Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35708
Stránka 1 z 2

Autor:  ferrari [ 6.2.21, 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Ahojte,

strčil som túto tému sem, do sekcie motor, najčastejšie sú to podložky pod výpustné šróby.

Chcem si kúpiť sadu podložiek, lebo servisujem 4-5-6 áut a nebaví ma večne ich zháňať pred výmenou oleja.

Ja bežne používam medené, tvaru Okrúžku, vnutri duté. Takéto:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Tesniac ... 1478360314
Ale takú sadu som na nete nenašiel. Na nete som našiel medené podložky, ale veľa zo sady je príliš širokých, bojím sa, aby to nebolo príliš široké.

Často mi v autosúčiastkach ponúkali takéto pogumované, vraj sú najlepšie:
https://gude.gude.sk/dema/13448-dema-te ... Jl7qxI5gjI

Našiel som aj hliníkové, to by tiež asi malo fungovať:
https://gude.gude.sk/dema/12419-dema-hl ... FHgIHSYahI

Autor:  fatal [ 6.2.21, 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Vždy jsem dával hliníkové a neměl jsem s nimi nikdy problém, když nemám po ruce nový, dávám ten samý akorát přeleštěný smirkem. Dotahuji většinou předepsaným momentem nebo o něco méně (nikdy to nervu na krev). Takže bych se hliníku nebál. S mědí naopak zkušenosti nemám (možná na BMW jsem jednou měl).

Autor:  ferrari [ 6.2.21, 23:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Dík, tiež to tak vidím, že vezmem tie hliníkové. Ako, ja dlhé roky používam medené, ale ako som aj písal, sadu takých, ako používam, som nenašiel. Tie, čo používam, vyzerajú ako medený Okrúžok, vnútri sú duté a tak sa pri montáži ľahko roztlačia.

Ja po zlej skúsenosti už opakovane podložku nepoužívam, pretože je zdeformovaná a teda tvrdá :-)

Autor:  Šemik [ 7.2.21, 13:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

I já bych šel do aluminia :)

Jinak na CU podložky používám zpravidla postup, že je před instalací vyžíhám plamenem do ruda, jsou pak mnohem měkčí a poddajnější.

Autor:  ferrari [ 7.2.21, 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Jo, tak sa to robí niekedy aj na podložkách pod vstrekovače. Ono utiahnutím sa podložka zdeformuje, zdeformuje sa aj kryštálová mriežka, materiál zostane zdeformovaný a tvrdý. a vyžíhaním sa mriežka vráti do pôvodného stavu a tak je meď znovu mäkká, plastická.

No nič, objednal som tie hliníkové. Ako, čo sa týka materiálu, nemám obavy. Nemal by som obavy ani z medených (tie by som zobral ešte radšej), hold ale tie sadyy, čo som našiel, majú tak polovicu krúžkov príliš širokých a vniektorých prípadoch by to mohlo vadiť.

Autor:  slovacek.milos [ 7.2.21, 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

lebo servisujem 4-5-6 áut a nebaví ma večne ich zháňať pred výmenou oleja.


za měsíc servisuju 100 litrů motorvého oleje, nic nezháňám, neměním, pokud je zátka protočená přeřežu závit a dám zátku z felicie + origo těsnění cu vyžíhané, objednal jsem si sadu M15 + tři zátky nějaká opravná nevím kde ale neřišlo nic,

mě by zajímalo co máš za problém, dalo by se říct že vyměním za měsíc olej na 25 autech dávám staré zátky a nemám probléme?

máme novou koktu a na první servis jsem zátku lehce trojhraným pilníčkem rýha, na faktuře je nová zátka ale rýha je tam lupou pěkně vidět, asi to kluci v autorizáku umí hezky napodobit ten orginál, :oops: :wink:

Autor:  ferrari [ 7.2.21, 21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Nemám problém, len som váhal, akú sadu tesniacich krúžkov kúpiť. Aby to fungovalo. Proste ma nebaví pred výmenou oleja sondovat, aký priemer krúžku mi treba, chcem mat sadu. Bežne používam myslim 12-14-16-18-22. A vždy pozerať, či mám a utekať dakde kupovať. No a minule som neplánovane musel vypustiť olej z prevodovky na 206ke a som tŕpol, aby som mal tesniaci krúžok

Autor:  slovacek.milos [ 8.2.21, 14:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

utekať dakde kupovať nevím jak to máš v tom partizánově, třeba ve srážnici koupíš cokoliv u šustra opravuje nákladáky, a má tam hlinu i Cu, dycky toho koupím víc a pověsím na drátek, když mám problém na drátku najdu, sada mi prostě nijak nechybí, jednu dobu mi furt chyběly závlačky, koupil jsem si dvě krabice sady, možu ti říct mám je tak čtyři roky, jestli sem použil od té doby čtyři je moc,

Autor:  ferrari [ 8.2.21, 22:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

No ja v autosúčiastkách, lenže tie sú do 17.00 (a to nesmiem cesttou z práce zabudnúť :-) ). A potom problém, že len v sobotu doobedu. A ja sa do mechanikovania pustím spravidla cez týždeň večer, alebo v sobotu poobede, alebo v nedeľu. Proste neznášam ten pocit, keď niečo rozrobím a potom zistím, že mi chýba hlúpa podložka :-(

Autor:  Veteranista [ 9.2.21, 07:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Za mě ta sada nic moc, nedosahuje to kvality podložek které koupím přímo na auto.
Ono ani nevidím problém koupit vždy s fitry prostě i tu podložku.
Jako já tu sadu mám, ale nějak nevyužívám, jako Feldu, TDi a tak mám nakoupeno vždy pár kusů navíc.
A když se mi to nezdá, mohu vždy(já vím, určitě budu označen za hovado) dát teflonovou pásku.
A nebo olej odsát a není třeba těsnění :)

Autor:  slovacek.milos [ 9.2.21, 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Veteranista

mám jakýsi sajrajt loctite, to napapleš podle obrázku a je to jako na fiting místo koudele, mám toho 250 ml asi deset let, stříknu sprej na brzdy odmaštovač napiplu loctite a :wink: samoška jsem použil i teflonovou pásku a ok

Autor:  ferrari [ 9.2.21, 13:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Veteranista píše:
Za mě ta sada nic moc, nedosahuje to kvality podložek které koupím přímo na auto.

Ono ja kupujem v autosúčiastkach a tam mi beztak dajú zo sady :-)´A všetko funguje

Veteranista píše:
Ono ani nevidím problém koupit vždy s fitry prostě i tu podložku.

No, musíš vedieť priemer, vravím Corsa má myslím 14 (možno 12?), Renold asi 16, Alfy 18 a škodpovka asi 22. Ale nie som si istý. A zasa, ja olej a filter bezne beriem z eshopu a tam podložky nemajú. A dalšia vec, minule prišla 206, z ktorej som neplánované potreboval vypustiť olej z prevodobka :-)

Nechcem sa o to proste starať vždy pri výmene. Teflonovú pásku nemám

Autor:  Veteranista [ 9.2.21, 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Nevím, ale normální dodavatel Ti určitě nedává z žádné sady.
Já taky nakupuji na "eshopu" v podstatě.
Teflonová páska stojí pár drobných.

Autor:  varok [ 9.2.21, 16:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Navíc u některých aut kolem roku 2000 už nejde vyměnit ten těsnící kroužek a musí se vyměnit celý šroub.

Autor:  ferrari [ 9.2.21, 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tesniace podložky - aké? Medené? Hliníkové? Pogumované?

Veteranista píše:
Nevím, ale normální dodavatel Ti určitě nedává z žádné sady.

Tak ja kupujem u nenormálneho :-) Ale podložky fungujú :-) Proste podložky zo sady v predajni. čože to má mať nejaká predajňa rozdeleé podľa typu auta? To majú tak jedine na koncern. Navyše, nie je to zasa kozmická technológia, aby podložka zo sady nefungovala, že ano :-)
Veteranista píše:
Já taky nakupuji na "eshopu" v podstatě.

Eshopy, kde ja kupujem, sú primárne zamerané na oleje, filtre majú ako doplnkový tovar. Podložky vôbec nevedú ;-)

Veteranista píše:
Teflonová páska stojí pár drobných.

Je to možné, ale ja chcem stabilné a isté riešenie, nie aby som o týždeň zhadzobval dekel, vypúšťal olej a pretesňoval nanovo. Už sa mi stalo, pri použití starej podložky. Sada tesniacich krúžkov to vyrieši, tak načo bastliť pásku?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/