Absolvoval jsem měření emisí a vyšel mi vysoký podíl CO při zvýšených otáčkách. Maximum je 2500 a vyšlo asi 4200. Obsah HC je v limitu. Při volnoběhu je CO předpsáno 500 až 1500 a vyšlo asi 420, což je pod limit. Objevil jsem pod filtrboxem ucpanou trysku na přisávání vzduchu pro hlavní trysku (je vedle volnoběžné), tak jsem myslel, že to mám, že tam šlo málo vzduchu, ale na opakovaném měření vyšlo to samé. Ubíraní šroubkem bohatosti na to nemá vliv. Při otevřeném filtr boxu to vyletělo ještě víc nahoru až někde k 7000. Už nevím co s tím. Pokaždé emise vyšly v pohodě, až tento rok se s tím něco stalo. Dá se s tím něco ještě dělat? Neřešil někdo podobný problém? Děkuji předem za radu.
22.6.23, 20:43
Reklama
Reklama
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12135 Bydliště: Tynec n.L.
Re: Favorit 136L zvýšené emise CO
Zvyseny emise CO je bohata smes ze jo? Neni spatna hladina v plovakovy komore?
Kdybych tenhle problem resil ja, tak bych zacal tim, ze bych nekam do vyfukovyho potrubi dal lambda sondu a ladil to podle ni, at nemusis pokazdy jet na emise. Mozna na ni mas ve trubkach uz i zavit.
Edit: Jeste mne napadlo, neni tam nekde rozbitej obohacovac smesi? SEDR to nejak mel, ale u LEKRu nemam tuseni.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Nejsem si jistý, ale obohacovač by měla být ta tenká mosazná trubička nahoře, co vypadá jak rukojeť deštníku. Měl by být nový vzduchový filtr. Nezlobí vám ta vzduchová přívěra co slouží jako sytič? Občas to bývá nefunkční a přívěra zůstává přivřená.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
23.6.23, 10:25
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
Re: Favorit 136L zvýšené emise CO
Obohacovač by neměl toto způsobit, jelikož má stříknout jen v případě rychlého přidání plynu, je tam na to pumpička. Dá se to jednoduše zkusit, sundáš filtr, koukáš na tu trubičku zahnutou do obráceného U, rychle krátce přidáš rukou, mělo by to stříknout a pak už nic.
Šroub bohatosti nemá na zvýšené otáčky vliv, resp. má minimální, jelikož je pro volnoběh.
Zkontroloval bych zda jsou trysky a vzdušníky čisté.
Dále zda funguje správě sytič, tj. při zahřátém motoru otevře klapku sytiče naplno.
Vyčistil bych klapky (obě) a difuzory od karbonu, pokud tam je. (Čistič karbutátorů docela funguje.)
Zkontroloval bych klapku druhé komory, zda je v klidovém stavu zavřená.
Dále bych zkontroloval hadičky podtlaku (tuším že by měla jedna jít do spodku karburátoru), nesmí být ucpané.
LEKR je složitý a jak je něco ucpané tak se s ním nedomluvíš.
Jak už Viky napsal, hodně CO znamená málo O. Tedy sytá směs.
23.6.23, 11:45
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12135 Bydliště: Tynec n.L.
Re: Favorit 136L zvýšené emise CO
.... a jeste bych se podival, jestli nahodou nejde olej pres viko ventilu do sani. Ono to "palivo navic" nemusi byt z karburatoru.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Není to časté ale už jsem se s tím setkal. Může být prasklá, nebo prolínající membrána na ac pumpě čímž benzín prolíná do oleje, odpařuje se, a tyto výpary mohou obohatit směs. Zkusil bych alespoň přičichnout k oleji, zda nesmrdí benzínem.
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
23.6.23, 18:59
fávo89
Příspěvky: 15
Re: Favorit 136L zvýšené emise CO
to Viky: Výška hladiny v plovákové komoře mě nenapadla. Nevíš, jak vysoko má hladina správně být? S tou lambda sondou to je dobrý nápad, akorát bych potřeboval poradit, jaká je nejvhodnější - moc se v tom nevyznám. Předpokládám, že se na ní pak multimetrem měří nějaký odpor.
to Varok: rukojeť deštníku je obohacovač pro druhý stupeň, ten není při malé záteži aktivní. Pokud myslíte ten klobouček na boku jako obohacovač 1. stupně, tak ten by měl být dobrý. Jednou jsem ho vadný už měl, a to se projevovalo chcípaním při volnoběhu a šíleně to cukalo při pomalé jízdě třeba na dvojku. Tyhle vady se teď neprojevují. Volnoběh jede krásně čistě. Jinak sytič funguje dobře, přívěra je po zahřátí otevřena naplno.
To Fatal: jeden vzdušník právě ucpaný byl nějakým lepivým sajrajtem. Prý je to v důsledku biosložek, které se při dlouhém stání auta usazují přávě pod filtrboxem, jak se vypařuje benzín z plovákové komory. Jednalo se o vzdušník pro hlavní trysku prvního stupně. Jinak klapka ve druhém stupni zavřená je.
24.6.23, 11:52
Lamač
Příspěvky: 6338 Bydliště: Snina
Re: Favorit 136L zvýšené emise CO
Obohacovač to môže byť (ten zboku), resp. jeho prasknutá membránka. Origo diel sa zohnať nedá a čínske náhrady sú dočasné, tak na rok dva.Takto si to prisáva benzín cez podtlak.Hladina sa v lekri šteľovať nedá. Jediné, čo sa kontroluje, je predpätie pružinky vo ventilku. Vplyv na hladinu má ale tesnenie karburátora, to papierové. Existujú dva typy, tenučké papierové, a hrubšie papierové (cca 2mm hrubé).Pred montážou ho treba napustiť olejom.Prisávanie oleja od ventildekľa ti zdvihne iba HC, nie CO. Skontroluj, akú máš trysku na 1.stupeň, netuningoval ju niekto prevŕtaním? Vzduchový filter máš nový?
S tou lambda sondou to je dobrý nápad, akorát bych potřeboval poradit, jaká je nejvhodnější - moc se v tom nevyznám. Předpokládám, že se na ní pak multimetrem měří nějaký odpor.
Měří se napětí rychlým indikátorem:
Pozn: Od 1:00 je motor správně nastavenej.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Re: Favorit 136L zvýšené emise CO
Určitě dnes koupíš vše možné.
Ale toto jsem panu kapitánovi pomáhal stavět v roce 2009 tj. před 14ti lety. Tehdy ještě AliExpress ani neexistoval...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
27.6.23, 09:38
fávo89
Příspěvky: 15
Re: Favorit 136L zvýšené emise CO
Snažil jsem se třikrát objednat z Aliexpresu zařízení LPQ-2 na měření obsahu O2 u motoru, ale nikdy mi to nedorazilo a vrátili mi peníze. Nakonec jsem místo toho koupil lambda sondu LSH24 určenou do Favoritů a Felicií. Po nažhavení sondy naměřím napětí na výstupních svorkách něco kolem 25mV. Pokud do toho dýchnu, nebo pod tím zapálím zapalovač, tak napětí klesne. Zatím to nemám ve výfuku, jen to testuju ještě mimo auto. Je to normální, že je to napětí naprázdno tak nízky? Čekal bych ho spíš desetiny voltu. Nemá někdo prosím změřeno, jaké napětí naprázno by to mělo mít?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru