Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

karburator Rapid
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=370
Stránka 1 z 1

Autor:  Lukas [ 12.3.06, 16:55 ]
Předmět příspěvku:  karburator Rapid

Ahoj, mam problem s karbem na Rapidu. Kdyz nastartuju na sytic, tak motor chvili slape, po chvili se zacne klepat a nez stihnu oskrabat zamrzle okna, tak zhasne-napadla me bohata smes ze sytice, ale kdyz uberu sytic tak motor zhasne okamzite. Navic ty okna neosrabuju tak dlouho, aby se motor zahral tak aby zhasl na bohatou smes. Taky se mi zda ze se neotvira 2.stupen. pred zimou to bylo vsechno v poho - je to otazka asi poslednich 2 mes., ale stacilo to trochu poladit a aspon ten problem se zhasinanim motoru zmizel. Jenze koncem unora sem byl na emisich, tak mi to "upravili", aby to namerili (s autem se pak absolutne nedalo jet) a ja se s tim od te doby nemuzu "domluvit". Jinak karb. je tam 2 roky stary podle uctenek ze servisu atd, co sem dostal pri koupi auta. Pri zahratem motoru drzi otacky dobre a jede taky slusne (az na ten 2stupen - nevite jak 100% poznam jestli se za jizdy otvira - kdyz pridam rucne na stojicim aute tak ne. membrana je O.K.

Autor:  Bukaj [ 12.3.06, 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

Lukas píše:
Ahoj, mam problem s karbem na Rapidu. Kdyz nastartuju na sytic, tak motor chvili slape, po chvili se zacne klepat a nez stihnu oskrabat zamrzle okna, tak zhasne-napadla me bohata smes ze sytice, ale kdyz uberu sytic tak motor zhasne okamzite. Navic ty okna neosrabuju tak dlouho, aby se motor zahral tak aby zhasl na bohatou smes. Taky se mi zda ze se neotvira 2.stupen. pred zimou to bylo vsechno v poho - je to otazka asi poslednich 2 mes., ale stacilo to trochu poladit a aspon ten problem se zhasinanim motoru zmizel. Jenze koncem unora sem byl na emisich, tak mi to "upravili", aby to namerili (s autem se pak absolutne nedalo jet) a ja se s tim od te doby nemuzu "domluvit". Jinak karb. je tam 2 roky stary podle uctenek ze servisu atd, co sem dostal pri koupi auta. Pri zahratem motoru drzi otacky dobre a jede taky slusne (az na ten 2stupen - nevite jak 100% poznam jestli se za jizdy otvira - kdyz pridam rucne na stojicim aute tak ne. membrana je O.K.


Asi máš něco ucpanýho (trysky, vzdušníky :?: )

add. druhý stupeň:
Jestli se neotevře na stojícím autě, tak na jedoucím taky ne :?
:idea: Ale otvírá se až při otevření klapky 1.ho stupně do určité polohy (je tam taková páčka, která 2. stupeň blokuje) - tak jsi buď nevydržel ten randál a pustil plyn dřív, než jsi dosáhl daného úhlu, nebo je to někde kouslý:
zkus s tim zahejbat ručně (při vyplém motoru) :arrow: Ta pružinka pod membránou se na osičce musí volně pohybovat, dále zkus zahejbat ovládáním klapky 2.ho stupně (musí jít lehce a musí se vracet) - to jde pouze při plně otevřené klapce 1.ho stupně - tam uvidíš tu závislost 1.ho a 2.ho stupně :wink:

Autor:  Lukas [ 12.3.06, 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

Bukaj píše:
Asi máš něco ucpanýho (trysky, vzdušníky :?: )

add. druhý stupeň:
Jestli se neotevře na stojícím autě, tak na jedoucím taky ne :?
:idea: Ale otvírá se až při otevření klapky 1.ho stupně do určité polohy (je tam taková páčka, která 2. stupeň blokuje) - tak jsi buď nevydržel ten randál a pustil plyn dřív, než jsi dosáhl daného úhlu, nebo je to někde kouslý:
zkus s tim zahejbat ručně (při vyplém motoru) :arrow: Ta pružinka pod membránou se na osičce musí volně pohybovat, dále zkus zahejbat ovládáním klapky 2.ho stupně (musí jít lehce a musí se vracet) - to jde pouze při plně otevřené klapce 1.ho stupně - tam uvidíš tu závislost 1.ho a 2.ho stupně :wink:


to s tim randalem - tocil sem to do 5000 (z volnobehu sem prudce pridal a drzel do tech 5000) - to by melo aspon na castecne otevreni 2stupne stacit ne?a on se ani nehnul. Rucne ten otevrit jde. A k te pruzinace: mam s ni mensi problem - chapu ze tam je asi proto, aby se neprotrhla ta podtlakova membrana, kdyz je nad ni podtlak a ja uberu plyn-cimz zavru 2.stupen. Ale na druhou stranu s ni mam problem, protoze tim jak se zveda membrana, tak se jen stlacuje ta pruzinka a druhy stupen je porad zavreny. Proste kdyby byla ta pruzinka tuzsi, tak by se ten 2.stupen otevrel. doufam ze si pochopil co sem se tak krkolomne snazil vysvetlit. Diky za rady.

Autor:  michalkatka [ 12.3.06, 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

klapka druhého stupňa sa otvára nie len v závislosti na otáčkach, ale v závislosti na otáčkach a zaťažení, ak motor vytočíš na prázdno klapka druhej komory sa neotvorí pretože vsup na podtlak ktorý ovláda druhú komoru je nad klapkou komoroy 1. stupňa. to znamená že klapka 2 sa otvorí až pri dostatočnom podtlaku v priestore nad klapkou 1, t.j. ak je motor v otáčkach cca od 2500/min a 1. stupeň otvorený na plno...

Autor:  Lukas [ 13.3.06, 06:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

michalkatka píše:
klapka druhého stupňa sa otvára nie len v závislosti na otáčkach, ale v závislosti na otáčkach a zaťažení, ak motor vytočíš na prázdno klapka druhej komory sa neotvorí pretože vsup na podtlak ktorý ovláda druhú komoru je nad klapkou komoroy 1. stupňa. to znamená že klapka 2 sa otvorí až pri dostatočnom podtlaku v priestore nad klapkou 1, t.j. ak je motor v otáčkach cca od 2500/min a 1. stupeň otvorený na plno...
jo, to beru, ale ja vidim ze se ta membrana zveda a packa co blokuje 2stupen je uz odjistena a porad se nic nedeje.

Autor:  Mirek Svoboda [ 13.3.06, 08:59 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz dost vytocis motor byt i jen na miste, tak se musi klapka druheho stupne otevrit. Nekde od 3000rpm urcite. Problem je v tom, ze byva zadrena.

Autor:  Bukaj [ 13.3.06, 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

Lukas píše:
michalkatka píše:
klapka druhého stupňa sa otvára nie len v závislosti na otáčkach, ale v závislosti na otáčkach a zaťažení, ak motor vytočíš na prázdno klapka druhej komory sa neotvorí pretože vsup na podtlak ktorý ovláda druhú komoru je nad klapkou komoroy 1. stupňa. to znamená že klapka 2 sa otvorí až pri dostatočnom podtlaku v priestore nad klapkou 1, t.j. ak je motor v otáčkach cca od 2500/min a 1. stupeň otvorený na plno...
jo, to beru, ale ja vidim ze se ta membrana zveda a packa co blokuje 2stupen je uz odjistena a porad se nic nedeje.


Ta membrána chvíli stlačuje pružinku, ale při určitém stlačení se musí druhý stupeň pohnout - nebo ho máš zatuhlý/přidřený.
Zkus to rozhejbat ručně s pomocí nějakého uvolňovadla na zámky (WD40, MDspray, nebo tak něco s grafitem)

Autor:  Lukas [ 13.3.06, 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

Bukaj píše:
Ta membrána chvíli stlačuje pružinku, ale při určitém stlačení se musí druhý stupeň pohnout - nebo ho máš zatuhlý/přidřený.
Zkus to rozhejbat ručně s pomocí nějakého uvolňovadla na zámky (WD40, MDspray, nebo tak něco s grafitem)


MD je s grafitem? Ale neva, myslim ze oba 2 se nekde v garazi najdou - aspon MD urcite. Myslis promazat tim tu hridelku 2.st. ze? asi nezaskodi kdyz tim striknu i to jeho ovladani. ale do garaze se dostanu nejdriv o vikendu (a to jestli zas nenasnezi) Tak me napadlo -nemuze ten nefungujici 2st. zvysit spotrebu? Myslim jako tim ze kdyz to nejede tak casteji podrazuju a pak do toho "keca" akceleracni pumpicka. A nebo se ta Akc. pumpicka tak nejak vyrovna ve spotrebe tomu 2.st?

Autor:  michalkatka [ 13.3.06, 20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

mne sa na premazanie pohyblivých časí karburátora Favorit ( Pierburg ) odvečil obyčajný motorový olej... ( aj obe klapky aj sytič )

Autor:  Bukaj [ 14.3.06, 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

Lukas píše:
Bukaj píše:
Ta membrána chvíli stlačuje pružinku, ale při určitém stlačení se musí druhý stupeň pohnout - nebo ho máš zatuhlý/přidřený.
Zkus to rozhejbat ručně s pomocí nějakého uvolňovadla na zámky (WD40, MDspray, nebo tak něco s grafitem)


MD je s grafitem? Ale neva, myslim ze oba 2 se nekde v garazi najdou - aspon MD urcite. Myslis promazat tim tu hridelku 2.st. ze? asi nezaskodi kdyz tim striknu i to jeho ovladani. ale do garaze se dostanu nejdriv o vikendu (a to jestli zas nenasnezi) Tak me napadlo -nemuze ten nefungujici 2st. zvysit spotrebu? Myslim jako tim ze kdyz to nejede tak casteji podrazuju a pak do toho "keca" akceleracni pumpicka. A nebo se ta Akc. pumpicka tak nejak vyrovna ve spotrebe tomu 2.st?


Tak jsem na to koukl na autě a napadla mne ještě jedna věc - Ta blokační páčka 2.ho stupně by neměla třít o ovládání klapky (jako bokem o bok - nevim, jak líp to popsat) - pak se druhý st. nemusí otevřít.
:arrow: Mně ta páčka trochu třela, tak jsem ji lehce odehnul (jako od karburátoru - ale nepřehnat to, aby "nevykolejila" z toho kolečka (kladky), na které dosedá) a 2. st. otevírá již po mírném stlačení pružinky (samozřejmě až po odblokování prvním stupněm.

Autor:  Lukas [ 14.3.06, 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: karburator Rapid

Bukaj píše:

Tak jsem na to koukl na autě a napadla mne ještě jedna věc - Ta blokační páčka 2.ho stupně by neměla třít o ovládání klapky (jako bokem o bok - nevim, jak líp to popsat) - pak se druhý st. nemusí otevřít.
:arrow: Mně ta páčka trochu třela, tak jsem ji lehce odehnul (jako od karburátoru - ale nepřehnat to, aby "nevykolejila" z toho kolečka (kladky), na které dosedá) a 2. st. otevírá již po mírném stlačení pružinky (samozřejmě až po odblokování prvním stupněm.


Diky za tip. sem vdecny za vsechny napady, protoze kdyz jedu, tak mi to pri predjizdeni a tak pripada, jako by me nekdo drzel za prdel (teda to auto a ne me :D ) a to se mi fakt nelibi. :(

Autor:  Lukas [ 18.3.06, 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

Muze mi nekdo z vas kdo ma 130-tku rict jakou ma spotrebu? Vcera sem ukoncil moje "mereni" na hodnote 9,0/100km a zda se mi to trochu dost. jinak mi jeste porad nefunguje ten 2.stupen. Bylo to priblizne 50%jizda Ostravou a 50%jizda mimo mesto rychlosti 90-110km/h. Behem mereni sem 2x startoval uplne studeny motor a sytic sem vypinal hned jak to motor "snesl" Celou dobu sem jezdil v rozmezi otacek 2000-3000

Autor:  Šemik [ 18.3.06, 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
Muze mi nekdo z vas kdo ma 130-tku rict jakou ma spotrebu? Vcera sem ukoncil moje "mereni" na hodnote 9,0/100km a zda se mi to trochu dost. jinak mi jeste porad nefunguje ten 2.stupen. Bylo to priblizne 50%jizda Ostravou a 50%jizda mimo mesto rychlosti 90-110km/h. Behem mereni sem 2x startoval uplne studeny motor a sytic sem vypinal hned jak to motor "snesl" Celou dobu sem jezdil v rozmezi otacek 2000-3000


Zdravim tě, mám stejně jako ty Š 130R rok 87 a žere mi v zimě tak cca 7-7.5l, převážně městský provoz a nejezdí se na spotřebu, jezdí se prostě "normálka". Studené starty má můj rapid taky (není garáž) a točí se tak do 4000 ot/min

Autor:  Lukas [ 19.3.06, 18:02 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:

Zdravim tě, mám stejně jako ty Š 130R rok 87 a žere mi v zimě tak cca 7-7.5l, převážně městský provoz a nejezdí se na spotřebu, jezdí se prostě "normálka". Studené starty má můj rapid taky (není garáž) a točí se tak do 4000 ot/min


no tak to mam na motoru dost prace. to asi nebude jan karbem, ikdyz vim ze neni v poho. Letos mam v planu na motoru rozvody, komplet hlavu(snizit, zabrousit ventily do sedel) taky s rozdelovacem by se mohlo neco udelat, tak pak to snad na tech 7 stlacim taky. Aspon sem tam dneska dal novy vzduchovy filtr

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/