Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

E 10
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=35933
Stránka 1 z 5

Autor:  Kachnis [ 21.11.23, 21:56 ]
Předmět příspěvku:  E 10

hrotíme nehrotíme ?? Opatření ?

Autor:  fatal [ 21.11.23, 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Nehrotím. Obě aktuálně provozovaná vozidla neměla s E5 (většinou Efecta 95) problém, takže budu primárně tankovat tam, kde bude bio < 5%.

Jen věcná, E10 prý nutně neznamená 10% biolihu:
Citace:
Proč je Verva 100 na výdejních stojanech označena symbolem E10?
Značení benzínů se neodvíjí pouze od podílu biolihu, ale i od obsahu kyslíku. Aditivací ETBE (ethyl terc-butylether), který je kyslíkatou sloučeninou, se ve Vervě 100 posunula koncentrace kyslíku nad 2,7 hm. % (zároveň nepřesahuje 3,7 hm. %), a proto se musí označovat symbolem E10, i když neobsahuje žádný přidaný biolíh.

Autor:  Veteranista [ 22.11.23, 06:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Spíš máte tip na dobré palivové hadice?

Autor:  gokralik [ 22.11.23, 06:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ještě že ty moje krámy jezdí na LPG. :D Do benzínu teď leju VIF, pokud motor nebude fungovat na E10+VIF (prý umí potlačovat nežádoucí účinky biosložek), začnu tankovat stovku. Těch pár litrů za rok mě neroztrhá.

Tady si můžete čeknout novější auta.

Autor:  Viky [ 22.11.23, 08:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

On ten plyn nemusi bejt dycky zachrana, dost casto pri tom bezi palivovy cerpadlo a je vypnutej jenom vstrik.

Autor:  fatal [ 22.11.23, 09:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Pozn.: Některá paliva obsahují VIF, takže lít tam další už netřeba.

Autor:  fatal [ 22.11.23, 09:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Viky píše:
On ten plyn nemusi bejt dycky zachrana, dost casto pri tom bezi palivovy cerpadlo a je vypnutej jenom vstrik.

Což je vlastně fajn, protože kdyby neběželo, tak už by se nikdy rozběhnout nemuselo. :wink:

Autor:  MATTESS [ 22.11.23, 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Ano, Verva obsahuje ETBE. Nicméně kolem sebe eviduju po navýšení poměru na 10%, že lidi mají problemy třeba se starty a bohužel i po zimní odstávce. Takže přešli na prémiovky MOL nebo OMV.
Otázka je, co dál až bude vše 10%

Autor:  fatal [ 22.11.23, 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Budeme si muset destilovat benzín sami nebo ho pašovat... :roll:

U MOL jsem našel toto:
Citace:
Výhody paliv EVO Plus
Všechna paliva MOL EVO obsahují formuli EVOTECH, ale prémiová paliva EVO Plus ji mají větší množství, takže na vůz působí účinněji. Pokud chcete pro svůj vůz jen to nejlepší, volte paliva EVO 100 Plus a EVO DIESEL Plus! Zaručují vynikající čisticí účinek, delší životnost motoru a optimalizují výkon a, spotřebu. Tyto paliva jsou vhodné také pro starší benzínové motory, jelikož mají jiné složení bio-komponentů v porovnání s MOL EVO 95.


U OMV jsem zmínku o bio složce nenašel.

Dále jsem někde našel (zdroj už nevím, asi EuroOIL) nějaký technický list, kde byla udaná skladovatelnost, paliva s bio měla jen 2 nebo 3 měsíce. Takže předpokládám, že každé palivo, které má uvedenou skladovatelnost alespoň půl roku bude pravděpodobně bez bio i když přesné složení nebude uvedeno nebo tam bude magické "<10%"...

Autor:  Viky [ 22.11.23, 12:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Hany kdysi zkousel jezdit s Feldou na pomer benzin - biolih 50:50 a prej to fungovalo normalne. Nevim jak moc to spolehalo na lambda sondu, protoze to zrejme potrebuje jinej smesovaci pomer, ale nikdy se nezminil, ze by mu kvuli tomu odeslo neco na palivovy soustave. Mozna bych se u E10 trochu bal o membranu cerpadla na karburatorovych motorech, ale to je tak asi vsechno.

Autor:  Kachnis [ 22.11.23, 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

ja mel gargyho na E85 a jediný co jsem musel bylo přetryskovat karbec.. první komora asi 130, druhá 190 +- a chvíli po nastartování nechat chcípnout, pockat az se dohreje sací potrubí a pak frčet dáál

Autor:  Viky [ 23.11.23, 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

A palivovy cerpadlo zadnej problem?

Autor:  Kachnis [ 26.11.23, 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

říkejme mu AC pumpa a žádný problém nehlásilo, diagnostika čistá :lol:

Autor:  xhafan [ 30.11.23, 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Bude teda stacit Natural 95 E10 a poctive po natankovani rucne pridavat VIF Super benzin aditiv? Udelal jsem tedka generalku motoru na Octavia 1 2.0 85KW, a nechci ten motor postupne odrovnavat. Muj dojem z clanku co ctu je, ze bych tam mel asi zacit davat Natural 98/100 pro co nejlepsi zachovani motoru. Btw Natural 98/100 etanol nema - viz https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... 72023.html : "tato paliva coby biosložku neobsahují etanol, ale sloučeninu ETBE (ethyl tert-butyl ether)"

Autor:  fatal [ 30.11.23, 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: E 10

Co jsem pochopil z různých zdrojů (nejsem expert), motor samotný E10 nepoškodí, spíše může poškodit díly okolo (těsnění, ucpat vstřiky apod.).
VIF vlastnosti benzínu zlepší, bude čistit, v podstatě si uděláš prémiový benzín (není tajemství že některá prémiová paliva prostě obsahují VIF), ale ta biosložka tam zůstane.
Dále netuším co udělá s motorem a díly okolo ten ETBE, ale když to doporučují pro stará auta, nemělo by to být nic špatného.
Domnívám se, že spotřeba při použití prémiového paliva 98/100 může být nižší, zvláště pokud je motor v pořádku, takže cenový rozdíl by se mohl smáznout, takže dle mě nejlepší řešení je tankovat prémiové palivo bez bio.

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/