Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Ac pumpa Favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34820
Stránka 1 z 1

Autor:  dejvids75 [ 18.11.17, 17:25 ]
Předmět příspěvku:  Ac pumpa Favorit

Našel jsem tady debaty o záměně ac pumpy s páčkou za ac pumpu bez páčky.
pochopil jsem,že vždycky o šlo motor Favorit a karburátor LEKR.
Jsem si vědom,že záměna není problém.
Chtěl bych namontovat bez páčkovou ac pumpu s tím ,že bude připojena na karburátor SEDR.
Nikde jse mi zatím nepodařilo zjistit jaký tlak paliva je na výstupu z ac pumpy (bezpáčkové).
A pokud je větší než u starších typů ac pump,tak jestli nenastane problém s funčností plováku v plovákové komoře na SEDRu.
Nemáte někdo s tímhle někdo zkušednost?

Autor:  CROWACK [ 18.11.17, 21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Pokud jsou obě pumpy určený pro karburátor, je jedno s jakým karburátorem jsou spřažený. Bude to fungovat, neřeš...

Autor:  Kluci z Paky [ 19.11.17, 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Asi tak nejak....

Autor:  Šemik [ 20.11.17, 20:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Já bych to zas až tak růžově neviděl.

Tahle bezpáčková pumpa tlak drží vskutku statečně, což u standartního SEDRu, vzhledem k trvale uvolněným a netěsnícím hadičníkům pro hadici paliva není až taková výhoda :mrgreen: Pokud bys tohle předělal na lepší konstrukci, pak by se o tom dalo uvažovat. Stejně bych ale jehlovému ventilu nestěžoval život a udělal obtok, osvědčilo se mi z víka karburátoru demontovat víčko s filtrem paliva a na jeho místo instalovat hadičník z originálního hlavního brzdového či spojkového válce, do kterého jsem zaklepnul volnoběžnou 50 trysku z karburátoru a hadicí spojil s tankovacím hrdlem. Výborně to do sebe pasuje, domnívám se, že jehlovému ventilu se tím znatelně ulehčí a zároveň to stačí krmit i nestandartní motor v nestandartním režimu. U Favoritu rovněž není tlak pumpy přiváděn k jehlovému ventilu přímo.

Jinak ještě si dovolím jeden poznatek z praxe, tahle pumpa je u SEDRu k ničemu, víckrát bych jí do Š742 (o které se zde, předpokládám, celou dobu bavíme) nikdy nepoužil. Za jízdy je to jedno, ale problém je po delším stání. U tohohle karburátoru se plováková komora ochotně odpaří a než se to celý znovu zalije a funguje, trvá to dost dlouho na to, aby už trochu znalému člověku začalo být líto startéru. Pokud Tě nebaví ručně čerpat palivo, nabízí se dvě jiné možnosti. První z nich je elektrická pumpa (vzhledem ke kvalitě dnešních výrobků bych spíše nebral) nebo realizovat jednoduchou, ale geniální a zcela spolehlivou úpravu originální pumpy - z prostoru mezi předními sedačkami vést bowden se strunou k pumpě a pačku ručního čerpání ovládát vzdáleně z kabiny :)

Autor:  darklord [ 21.11.17, 10:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Ja mam v rapidovi favo pumpu bez packy (hlavne preto ze jedina bola kedysi poruke) a funguje to v poriadku. To ze kazdy start (par krat do roka) dlho trva mi az tak nevadi, proste starter namota olej, benzin a az je vsetko ok tak motor chyti :)

Autor:  Kachnis [ 21.11.17, 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

ještě lze použít favorití odbublinkovávač. ventil pak taky nebude pod tlakem.

Autor:  Lamač [ 21.11.17, 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Ale bude,ten odbublikovavač má ventil ktorý sa uzavrie vždy,keď je plný paliva.

Autor:  slovacek.milos [ 22.11.17, 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

to já žiju v tom že pumpovat můžeš do nekonečna protože benál protíká tám odbublinkovávačem žádný ventil ho nezastaví

Autor:  Jardak [ 22.11.17, 19:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Přesně tak, v tom odbublinkovači je patrně kulička která při dosažení hladiny průtok trochu zbrzdí, ale nezastaví.
Benzín tedy neustále koluje, což je asi i účel tohoto zařízení.

Autor:  Lamač [ 23.11.17, 08:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Účelom je zamedzenie penenia,a vzniku bublín v teplom benzíne.

Autor:  Veteranista [ 23.11.17, 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Já mám odbublikovávač ve 742 - sedr - pumpa s páčkou.
V odbublikovači kulička je.
Jde na pumpě poznat, kdy se karb naplníí a ventil zavře, ale benzin jde pumpovat dál, ta kulička to zpomalí, ale ne úplně zastaví.

Než vzniknou dohady, proč to tam mám, LPG a mám zapojeno: AC pumpa - odbublinkovávač - el. mag ventil - karb a funguje to dobře.

Autor:  slovacek.milos [ 24.11.17, 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

pokud se chcete ac pumpy zbavit tak https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... yxw235fOjz

Autor:  dejvids75 [ 1.12.17, 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Dlouho jsem tady nebyl od té doby co jsem napsal tohle téma ohledně AC pumpy s Favoritu.
Líbí se mi nápad od Šemíka.
Věděl jsem,že je lepší udělat jinačí zapojení než je u 642,když použiji AC pumpu s Favorita se zapojením na SEDR.
Jsem si vědom,že nemá páčku na natlakování a bylo by potřeba delší dobu točit startérem.
Na natlakování použiji el.čerpadlo,které bude zapojené tak,že jakmile zhasne kontrolka mazání tak se vypne.Mám to už ověřené a pracuje to dobře.
Já vím,možná si bude hodně lidí myslet,proč nedám jen el.čerpadlo.
Ale je to moje rozhodnutí.

Autor:  Lamač [ 1.12.17, 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ac pumpa Favorit

Načo robiť veci jednoducho a bezporuchovo,keď sa dajú aj zložito a poruchovo,hejže?A ešte si to chváliť.. :)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/