Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Oprava hlav škoda 110R https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=34997 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | lades01 [ 15.3.18, 11:12 ] |
Předmět příspěvku: | Oprava hlav škoda 110R |
Dobrý den , chci přejít na bezolovnatý benzín na škodovce 110R , nevíte prosím zda musí být nalisovavána obě sedla na sacím i výfukovem ventilu nebo stačí jen vyfukový ? Díky za radu . |
Autor: | slovacek.milos [ 16.3.18, 07:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Oprava hlav škoda 110R |
volil bych dvě možnosti, VIF Benadit Forte je účinná přísada do bezolovnatého benzinnu. Efektivně ochraňuje sedla ventilů. Tato přísada negativně nemění žádné parametry v průběhu provozu vozidla. Taktéž chrání motor před negativními vlivy biosložky. nebo sundal hlavu a zanesl opravářovi hlav, ten už ví co a jak, nepotřebuje internetové rady |
Autor: | škodovka [ 16.3.18, 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Oprava hlav škoda 110R |
Stačí výfukové sedla. Upřímně bych se ale na celou úpravu z vysoka vykašlal.. Měl jsem to, bylo to fajn, ale ta hlava vydržela 30tk a praskla zkrz spalovák mezi ventilama.. Ta úprava je velký zásah a velké oslabení (odfrézovává se hodně materiálu a nové sedla se lisují s velkým přesahem), navíc litina je dost zrádný materiál. Náhrada olova je pořád běžně dostupná, není drahá, je to spolehlivé a krom toho, že člověk musí před tankováním trochu kapnout do nádrže to ničím neomezuje ani neobtěžuje... |
Autor: | Viky [ 16.3.18, 13:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Oprava hlav škoda 110R |
Ještě bych podotkl, ze u tak stary hlavy bejvaji sedla davno zhutneny natolik, ze nejakej bezolovnatej benzin není problém. Někdo říká, ze když budes jezdit na bezolovnatej, znicis hlavu za 50000km. No ja nevim, někdo z vas se chysta se 110R najet tolik? |
Autor: | Kachnis [ 17.3.18, 12:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Oprava hlav škoda 110R |
nevim, kolik hlav komu prasklo s ocelovými sedly, ale já dával sedla na hlavu LS a žádný problém.. ono u těhle hlav, ať 110R,120LS, 130 je to dost o zacházení s motorem.. nejde ani o to jezdit max do 5tis ot, ale spíš o tom nekravit s motorem a pak ho hned vypnout.. prostě po použití nechat motor teplo odevzdat do kapaliny a nevypínat hned po jízdě.. já mam 2 hlavy s ocelovými sedly.. jedna 120LS, snížená o 1,2mm, a druhá 105, snížená o 1,8mm. Dělal mi to pan Jukl z Hranečníku v Ostravě. jen výfuková sedla a osadil gufera na všechny ventily.. Pravdou je, že používáním přísad AVSRA se sedlo taky ochrání.. no a další pravda je, že za ty roky je litina zhutnělá a vydrží to, dokud Tě nenapadne ventily zabrousit... pak už musíš AVSRA dolejvat furt.. Škodě zdar |
Autor: | varok [ 17.3.18, 18:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Oprava hlav škoda 110R |
Některým lidem to prostě nevysvětlíš, ať pravidelně mění a dolévají olej, chladící kapalinu když je potřeba. Po delším zápřahu ať nechají motor chvíli běžet. Trochu OT: V práci jeden kluk nafasoval novè IVECO montážní dílnu, odhadem za 3 melouny. Před vánocemi jsme byli v mělníku. Když jsme jeli zpátky, asi 7 hodin jízdy. Plyn pořád na podlaze, více než 85km/h to stejně nejede. Zhruba v půlce bezpečnostní přestávka. Po přijetí na firmu to hovado ihned típne motor, ani nenechá chviličku vychladit turbo, přitom celou cestu ječelo jako píšťalka na parní lokomotivě. Potom chodí a každou chvíli bečí že mu svítí nějaké kontrolky na přístrojovce. To samé u osobáků. Někdo v zimě nastartuje motor, teplota třeba -15'C a hned plný. Po takových koupit motor je za trest. |
Autor: | škodovka [ 17.3.18, 21:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Oprava hlav škoda 110R |
Kachnis píše: nevim, kolik hlav komu prasklo s ocelovými sedly, ale já dával sedla na hlavu LS a žádný problém.. ono u těhle hlav, ať 110R,120LS, 130 je to dost o zacházení s motorem.. nejde ani o to jezdit max do 5tis ot, ale spíš o tom nekravit s motorem a pak ho hned vypnout.. prostě po použití nechat motor teplo odevzdat do kapaliny a nevypínat hned po jízdě.. já mam 2 hlavy s ocelovými sedly.. jedna 120LS, snížená o 1,2mm, a druhá 105, snížená o 1,8mm. Dělal mi to pan Jukl z Hranečníku v Ostravě. jen výfuková sedla a osadil gufera na všechny ventily.. Pravdou je, že používáním přísad AVSRA se sedlo taky ochrání.. no a další pravda je, že za ty roky je litina zhutnělá a vydrží to, dokud Tě nenapadne ventily zabrousit... pak už musíš AVSRA dolejvat furt.. Škodě zdar Ta hlava na stejném motoru před úpravou odjezdila cca 350tk a nikdy nebyl problém..po úpravě bylo za 30tk po ní..stejný jízdní styl, stejný motor, stejné auto.. to prostě není jen tak Vložená sedla si už dát jen tak nenechám.. (asi jedině v případě, že by se do budoucna nedala sehnat náhražka olova..),. Každopádně se sedlama jsem si tenkrát nechal dát guferka na ventily a to byla paráda..olej držel od výměny k výměně..do těch bych ještě někdy šel. Jinak na Jukla bacha..dřív to dělal hlavně starej, zejména co se složitějších prací týče..ten už je ale v regulerním důchodu a nerobí a mladej posere na co šáhne.. |
Autor: | varok [ 18.3.18, 08:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Oprava hlav škoda 110R |
No já nevím, mě dělal Jukl před pár měsíci hlavu a nevypadalo to špatně. Je prý sice dražší, ale že by to bylo na první pohled odfláknuté jsem si nevšimnul. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |