Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Prerábka motora- úvaha
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35701
Stránka 1 z 1

Autor:  Lamač [ 6.1.21, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Prerábka motora- úvaha

Motor favorita má nabehané necelých 5tkm, a je stále problém s nastavením zmesi... Ladím na lambdu. Takže som zvedavý čo bude na emisnej.Predstava je taká, pôjdem na mašinu inde, s predstihom nejakých týždňov, mimo pracovnej doby- to je možné. Buď sa to bude dať nastaviť a prejde to, alebo nie. Ak nie, sú k dispozícii tieto možnosti: prerábka na mpi (zotrvák tam už je)- tu ale neviem ako by to šlo s vačkou 256/258 z ME, tú meniť isto nebudem, hoci tam nieje kat, emisie by teoreticky mali byť ok, však je to na voľnobeh kľudnejšie ako karbec, bude to ale horšie zamaskovať, plus problém s otáčkomerom
-alebo tam nahodiť systém ecotronic (mám celý komplet, karbec nový, kabeláž, rj, zotrvák, všetko), otázne ja ako by to reagovalo na vyšší KP (piesty z mpi), a na tú vačku. To by som ale musel vymeniť zotrvák. Zase sa to všetko montuje tak, že neznalý rozdiel nezistí.Čo som jedného ecotronika pred rokmi jednému chlapíkovi servisoval, po poriadnom nastavení to chodilo slušne a nežralo to. Katalyzátory mám na sklade nové, ale neriadené (čo sa dávali za príplatok)...
Čisto teoretická úvaha no.

Autor:  varok [ 6.1.21, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Než ecotronic, dal bych raději BMM. Jednodušší na zamaskování, myslím že to tak měl Michalkatka. ŘJ někde schováš a filtrbox s úpravami jde dát z karbecu. Nebo jestli ne dokonce bez úprav? V podstatě nemusíš na motoru nic měnit, jen sání. Ale jak chceš.

Autor:  ferrari [ 6.1.21, 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

A keď tam strčíš klasický LEKR, tak myslíš, že to nebude OK? Veď to nemáš zasa nejak zásadné zásahy...ja som s tou vačkou nikdy nemal problém s emisiami, aj keď teda som to mal Favo motor v 742ke, takže emisné limity 120tky...

Autor:  Lamač [ 6.1.21, 22:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Tak z bmm nemám doma vôbec nič, a tiež treba meniť zotrvák...
Mám tam lekr, trysky ku tej vačke, ale aj tak to berie za jazdy veľa vzduchu (falošný ale neprisáva). úprava obohacovača pomohla iba mierne, a čo som bol na ek, tak hodnoty boli úplne na p. - ale to prisudzujem úplne nezabehnutému motoru, mal asi len 100km nabehnuté.Zvýšené ani nemeral, však vieme čo sa dá ako riešiť. A od nového roka tam žolík nerobí, tam kde mám dohodu ísť ale budú mať už zase nejaké nové mašiny na meranie, tak špekulujem ako s tým vybabrať...
Dal som do karbeca väčšiu trysku na 1.stupeň, za jazdy to už bolo ok (spotreba klesla, zmes ok,aj to lepšie reagovalo na plyn), ale zase voľnobeh rozhodený a v podstate nenastaviteľný, na sytič je to úplne prechľastané, takže bez pomoci zdechne. A keď to nastavím ako tak na voľnobeh, aby ten motor šiel kultivovane, ukazuje mi to totálne chudobnú zmes. Neviem prečo to tak zblblo, v lete to bolo ok aj s pôvodným setupom, ale akonáhle sa motor viacmenej trochu zabehol (a prestalo robiť doslova podtlak na odvetraní motora, teraz už mierne fúka), zrovnali a zvýšili a zrovnali sa tlaky vo valcoch, tak to takto blbne.
Takisto mám problém nastaviť to programovateľné zapaľovanie, proste na voľnobeh to nedokáže vôbec fungovať, resp. ani naštartovať, ale ide to až od cca 1500 otáčok...
Ešte mi napadlo, dať ten karbec do pôvodného setupu a priškrtiť mierne sacie od filterboxu (diel s termoklapkou mám vymenený za rovnú trubku).Takže by si to pricuclo logicky (teoreticky viac paliva).
Začína ma to srať.
Ten ecotronic ma dosť láka, pretože navonok nevidno vôbec žiadnu zmenu či úpravu (jedno čidlo na prevodovke a druhé na sacom potrubí), s karburátorovou ostrejšou vačkou by mal tiež vedieť lepšie spolupracovať, a až taký poruchový, ako tvrdia niektorí nieje, stále sa mi ho podarilo rozbehať. Nastaviť ide aj na ulici bez počítača, len s kontrolkou test v budíkoch.A keď fungoval v audi, vw, a výkonnejších motoroch, prečo by nemal aj tu. Jediné čo ten karburátor nemá, je akceleračná pumpička, takže pridanie na plyn má mierne oneskorenie ako napríkla u bmm, či mpi. Zmes si to obohacuje iba privieraním klapky (ako u lekra tej na sýtič).Tam by som len dolícoval a upravil tie minikanály v sacom potrubí...
U mpi vidno vždy lištu a vstreky, filterbox by som prispôsobil a zotrvák je na motore. A bmm mi nejak nikdy nerezalo, aj keď viem že dedov favorit s bmm ide veľmi pekne.Zase neviem čo na to vačka, nechcem rozoberať pol motora pokiaľ pekne tesní ...a nemám z tohto systému doma vôbec nič.
A teď babo raď...

Autor:  varok [ 7.1.21, 04:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

No já psal o BMM právě z toho důvodu, že až na ty drobnůstky to není poznat. Pokud nebudou na STK sundávat filterbox, tak jen čidlo na převodovce, jiná VN cívka a že chybí ETZ. Když se pěkně schová ŘJ. Já měl BMM ve fáčku a jel jsem i pár felinami s tímto systémem a na pohodu.
U toho karbece že máš moc bohatou směs na sytič, tak by šlo nějak více pootevřít vzduchovou přívěru, ne? To by tam šlo více vzduchu a směs by se trošku ochudila. Originál má být myslím 0,8 a 2mm mezera, tak zkusit třeba 1,5 a 3mm.

Autor:  ferrari [ 7.1.21, 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

No tiež záleží, aká STK to robí. Tuto u nás nerozpoznali Favoritový motor v 742ke. Ešte mi típek hovorí, že paráda, dal som hliníkovú hlavu na 120 motor...takže ja osobne by som sa tuto ničoho nebál :-)

A nemáš aj záložný LEKR? Nie je problém len v konkrétnom kuse? Vravím, mal som takú vačku, KP tuším 9,7, nemalo to problém ani s voľnobehom, ani s jazdou, cez EK to prešlo v pohode...

Autor:  Lamač [ 7.1.21, 18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Práveže už iný lekr vôbec nemám, z "bordelu" som vyskladal tento jeden, zásoby došli a favorit v šrote je už rarita...

Autor:  ferrari [ 7.1.21, 21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Ešteže mám jeden odložený v komore. Ajnked neviem, ako na tom bude, keďže je tam cca 13rokov. Najazdených mal nejak ale 90tkm.

Autor:  Lamač [ 7.1.21, 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Ja by som ho za rozumnú cenu kúpil, vek nieje problém, oxidácia po sračkovom benzíne už ale hej...

Autor:  darklord [ 7.1.21, 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Ty si asi prvy clovek co by daval do auta ekotronik :lol: Kedysi to kazdy vyhadzoval kedze to nikto nevedel rozumne servisovat, ale nemyslim si ze dnes je situacia lepsia

Autor:  Lamač [ 7.1.21, 21:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

A pritom je to tak jednoduchý systém. Nastavíš to skrutkovačom a jedným tlačidlom cez kontrolku... Netreba žiadne diagnostiky, počítače, iba tabuľku s chybovými kodmi a návod postupnosti. Závady spočívaju vždy iba na špatnom centrálnom ukostrení na prevodovke a prasknutými hadičkami podtlaku... Za pokus by to možno aj stálo. Sacie potrubie má ale priemerovo dosť malé kanály, ale to nieje nič, čo sa nedá upraviť... Zmes to upravuje iba prievieraním jednej prívery nahore servomotorčekom.Snímanie polohy pedálu (resp. škrtiacej klapky), k tomu teplota chladiacej kvapaliny, teplota nasávaného vzduchu (prípadne elektrický ohrev nasávaneho vzduchu už aj so zmesou). Lambda vo výfuku, snímač na zotrváku, rozdeľovač v podstate zhodný ako u bmm. A odvetranie nádrže do uhlia. A to je všetko :)
S tou upravenou vačkou a vyladenými kanálmi v sacom a výfukovom potrubí, v podstate na motore 136M by to možno nejaký potenciál malo :)

Autor:  ferrari [ 8.1.21, 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Lamač píše:
Ja by som ho za rozumnú cenu kúpil, vek nieje problém, oxidácia po sračkovom benzíne už ale hej...

Smola že si ďaleko, požičať by som ho požičal, predať ho nepredám, ešte ho možná použijem. Aj keď určite mu po 13 rokoch bude treba dať kus lásky...

Autor:  ventYl [ 9.1.21, 14:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

My ked sme vyhadzovali Favorita do srotu, tiez sme z neho odlozili kompletny Ecotronic. To auto zhnilo, motor fukol tesnenie pod hlavou, ale karburator vzdy slapal bez problemov. Ak sa nemylim, tak sme odlozili aj vyfukove zvody s katom a lambdou. Zda sa mi, ze Ecotronic sa vedel zacat drbat, ked sa uvolnil nejaky kostriaci kablik na sani.

Autor:  Lamač [ 9.1.21, 15:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Prerábka motora- úvaha

Presne tak... Háklivosť bola ukostrenie a podtlak. Ináč spoľahlivý.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/