Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Ac pumpa Favorit https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34820 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | dejvids75 [ 18.11.17, 17:25 ] |
Předmět příspěvku: | Ac pumpa Favorit |
Našel jsem tady debaty o záměně ac pumpy s páčkou za ac pumpu bez páčky. pochopil jsem,že vždycky o šlo motor Favorit a karburátor LEKR. Jsem si vědom,že záměna není problém. Chtěl bych namontovat bez páčkovou ac pumpu s tím ,že bude připojena na karburátor SEDR. Nikde jse mi zatím nepodařilo zjistit jaký tlak paliva je na výstupu z ac pumpy (bezpáčkové). A pokud je větší než u starších typů ac pump,tak jestli nenastane problém s funčností plováku v plovákové komoře na SEDRu. Nemáte někdo s tímhle někdo zkušednost? |
Autor: | CROWACK [ 18.11.17, 21:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Pokud jsou obě pumpy určený pro karburátor, je jedno s jakým karburátorem jsou spřažený. Bude to fungovat, neřeš... |
Autor: | Kluci z Paky [ 19.11.17, 19:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Asi tak nejak.... |
Autor: | Šemik [ 20.11.17, 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Já bych to zas až tak růžově neviděl. Tahle bezpáčková pumpa tlak drží vskutku statečně, což u standartního SEDRu, vzhledem k trvale uvolněným a netěsnícím hadičníkům pro hadici paliva není až taková výhoda Pokud bys tohle předělal na lepší konstrukci, pak by se o tom dalo uvažovat. Stejně bych ale jehlovému ventilu nestěžoval život a udělal obtok, osvědčilo se mi z víka karburátoru demontovat víčko s filtrem paliva a na jeho místo instalovat hadičník z originálního hlavního brzdového či spojkového válce, do kterého jsem zaklepnul volnoběžnou 50 trysku z karburátoru a hadicí spojil s tankovacím hrdlem. Výborně to do sebe pasuje, domnívám se, že jehlovému ventilu se tím znatelně ulehčí a zároveň to stačí krmit i nestandartní motor v nestandartním režimu. U Favoritu rovněž není tlak pumpy přiváděn k jehlovému ventilu přímo. Jinak ještě si dovolím jeden poznatek z praxe, tahle pumpa je u SEDRu k ničemu, víckrát bych jí do Š742 (o které se zde, předpokládám, celou dobu bavíme) nikdy nepoužil. Za jízdy je to jedno, ale problém je po delším stání. U tohohle karburátoru se plováková komora ochotně odpaří a než se to celý znovu zalije a funguje, trvá to dost dlouho na to, aby už trochu znalému člověku začalo být líto startéru. Pokud Tě nebaví ručně čerpat palivo, nabízí se dvě jiné možnosti. První z nich je elektrická pumpa (vzhledem ke kvalitě dnešních výrobků bych spíše nebral) nebo realizovat jednoduchou, ale geniální a zcela spolehlivou úpravu originální pumpy - z prostoru mezi předními sedačkami vést bowden se strunou k pumpě a pačku ručního čerpání ovládát vzdáleně z kabiny |
Autor: | darklord [ 21.11.17, 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Ja mam v rapidovi favo pumpu bez packy (hlavne preto ze jedina bola kedysi poruke) a funguje to v poriadku. To ze kazdy start (par krat do roka) dlho trva mi az tak nevadi, proste starter namota olej, benzin a az je vsetko ok tak motor chyti |
Autor: | Kachnis [ 21.11.17, 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
ještě lze použít favorití odbublinkovávač. ventil pak taky nebude pod tlakem. |
Autor: | Lamač [ 21.11.17, 23:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Ale bude,ten odbublikovavač má ventil ktorý sa uzavrie vždy,keď je plný paliva. |
Autor: | slovacek.milos [ 22.11.17, 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
to já žiju v tom že pumpovat můžeš do nekonečna protože benál protíká tám odbublinkovávačem žádný ventil ho nezastaví |
Autor: | Jardak [ 22.11.17, 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Přesně tak, v tom odbublinkovači je patrně kulička která při dosažení hladiny průtok trochu zbrzdí, ale nezastaví. Benzín tedy neustále koluje, což je asi i účel tohoto zařízení. |
Autor: | Lamač [ 23.11.17, 08:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Účelom je zamedzenie penenia,a vzniku bublín v teplom benzíne. |
Autor: | Veteranista [ 23.11.17, 09:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Já mám odbublikovávač ve 742 - sedr - pumpa s páčkou. V odbublikovači kulička je. Jde na pumpě poznat, kdy se karb naplníí a ventil zavře, ale benzin jde pumpovat dál, ta kulička to zpomalí, ale ne úplně zastaví. Než vzniknou dohady, proč to tam mám, LPG a mám zapojeno: AC pumpa - odbublinkovávač - el. mag ventil - karb a funguje to dobře. |
Autor: | slovacek.milos [ 24.11.17, 18:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
pokud se chcete ac pumpy zbavit tak https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... yxw235fOjz |
Autor: | dejvids75 [ 1.12.17, 14:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Dlouho jsem tady nebyl od té doby co jsem napsal tohle téma ohledně AC pumpy s Favoritu. Líbí se mi nápad od Šemíka. Věděl jsem,že je lepší udělat jinačí zapojení než je u 642,když použiji AC pumpu s Favorita se zapojením na SEDR. Jsem si vědom,že nemá páčku na natlakování a bylo by potřeba delší dobu točit startérem. Na natlakování použiji el.čerpadlo,které bude zapojené tak,že jakmile zhasne kontrolka mazání tak se vypne.Mám to už ověřené a pracuje to dobře. Já vím,možná si bude hodně lidí myslet,proč nedám jen el.čerpadlo. Ale je to moje rozhodnutí. |
Autor: | Lamač [ 1.12.17, 14:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ac pumpa Favorit |
Načo robiť veci jednoducho a bezporuchovo,keď sa dajú aj zložito a poruchovo,hejže?A ešte si to chváliť.. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |