Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Oprava hlav škoda 110R
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34997
Stránka 1 z 1

Autor:  lades01 [ 15.3.18, 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Oprava hlav škoda 110R

Dobrý den ,

chci přejít na bezolovnatý benzín na škodovce 110R , nevíte prosím zda musí být nalisovavána obě sedla na sacím i výfukovem ventilu nebo stačí jen vyfukový ?

Díky za radu .

Autor:  slovacek.milos [ 16.3.18, 07:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlav škoda 110R

volil bych dvě možnosti,

VIF Benadit Forte je účinná přísada do bezolovnatého benzinnu. Efektivně ochraňuje sedla ventilů. Tato přísada negativně nemění žádné parametry v průběhu provozu vozidla. Taktéž chrání motor před negativními vlivy biosložky.


nebo sundal hlavu a zanesl opravářovi hlav, ten už ví co a jak, nepotřebuje internetové rady

Autor:  škodovka [ 16.3.18, 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlav škoda 110R

Stačí výfukové sedla.
Upřímně bych se ale na celou úpravu z vysoka vykašlal..
Měl jsem to, bylo to fajn, ale ta hlava vydržela 30tk a praskla zkrz spalovák mezi ventilama..
Ta úprava je velký zásah a velké oslabení (odfrézovává se hodně materiálu a nové sedla se lisují s velkým přesahem), navíc litina je dost zrádný materiál.

Náhrada olova je pořád běžně dostupná, není drahá, je to spolehlivé a krom toho, že člověk musí před tankováním trochu kapnout do nádrže to ničím neomezuje ani neobtěžuje...

Autor:  Viky [ 16.3.18, 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlav škoda 110R

Ještě bych podotkl, ze u tak stary hlavy bejvaji sedla davno zhutneny natolik, ze nejakej bezolovnatej benzin není problém. Někdo říká, ze když budes jezdit na bezolovnatej, znicis hlavu za 50000km. No ja nevim, někdo z vas se chysta se 110R najet tolik?

Autor:  Kachnis [ 17.3.18, 12:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlav škoda 110R

nevim, kolik hlav komu prasklo s ocelovými sedly, ale já dával sedla na hlavu LS a žádný problém.. ono u těhle hlav, ať 110R,120LS, 130 je to dost o zacházení s motorem.. nejde ani o to jezdit max do 5tis ot, ale spíš o tom nekravit s motorem a pak ho hned vypnout.. prostě po použití nechat motor teplo odevzdat do kapaliny a nevypínat hned po jízdě.. já mam 2 hlavy s ocelovými sedly.. jedna 120LS, snížená o 1,2mm, a druhá 105, snížená o 1,8mm. Dělal mi to pan Jukl z Hranečníku v Ostravě. jen výfuková sedla a osadil gufera na všechny ventily..
Pravdou je, že používáním přísad AVSRA se sedlo taky ochrání.. no a další pravda je, že za ty roky je litina zhutnělá a vydrží to, dokud Tě nenapadne ventily zabrousit... pak už musíš AVSRA dolejvat furt..
Škodě zdar

Autor:  varok [ 17.3.18, 18:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlav škoda 110R

Některým lidem to prostě nevysvětlíš, ať pravidelně mění a dolévají olej, chladící kapalinu když je potřeba. Po delším zápřahu ať nechají motor chvíli běžet.

Trochu OT: V práci jeden kluk nafasoval novè IVECO montážní dílnu, odhadem za 3 melouny. Před vánocemi jsme byli v mělníku. Když jsme jeli zpátky, asi 7 hodin jízdy. Plyn pořád na podlaze, více než 85km/h to stejně nejede. Zhruba v půlce bezpečnostní přestávka. Po přijetí na firmu to hovado ihned típne motor, ani nenechá chviličku vychladit turbo, přitom celou cestu ječelo jako píšťalka na parní lokomotivě. Potom chodí a každou chvíli bečí že mu svítí nějaké kontrolky na přístrojovce.

To samé u osobáků. Někdo v zimě nastartuje motor, teplota třeba -15'C a hned plný. Po takových koupit motor je za trest.

Autor:  škodovka [ 17.3.18, 21:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlav škoda 110R

Kachnis píše:
nevim, kolik hlav komu prasklo s ocelovými sedly, ale já dával sedla na hlavu LS a žádný problém.. ono u těhle hlav, ať 110R,120LS, 130 je to dost o zacházení s motorem.. nejde ani o to jezdit max do 5tis ot, ale spíš o tom nekravit s motorem a pak ho hned vypnout.. prostě po použití nechat motor teplo odevzdat do kapaliny a nevypínat hned po jízdě.. já mam 2 hlavy s ocelovými sedly.. jedna 120LS, snížená o 1,2mm, a druhá 105, snížená o 1,8mm. Dělal mi to pan Jukl z Hranečníku v Ostravě. jen výfuková sedla a osadil gufera na všechny ventily..
Pravdou je, že používáním přísad AVSRA se sedlo taky ochrání.. no a další pravda je, že za ty roky je litina zhutnělá a vydrží to, dokud Tě nenapadne ventily zabrousit... pak už musíš AVSRA dolejvat furt..
Škodě zdar


Ta hlava na stejném motoru před úpravou odjezdila cca 350tk a nikdy nebyl problém..po úpravě bylo za 30tk po ní..stejný jízdní styl, stejný motor, stejné auto.. to prostě není jen tak ;)

Vložená sedla si už dát jen tak nenechám.. (asi jedině v případě, že by se do budoucna nedala sehnat náhražka olova..),.
Každopádně se sedlama jsem si tenkrát nechal dát guferka na ventily a to byla paráda..olej držel od výměny k výměně..do těch bych ještě někdy šel.

Jinak na Jukla bacha..dřív to dělal hlavně starej, zejména co se složitějších prací týče..ten už je ale v regulerním důchodu a nerobí a mladej posere na co šáhne..

Autor:  varok [ 18.3.18, 08:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava hlav škoda 110R

No já nevím, mě dělal Jukl před pár měsíci hlavu a nevypadalo to špatně. Je prý sice dražší, ale že by to bylo na první pohled odfláknuté jsem si nevšimnul.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/