Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35647
Stránka 1 z 1

Autor:  Kachnis [ 1.7.20, 16:13 ]
Předmět příspěvku:  Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

Pojďme teoretizovat, ať máme na srazu co diskutovat..
Mějme blok 742.13.. Písty v čudu, vložky vydřený.. transplantujme tedy vložky 781... a písty.. řekněme, že necháme hlavu 130.. Písty 135 jsou tedy zcela mimo.. Co písty 136 ? a nebo co písty 136M.. teoreticky by měl být píst 136M vyšší než 136(B), jelikož k.p. MPička je 10:1, zatímco Klasika má 9,7 ..
Druhou variantou je hlava 105, případně 105 s upraveným spalovákem.. nyní již 135 íst nemusí být zcela zatracován.. Jak by to vypadalo s pístem 136..Případně 136MPi ? kdysi jsem tyto poměry počítal, teď jsem už zfotrovatěl, tak jen teoretizujme.. PS, mam 2 stotřicítky bloky, tak proto :-) :-)

Autor:  Lamač [ 1.7.20, 19:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

piest 136M je tuším vyšší o 0,3mm

Autor:  Kachnis [ 1.7.20, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

to je slovo do pranice.. máme tedy potvrzeno :-)

Autor:  Lamač [ 1.7.20, 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

Hej, je to tak, pozeral som do svojho múdreho zošita. Dával so tieto piesty na svoj motor, a kedže som potreboval kp 10,5:1 , ešte sa zrovnala hlava a každý spaľovák som ešte vtedy presne ručne doladzoval na jednaký objem (sklenená doštička s dierkou a vylievanie spaľováka so sviečkou a ventilmi s riedkym olejom).
Vypočítaval som to a premeriaval x krát aby som mal istotu, aby to sedelo. Prepočty mám ale na felda hlavu, takže detaily ti k tomu budú asi zbytočné.
Pre príklad info:
Rozdiel medzi favo piestami 135 a 136 je 4,8ml (výrez v 135) a to urobí v kompresnom pomere 0,9. Reálny objem ktorý v hlave zaplní sviečka, je až 2,3ml a nie všade mylne uvádzaný 1ml. Piest 136M uberie z celkového objemu valca (spaľovák-sviečka+objem tesnenia) 1,34ml. Tesnenie hrubé 1,36mm má objem 6,3ml...
Myslím že to by šlo...

Autor:  Kachnis [ 1.7.20, 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

dobře Ty.. Fatal nic ?

Autor:  fatal [ 2.7.20, 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

Nic. S řadou xxx.13 resp 781.xx jsem nelaboroval. Mám jen odzkoušeno že 105 hlava na 120 má sice krouťák, ale do otáček se tomu nechce. A dále mám odzkoušeno že hlava 120 snížená o 2mm na 120 jede pěkně. Ale tohle asi nepomůže...

Autor:  Kachnis [ 2.7.20, 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

jo, to ta snizena 120ka vychazi kompresi stejně jako o 1mm snížená LSka .. a 105 na 120 je kompresí taky LSka +-0,1, jen má menší kanály :-(..

Autor:  Lamač [ 2.7.20, 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

Dlhší kanál, prípadne podložka pod karburátorom spôsobuje vyšší krútiaci moment, je potrebné s tým ale veľa laborovať.

Autor:  URU [ 13.7.20, 17:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie

Písty 135 ve 130 bloku se 105 hlavou jsem měl chvíli v Rudý raketě :)
Hlava byla snížená, ale už si nepamatuju o kolik přesně (tuším 1.4mm?) a kp byl tuším 11:1 (+ zvětšený kanály a vačka 278/270)
Pracovně jsem tomu říkal mixmotor

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/