Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 01:10



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi 
Autor Zpráva

Příspěvky: 28
Příspěvek Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
Zdravím všechny.
Chtěl bych se zeptat, jaká má být správná provozní teplota na Škoda Felicia 1,3 Mpi. Přes léto se mi to drželo tak na 85'C. Když se venkovní teplota pohybovala tak +5'C drželo se to tak na 75'C. Nyní když mrzne, tak se mi to po 30km jízdě drží na 70'C, ale pokud má motor zatížení.
Jakmile např. jede na volnoběh běhm chvilky je ručička dole. Přívodní hadice je teplá tak nastejno jako ta co jde od termostatu k topení. No a teplota topení taky zrovna nic moc.

Máte s tím někdo zkušenost, dělaji to při mraze všechny, nebo to vypadá na vadný termostat.

Dík.


17.12.09, 19:02
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Pokud ti to vadí,dej si před chladič kus kartonu a jezdi dál.Pokud to chceš řešit s nejasnym výsledkem,kup si termostat...Venku je teďka tady v Brandýse cca 7 pod nulou,co bys chtěl za saunu v autě? :)Na hradecku v okolí Lužce je -12.Zakryj z části chladič a uvidíš že to funguje..

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


17.12.09, 19:47
Profil

Příspěvky: 28
Příspěvek 
Jo dík. Proč mne to nenapadlo, když na š120 jsem to dkysi praktikoval??? :lol:


17.12.09, 20:30
Profil

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
Mrzne no. My co nemáme teploměr takové prkotiny neřešíme :-)


17.12.09, 20:33
Profil

Příspěvky: 198
Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
Příspěvek 
Neviem, na čo ste zvyknutí vy, ale ja mám ráno pri -12°C po 7 km teplotu 85°C, a keď zakrývam chladič ( len na krátke trasy), tak túto teplotu dosiahnem po 5 km :wink: . Pred dvomi rokmi som mal tento problém a do vtedy som laboroval s termostatom, kým som to nedoriešil - takže veľa trpezlivosti :wink:

_________________
Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999


17.12.09, 20:52
Profil

Příspěvky: 28
Příspěvek 
Huďo, to je fajn, že jsi to dořešil, ale mě by pomohlo vědět jak jsi to vyřešil :) . Vybíral jsi termostat, který později otvírá, nebo jsi ho nějak upravoval????


18.12.09, 19:59
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
kdysi dávno byla děsná kosa tak jsem ten termostat rozebral a tyčku ubrousill skoro o 3 mm a teplotu motoru měl něco přes devadesát to byly lázně :D miloš


18.12.09, 20:10
Profil

Příspěvky: 198
Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
Příspěvek 
Mal som dva termostaty s rovnakou teplotou otvárania a tie som najprv skúšal vymeniť, ale efekt nebol dostatočný, tak som medzi nimi vymenil pružinu - aby bola čo najmäkšia (ale dosť silná na uzavretie - dosiahneš tým rýchle a dostatočné otvorenie v lete :idea: :wink: ). Tak ako píše Miloš - keď je oska príliš dlhá, alebo zaseknutá, termostat je stále pootvorený ( a to je asi Tvoj prípad ), ak ju moc skrátiš bude sa to prehrievať :oops: ( môžeš ju podložiť :idea: ). Ja mám skúsenosť len s 1.6 Mpi, tak by som Ti doporučil Kúpiť nejaký kvalitnejší termostat a pred montážou skontrolovať vzájomnú tesnosť jednotlivých dielov ( stalo sa mi, že termostat mal hrubšiu osku ako diera vo výčku tak bol stále pootvorený :!: ). Môžeš to skontrolovať aj po montáži tak, že fúkneš do hadice od chladiča predtým, ako naleješ kvapalinu - keď ju neprefúkneš je to OK :D .

_________________
Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999


18.12.09, 23:34
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
když do toho domotám 1.9 tak 4 termostat a kyždý rok padne dole o pět až deset stupnů mám myslím vahler a u devadesátky byl taqk půl roku druhá zima a spíš 70 miloš


19.12.09, 07:54
Profil

Příspěvky: 198
Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
Příspěvek 
Je pravda, že sa to se...re až moc často, tak som chvíľu uvažoval vyrobiť nejaký elektronický so servomotorom, ale keďže teraz mám pokoj, tak to neriešim :wink:

_________________
Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999


19.12.09, 13:49
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
já mam 90° celoročně ale v zimě se to dýl ohřejvá :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


19.12.09, 15:42
Profil ICQ

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Mě to teď v zimě taky nějak málo hřeje. Nevím kolik je teplota, neboť favo nemá čísílka na teploměru, ale přes léto mívam ručičku zhruba v půlce. Teď ji mám na prvím dílečku teploměru a nechce se jí výše. Ale už mám nachystaný nový termostat, tak uvidím.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.09, 14:38
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
aho píše:
Zdravím všechny.
Chtěl bych se zeptat, jaká má být správná provozní teplota na Škoda Felicia 1,3 Mpi. Přes léto se mi to drželo tak na 85'C. Když se venkovní teplota pohybovala tak +5'C drželo se to tak na 75'C. Nyní když mrzne, tak se mi to po 30km jízdě drží na 70'C, ale pokud má motor zatížení.
Jakmile např. jede na volnoběh běhm chvilky je ručička dole. Přívodní hadice je teplá tak nastejno jako ta co jde od termostatu k topení. No a teplota topení taky zrovna nic moc.

Máte s tím někdo zkušenost, dělaji to při mraze všechny, nebo to vypadá na vadný termostat.

Dík.


Ne, máš vadný termostat, nic neřeš a vyměň ho. Nějaké krabice před chladičem nic neřeší, je to jenom berlička pro kopyta, kteří tomu nerozumí... :)

_________________
J.


29.12.09, 22:36
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
varok píše:
Mě to teď v zimě taky nějak málo hřeje. Nevím kolik je teplota, neboť favo nemá čísílka na teploměru, ale přes léto mívam ručičku zhruba v půlce. Teď ji mám na prvím dílečku teploměru a nechce se jí výše. Ale už mám nachystaný nový termostat, tak uvidím.


Jestli jste si nevšimli, tak všechny teploměry u všech aut jsou dělané tak, že provozní teplota je vždy uprostřed rozsahu ručičky. Pokud je někde příliš jinde, je zle, zvlášť pokud je hodně dole, to si hezky ničíte kyselinami plochu válců. Jakmile za běžné jízdy (80 - 100 km/h) teplota nedosáhne předepsané teploty, je vadný termostat. V zimě za mrazů se může stát, že se ručička bude pohybovat těsně pod předepsanou teplotou, to je v pořádku. ale na začátku stupnice je hodně špatně.

_________________
J.


29.12.09, 22:41
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
U 1.3 MPI je pitomé víko domku termostatu. Možná ne u všech, ale u roku 98 ano. Termostat tam drží na dvou plastových "packách" a když jedna packa praskne, termostat nedovírá, teplota roste pomalu a čím je větší zima, tím menší teploty motor dosáhne. Řeší to starší verze víka s kovovým termostatem, u toho bylo nutné jen vyměnit po cca dvou letech těsnící kroužek (investice cca 15kč a půl hodiny času).

Jiří Čech píše:
Nějaké krabice před chladičem nic neřeší, je to jenom berlička pro kopyta, kteří tomu nerozumí... :)

Raději být označen kopytem, než trápit motor nízkou teplotou, dlouhým nahříváním, velkým rozdílem teplot, a dělat že fyzikální zákony pro mě neplatí...


30.12.09, 00:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz