autor:  Jardak [ 5.6.17, 15:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Pokud vím, tak eMkový bloky byly schválený jako náhrada za starší bloky a zdvih ti na STK nikdo měřit nebude.
Základ je aby sedělo číslo motoru, resp. typ, ale ten je uvedenej jen jako číslice za lomítkem čísla motoru, pokud si dobře pamatuju, ale to máš předpokládám vyřešený.

Autor:  Peter50kw [ 12.6.17, 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

To ako seriozne ocakavas, ze niekto bude na 45 rocnom aute riešiť aky filter tam je? To snad keby si tam mal blok a hlavu z fava. Myslim, ze skontrolujú cisla a stitky, brzdy svetla, diery v kastli a ked dôležité znaky sedia, tak si ok. To uz snad casy ked technik vedel presne ktory ročník ma ake odchylky.
Na stk ma vyhodili s privesom jacht club ze nema narazene číslo ramu. Technik mi vysvetlil ako si to predstavuje. Cislo som 'nasiel' a nikto neriesil, ze na tie privesy sa cisla nikdy tovarensky nerazili. Proste bol spravne cislo na spravnom mieste a hotovo.

Autor:  škodovka [ 16.6.17, 18:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

No nechci zbytečně provokovat..to je celý..už se mi pomalu v hlavě rodí provedení redukce, ale než to všechno promyslím, proměřím a rozumě nakreslím tak aby mi to někde vyrobili... :-/
Doufal jsem, že už se předemnou našel někdo kdo to už vymyslel a ušetřil by mi hromadu práce :-D

Autor:  Kachnis [ 25.6.17, 08:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

a co žebrování motoru, nálitek na vodní pumpě, to jim nápadný nebude, že to v roce 74 bylo trochu jiné :-)

Autor:  škodovka [ 25.6.17, 09:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Downgrade z plnoprůtoku na obtok 742

Nálitek na vodní pumpě je ještě na jednořádkové číslo, takže to je v poho..no a žebrování si snad nikno nevšimne..přecejenom zleva chladič a výfuk..no a pravá strana, kde teda je vidět, že jsou dva olejové kanálky misto jednoho je přece v negativním sklonu, tak to není na první pohled vidět..nehledě na to, že žebírka napadnou málo koho a málo kdo pozná rozdíly..ale ten filtr je pěst na oko :?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/