Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35647 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kachnis [ 1.7.20, 16:13 ] |
Předmět příspěvku: | Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
Pojďme teoretizovat, ať máme na srazu co diskutovat.. Mějme blok 742.13.. Písty v čudu, vložky vydřený.. transplantujme tedy vložky 781... a písty.. řekněme, že necháme hlavu 130.. Písty 135 jsou tedy zcela mimo.. Co písty 136 ? a nebo co písty 136M.. teoreticky by měl být píst 136M vyšší než 136(B), jelikož k.p. MPička je 10:1, zatímco Klasika má 9,7 .. Druhou variantou je hlava 105, případně 105 s upraveným spalovákem.. nyní již 135 íst nemusí být zcela zatracován.. Jak by to vypadalo s pístem 136..Případně 136MPi ? kdysi jsem tyto poměry počítal, teď jsem už zfotrovatěl, tak jen teoretizujme.. PS, mam 2 stotřicítky bloky, tak proto |
Autor: | Lamač [ 1.7.20, 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
piest 136M je tuším vyšší o 0,3mm |
Autor: | Kachnis [ 1.7.20, 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
to je slovo do pranice.. máme tedy potvrzeno |
Autor: | Lamač [ 1.7.20, 21:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
Hej, je to tak, pozeral som do svojho múdreho zošita. Dával so tieto piesty na svoj motor, a kedže som potreboval kp 10,5:1 , ešte sa zrovnala hlava a každý spaľovák som ešte vtedy presne ručne doladzoval na jednaký objem (sklenená doštička s dierkou a vylievanie spaľováka so sviečkou a ventilmi s riedkym olejom). Vypočítaval som to a premeriaval x krát aby som mal istotu, aby to sedelo. Prepočty mám ale na felda hlavu, takže detaily ti k tomu budú asi zbytočné. Pre príklad info: Rozdiel medzi favo piestami 135 a 136 je 4,8ml (výrez v 135) a to urobí v kompresnom pomere 0,9. Reálny objem ktorý v hlave zaplní sviečka, je až 2,3ml a nie všade mylne uvádzaný 1ml. Piest 136M uberie z celkového objemu valca (spaľovák-sviečka+objem tesnenia) 1,34ml. Tesnenie hrubé 1,36mm má objem 6,3ml... Myslím že to by šlo... |
Autor: | Kachnis [ 1.7.20, 23:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
dobře Ty.. Fatal nic ? |
Autor: | fatal [ 2.7.20, 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
Nic. S řadou xxx.13 resp 781.xx jsem nelaboroval. Mám jen odzkoušeno že 105 hlava na 120 má sice krouťák, ale do otáček se tomu nechce. A dále mám odzkoušeno že hlava 120 snížená o 2mm na 120 jede pěkně. Ale tohle asi nepomůže... |
Autor: | Kachnis [ 2.7.20, 13:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
jo, to ta snizena 120ka vychazi kompresi stejně jako o 1mm snížená LSka .. a 105 na 120 je kompresí taky LSka +-0,1, jen má menší kanály .. |
Autor: | Lamač [ 2.7.20, 15:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
Dlhší kanál, prípadne podložka pod karburátorom spôsobuje vyšší krútiaci moment, je potrebné s tým ale veľa laborovať. |
Autor: | URU [ 13.7.20, 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Motor 742.13 trocha teoretické fyziologie |
Písty 135 ve 130 bloku se 105 hlavou jsem měl chvíli v Rudý raketě Hlava byla snížená, ale už si nepamatuju o kolik přesně (tuším 1.4mm?) a kp byl tuším 11:1 (+ zvětšený kanály a vačka 278/270) Pracovně jsem tomu říkal mixmotor |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |