Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.11.24, 20:14



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Favorit *93 135 LXi 
Autor Zpráva

Příspěvky: 2
Příspěvek Favorit *93 135 LXi
Hezké odpoledne,

mám staršího favorita, který pět let nejel, a chtěl bych ho kompletně opravit - upravit. Plánuji ve fázi jedna podvozek, motor, výfuk: pomalu odstrojit na holou kastli, vyvařit, přední náprava komplet felicia vč. stabilizátoru, výztuhy prahů, rozpěry pod kufrem před rezervou, výztuha přední části, tlumiče HP sporting, brzdové kotouče větrané ferodo, destičky sportovní ferodo, zadní pakny téže, silenbloky na všem, a chtěl bych hlavu vč vačky, pístů, kliky.. použít z fabie 1.4 MPi, ale nevím, zda-li pořídit motor 44/50kw, a zda-li z něj mohu použít i vstřikování s řídící jednotkou fabie, a zda-li budou nutné další úpravy motoru. Současně bych chtěl použít střední a poslední díl výfuku nový pro fabii a svody sportovní favorit 4-2-1. Je to zatím jen nápad, chterý se chystám realizovat, takže kromě kritiky prosím o užitečné rady. S investicí odpovídající ceně pěkné první fabie mnoha hodin času počítám.

Děkuji za odpovědi, zkušenosti, rady i kritiku.


28.8.17, 14:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6331
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
Rozpery pred kufrom pred rezervou,to je kde?
Ináč je to beh na dlhú trať,ale všetko sa dá.Motor z fabie nenapasuješ kvôli zotrváku na favo prevodovku,problém je v tom že elektronika potrebuje signál zo zotrváku,a zase komplet motor s prevodovkou by tam šiel,ale bude treba upraviť uchytenie a zase vznikne problém s poloosami.Odporučil by som ti motor z fabie prekopať na karburátor,elektronické programovateľné zapaľovanie.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


28.8.17, 15:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9439
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
jestli nemysli mezi tlumicema ale dole
nekteri delaj vzadu nahore
nebo premysli o krizi mezi domkama nahore a dole

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


28.8.17, 15:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
Nechci znít arogantně, ale v první chvíli bych ti doporučil nastudovat nějakou literaturu ohledně sportovních úprav, pro FA/FEL k dispozici třeba od pana Plška. Z nabytých informací si pak udělat jasno, k čemu by tak upravené auto mělo sloužit. Ne všechny úpravy jsou v dnešní době průchozí přes standardní STK. No a pak se do toho pustit. Vzhledem k tomu, že je to nákladný běh na dlouhou trať, a počáteční investice do auta je to nejmenší, bych se zamyslel, jestli opravdu začít s tímto, nebo raději sehnat zachovalou felicii, kde bych si dovolil tvrdit jsou širší možnosti úprav, i dostupnější díly, navíc vybraný kus bude mít už vyztuženou kastli, tzn. po dalších tvých úpravách bude tuhost ucházející (pokud ji nenecháš vyrámovat - dle účelu). No a podle toho k čemu by pak mělo sloužit, se bude postupovat s pracema - asi bych volil napřed ostrojit na skelet, odstranit tlumící materiály (+ hmotnost ), klempířská, průběžně shánět karosářské díly (bodykit?), pak lakovačka ( možná makrolony? ), a dále to je jednoduchý, motor převodovka nápravy brzdy, interiér, a nakonec ladit a ladit :-)

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


28.8.17, 16:50
Profil
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6331
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
Výstuha na spodnú časť zadných domčekov tlmičov je zbytočnosť.Hore teoreticky vplyv mať môže,tam by som použil odnímateľnú,niekedy sa objem kufra hodí.Výstuhu dopredu jednoznačne ano,nápravnicu so stabíkom z feldy tiež,stabilizátor dozadu takisto.Na brzdy stačia aj sériové diely,stačí ich dobre zabehnúť,a podstatným detailom je aj top stav celej brzdovej sústavy.Výfuk,4-2-1,stredný a zadný diel daj z dieselovej feldy,vyjde ťa to lacnejšie a je to overené.Závesy výfuku upraviť,ináč dlho nevydržia.K výstuham,veľmi,ale podotýkam veľmi záleží od stavu karoserie,ináč tak nejak nebude kde výstuhy upevňovať.V krátkosti upraviť: výstuhy sedačiek,podlahy kvôli nápravnici,zadnú časť pri uchytení zadnej nápravy,prednú výstuhu,uchytenie ručnej brzdy,spoje strechy s b stĺpikmi,miesta na prahu pre zdvihák,ucytenie pásov,zadných vzpier kufra.
Motor:buď upraviť pôvodný,vyjde to relativne lacnejšie,alebo upraviť 1.4ku komplet,ale pokiaľ nemáš nejakú prax,zver stavbu motora niekomu z fachu.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


28.8.17, 19:17
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 2
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
Děkuji za odpovědi. Informace zatím čerpám, a Fáfo je dlouhodobý plán, počítám, že v garáži bude ještě půl roka rok. Asi bych měl uvést cíl úprav - sportovní favorit, který bude auto pro potěšení z jízdy. Začít chci v první fázi důkladně podvozkem a pohonem, aby fávo chvíli vydrželo - výztuhy ano - rozpěru mezi přední tlumiče mám, do prahů bych rád místo originální výztuhy navařil jekl, rozpěra zadní by měla do kříže z trubek být zespoda kufru ZA osou zadní nápravy před vanou pro rezervu. Motor budu po načerpání informací a zjištění, že to není úplná prdel pouze upravovat - klika 78mm, vrtání 77mm -> 1450ccm a vačka 278/270, programovatelné zapalování, krátké řízení, sportovní páka převodovky, tapece do pryč, pouze sedačky a vršek palubky, rádio. Ve fázi dvě třeba o rok později lak kastle, sportovní sedačky, litá kola da další píčoviny, které nutně nepotřebuji ve fázi 1. Takže motor 1.4 mpi asi padá, pouze úprava.

ještě jednou děkuji za odpovědi a prosím další tipy, Stoofi :)


29.8.17, 13:42
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
[quote="Stoofi"]Hezké odpoledne,

nejméně bolestivé bude tento velkolepý nápad rozchlastat a poradit se s psychiatrem na nějakém řešení :oops:

v podstatě postavíš nějaký paskvil do kterého zasuneš moc peněz a mraky času,

já bych favorita opravil jako klasiku a jezdil až do jeho rozkladu,
pokud bych chtěl závodit po našich silnicích bral by golfa 1,8 turbo který má řádný výkon a je v něm pohodlí, :roll:


29.8.17, 14:05
Profil
Online
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6331
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
Jakel do prahu v žiadnom prípade,s prahom počítaj ako s deformačnou zónou,nikdy nevieš.Ono s vystužovaním to nieje také jednoduché ako sa zdá,nevieš kto do teba,alebo do čoho narazíš,a prepichne ťa nejaký roxor,alebo jakeľ z výstuhy.Odporúčam prevariť všetky bodové zvary,vyjde to lacnejšie,a tuhosť karoserie mierne stúpne.X medzi domčeky nemá zmysel,pokiaľ tam nebudeš mať komplet rám,zadok je dostatočne tuhý.
To auto plánuješ používať na normálne cesty,alebo len les a uzavreté trate?Pretože očesaný o všetko na normálnu cestu nesmie.Chceš upravovať príliš veľa vecí naraz a to nieje dobré,zamotáš sa do toho.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


29.8.17, 20:02
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
Stoofi píše:
S investicí odpovídající ceně pěkné první fabie mnoha hodin času počítám.


Dovolím si začít od konce - pokud bys opravdu chtěl z obyčejného Favorita 135 postavit něco opravdu závodního, tento rozpočet nebude stačit - a to ani zdaleka. Skutečně přínosné úpravy jsou poměrně drahé a obnášejí mnoho dodatečných nákladů které ze začátku nevidíš. A byť je to kolikrát jen pár korun navíc tady a tady, ve výsledku to dá opravdu pěknou částku :mrgreen: Navíc počítej s tím, že vzhledem k tomu, že s takovými úpravami asi nemáš praktické zkušenosti, tak půjdeš mnohokrát hlavou proti zdi a vyhodíš hodně peněz než pochopíš že takhle něco udělat nepůjde.

Přidám se k ostatním s otázkou jaké to má mít využití? Příjemné projetí se v běžném provozu? Pokud ano, zavrhnul bych myšlenku rámů, trubkových výztuh, demontování interiéru atd. Nejen, že by pak samotná jízda nebyla tak komfortní, bylo by to již od pohledu lákadlo pro PČR.

Osobně bych doporučoval poměrně striktní zachování originálního vzhledu a úpravu stávajícího železa. Motor 135 není nic extra, ale s vnitřnostmi 136 se už něco dělat dá :) A při troše štěstí by k tomu mohla stačit ta cena pěkné Fabie :mrgreen:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


30.8.17, 16:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Favorit *93 135 LXi
Stoofi píše:
Děkuji za odpovědi. Informace zatím čerpám, a Fáfo je dlouhodobý plán, počítám, že v garáži bude ještě půl roka rok. Asi bych měl uvést cíl úprav - sportovní favorit, který bude auto pro potěšení z jízdy. Začít chci v první fázi důkladně podvozkem a pohonem, aby fávo chvíli vydrželo - výztuhy ano - rozpěru mezi přední tlumiče mám, do prahů bych rád místo originální výztuhy navařil jekl, rozpěra zadní by měla do kříže z trubek být zespoda kufru ZA osou zadní nápravy před vanou pro rezervu. Motor budu po načerpání informací a zjištění, že to není úplná prdel pouze upravovat - klika 78mm, vrtání 77mm -> 1450ccm a vačka 278/270, programovatelné zapalování, krátké řízení, sportovní páka převodovky, tapece do pryč, pouze sedačky a vršek palubky, rádio. Ve fázi dvě třeba o rok později lak kastle, sportovní sedačky, litá kola da další píčoviny, které nutně nepotřebuji ve fázi 1. Takže motor 1.4 mpi asi padá, pouze úprava.

ještě jednou děkuji za odpovědi a prosím další tipy, Stoofi :)


To co popisuješ, mi nespadá ani do kategorie "projde STK", ani do jakékoliv sportovní specifikace (vrchy, okruhy, rallye) co znám. Kde a jak chceš takový auto provozovat?

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


31.8.17, 07:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz