Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34967
Stránka 1 z 4

Autor:  hagal [ 11.2.18, 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Dobrý den, obracím se na Vás zkušené z dotazem, abyste mi potvrdili moji domněnku, než rozdělám celý motor. Mám podezření na těsnění pod hlavou, ale chci to vědět jistě. Vypíši tedy věci, kterých jsem si stačil všimnout.
- ztrácí se voda, jen ale po velmi malém množství, za půl roku zmizí množství mezi ryskou min a max
- voda smrdí po spalinách a v nádržce jsou na stěnách tmavé usazeniny
- na víčku nalévacího otvoru oleje je jen velmi malé množství vysrážené emulze
- motor za jízdy občas škubne, v létě za horka se toto děje podstatně častěji než v zimě, kdy se tento jev skoro vytratí. Když motor škubne, často to bývá po přidání plynu po delší jízdě setrvačností, kdy motor nespaluje
- začal mi prosakovat olej kolem hlavy i kolem ventilového víka, ještě před rokem byl motor čistý, teď je celý zapatlaný olejem
- při jízdě pod plynem s více vytočeným motorem např. do kopce nebo na dálnici začne za chvíli v kabině smrdět zvláštní zápach, asi od vody s fridexem. Po ubrání a návrátu do normálního jízdního režimu se smrad za chvíli vyvětrá
- startuje naprosto v pohodě studená i teplá, výkon je taky v pohodě
- motor se ohřeje na provozní teplotu během asi 10 km jízdy
- problémy podle mého odstartovalo letní popojíždění v kolonách, kdy se motor dostával do vysokých teplot

Děkuji za vaše postřehy a rady

Autor:  Kluci z Paky [ 12.2.18, 06:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Podle toho, co píšeš, bych si těsněním pod hlavou úplně jistý nebyl. Drobná emulze na víčku oleje je naprosto běžná. Drobný únik chladící kapaliny je normální, dolévá se jen destilovaná voda, která se trochu odpařuje. Smrad v kabině při ostřejší jízdě bych viděl na drobné netěsnosti radiátoru topení. Škubání za tepla po deceleraci může mít na svědomí zapalovací lišta, bolest mpi felicií. Také svíčky už nemusí být ve formě. Sáknutí oleje nemusí být spojeno s těsněním pod hlavou.

Takže z toho vyplývá jediná rada- jezdi dál, pokud by to snad bylo načnuté těsnění pod hlavou, brzy bys to poznal. Voda by ubývala rychleji, možná by byla voda v oleji nebo obráceně a auto by silně bíle kouřilo. Navíc bys měl gumové hadice po jízdě tvrdé jako kámen. Nemyslím si, že máš těsnění v háji.

Autor:  varok [ 12.2.18, 12:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Ten olej může prosakovat z toho bočního víka na hlavě, jak je ze strany od chladiče, tak to často teče. Potom nahoře z víka ventilů. Zkusil bych vyměnit těsnění které stojí jen pár korun a chvíli jezdil, jestli bude motor pořád zgychaný od oleje. Únik chl. kapaliny může být i někde z hadic, u motoru je spoustu spojů kde to může prosakovat.

Autor:  hagal [ 12.2.18, 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Děkuji za odpovědi. Zkusím to teda nechat prozatím být, povyměňuju ty těsnění a uvidím, co se stane po čase.

Autor:  Peter50kw [ 12.2.18, 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Ak olej nepribuda a voda nevari, hladaj uniky vody inde.

Autor:  ventYl [ 12.2.18, 20:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

To je strasne maly unik vody a ak by bolo zhnite tesnenie pod hlavou tak by sa podla mna za pol roka ten unik zhorsil na uroven spotreby 1 litra vody na 1 liter benzinu. S chladenim to ale moze mat ten problem, ze bude cely chladiaci system zasvineny sajrajtom z fridexu. Asi by pomohlo system vysusit, propagacne preplachnut (v zaujme zachovania celistvosti radiatora, chladica a tesnenia by som asi nepouzival ziaden speci cistit chladiacich sustav, len prud vody) a naplnit novou nemrznucou (na hlinikove motory). Predpokladam ze to nejake tie netesnosti odhali ak nebol fridex dlhsie meneny. A asi bude treba dotiahnut spoje, alebo vymenit spuchrele hadice okolo kurenia. Nie su konce hadic pri sponach popraskane?

Autor:  hagal [ 24.3.18, 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Oživuji tohle téma. Dneska jsem měnil olej, chladící kapalinu a těsnění bočního víka a ventilového víka. Teď to zásadní. Chladící kapalina byla úplně hnědá, hodně smrděla a evidentně v ní byl olej. Co tedy myslíte, nebude to přeci jen to těsnění pod hlavou?

Autor:  Kluci z Paky [ 27.3.18, 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Pokud je olej v chladící kapalině, tak jdi po těsnění pod hlavou.....

Autor:  slovacek.milos [ 27.3.18, 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

chladící kapalina může být hnědá i proto že tam leje každý co ho napadne modrou, červenou, zelenou,

Autor:  hagal [ 28.3.18, 08:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

slovacek.milos píše:
chladící kapalina může být hnědá i proto že tam leje každý co ho napadne modrou, červenou, zelenou,


To sice jo, ale tady to byl skutečně olej. Když jsem to přelil do kanystru, tak se pak zachytil na stěnách, takže nemám pochyb.

Autor:  gokralik [ 19.7.20, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Hola, oživím toto téma.

Jsem rozhořčen! Dva týdny před srazem. a stane se mi tohle: Jedu Fanoušem koupit membrány LPG pro Miloše, najednou vyletí teplota nahoru, zastavím, mrknu pod kapotu a voda nikde. Spodní hadice z chladiče vyhozená z trubky. Naštěstí je kousek Albert, takže koupit balenou vodu, hadici utáhnou zpět, vodu nalít. Jede to jak drak, teplota drží uprostřed, topí to v pohodě. Dojedu, mrknu pod kapotu a hadice nafouklé jak sviňa. Tak jsem pootevřel víčko expanzky a opatrně jel domů. Teplota lítala, voda vařila, auto přestalo topit. No dojel jsem opatrně domů a voda už tam zase nebyla. Tady nemám otázek, hlava půjde dolů. Navíc mi to už v zimě moc nechtělo topit na volnoběh, na víčku oleje bylo v zimě trochu emulze a voda byla zakalená sračka. Každopádně voda vůbec neubývala. Jen jsem čekal kdy to těsnění vzdá (trvalo to snad přes rok).

A teď druhá příhoda: Jdu měnit membrány u Miloše, povolím hadice s vodou a coto? Totálně hnědá sračka (v říjnu loňského roku jsem lil sice starou, ale krásně modrou). Vyměním membrány, jdu to projet, všechno v pohodě. Dojedu, pomačkám hadici do chladiče a tvrdá jak beton. No to si snad ty dva vraky dělají srandu! Takže hlava dole, na těsnění je vidět kudy to foukalo z válce do vody.

Teď to hlavní. Fanoušovi dám hlavu srovnat, ale je nutné to dělat i u Miloše? Když jsem ji neuvařil a povoloval jsem opačným postupem utahování? Když jsem teď měřil přesahy vložek, tak mi přijdou dva válce trochu utopené. Rád bych to opravil do příštího týdne, chtěl jsem jet na dovolenou a cestou to vzít na sraz...

Autor:  fatal [ 19.7.20, 21:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Osobní zkušenost z Favorita. Taky mi kdysi fouklo těsnění a bylo to stylem pára z výfuku a za pár km voda pryč. Tak tak jsem si zajel pro nové těsnění a do garáže.
Hlavu jsem nerovnal, jen očistil. Tuším že jsem motorovým silikonem obtáhl na těsnění vodní prostory.
Následovala montáž. Dal jsem si záležet na čistých závitech v bloku, čistých šroubech, následně jsem momentem oběhl všechny šrouby 3x (protože po prvním průchodu je stejně každý dotažený úplně jinak) a až pak předepsané pootočení o úhel.
Nebyl pak problém až do prodeje. Ale vložky jsem asi utopené neměl...

Autor:  gokralik [ 19.7.20, 21:24 ]
Předmět příspěvku: 

A prodej proběhl dva týdny po opravě? :D

Autor:  fatal [ 19.7.20, 22:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Ne. Už si nepamatuju přesně, jak dlouho jsem s tím pak jezdil, půl roku, rok. Prodej nebyl důsledkem opravy, ale nafasování služebáka.

Autor:  Šemik [ 22.7.20, 17:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI těsnění pod hlavou?

Hlavu bych určitě vždy srovnal, je to sichr :) Jestli jsou utopené vložky a nechce se ti s tím moc jebat/není na to čas/nejsou na to lidi, dej měděné kroužky nahoru na válce. Funguje to bez problému.

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/