Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Nízká teplota motoru https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3665 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | alda [ 19.2.07, 10:06 ] |
Předmět příspěvku: | Nízká teplota motoru |
Kvůli opravě ventilu topení jsem upustil asi 5l chladící kapaliny. po opravě ventilu jsem chladící směs dolil zpět a provedl odvzdušnění. Teď mi ale teploměr i po delší jízdě ukazuje asi tak 75stupňů. Před tím to ukazovalo 85. Co jsem udělal špatně? Jediné co mě napadá je ucpaný odvzdušňovací nýtek v termostatu a tím zavzdušňěná hlava. |
Autor: | Martin [ 19.2.07, 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá. |
Autor: | alda [ 19.2.07, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá. Kdyby ale jenom nedovíral, tak to bude akorát dýl trvat než se motor zahřeje. ale ujedu 50km a teploměr se ani nehne. |
Autor: | Vašek Tábor [ 19.2.07, 12:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepíšeš u jakého auta, ale podle těch 5 l usuzuju, že jde o škodovku. Tam ale ta odchylka není zas tak velká (myslím jako na ručičce) a už se mi stalo, že to bylo i špatnou kostrou a teploměr ukazoval trochu míň. Pokud nevaří nebo z topení nejde zima (podchlazený motor), tak bych to neřešil. 10 stupňů není tak moc a kdoví jestli to měří správně. |
Autor: | Vašek Tábor [ 19.2.07, 12:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
A k tomu nedovírání, podle mě by se to stejně zahřálo, protože jsem jezdil i bez termostatu a teplota byla OK. |
Autor: | alda [ 2.5.07, 12:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vašek Tábor píše: A k tomu nedovírání, podle mě by se to stejně zahřálo, protože jsem jezdil i bez termostatu a teplota byla OK. Po výměně termostatu je vše OK. Když jsem zkoušel starý a nový termostat v horké vodě, tak ten starý otvíral o poznání dřív. |
Autor: | Keldon [ 3.5.07, 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zajímalo by mně, jaká je normální provozní teplota motoru. Většina mi odpoví + - 90 C. Mám felicii 1.6 a ručička teploměru mi od nova po zahřátí při jízdě ukazuje asi 2 mm pod prostřední silnou ryskou (90 C), což je kolem 85 C. Stojím -li v koloně, tak sahara (ventilátor chladiče) sepne těsně nad prostřední ryskou, čili těsně nad 90 C dle teploměru. Hodnoty 110 C a červeného pole jsem ještě nikdy nedosáhl. Přitom v Návodu k obsluze pro felicie 1.3 i 1.6 se na str. 40 píše: (cituji) "Při normálním provozu musí být ručička v rozmezí hodnot 70 C až 110 C". Tedy teplota 70 C i 110 C jsou stále ještě normální provozní teploty motoru. Nebo to snad někdo chápe jinak? |
Autor: | Martin 007 [ 3.5.07, 21:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
No normální - to už pro prostě krajní meze přes které se neleze 85 - 90 stupnu je proste klasika a optimál - pod 80 je málo a nad 100 to také není zdrávo ohřívati... Asi tak no... |
Autor: | elegant [ 3.5.07, 22:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
alda píše: Martin píše: To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá. Kdyby ale jenom nedovíral, tak to bude akorát dýl trvat než se motor zahřeje. ale ujedu 50km a teploměr se ani nehne. Keď mne nedovieral termostat, tak po 50 km mal stále 60 stupňou. |
Autor: | michalkatka [ 4.5.07, 07:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
aj mne sa starý termostat správal čudne, teplota po 30km bola nízka a stále na sytič??? (zvýšené otáčky) po výmene termostatu ok, a dokonca mi to začalo poriadne kúriť... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |