Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Těsnění pod hlavou 120LS
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=3703
Stránka 1 z 2

Autor:  Dave_Pv [ 21.2.07, 22:39 ]
Předmět příspěvku:  Těsnění pod hlavou 120LS

Co víc napsat? Jsou nějaké fígly nebo průsery při výměně těsnění pod hlavou na tomto stroji? Mám ho asi špatný, jelikož se mi na víčku dělá emulze - hodně emulze :(

Jde mi hlavně o to, jestli to zvládnu sám. Nejsem žádný jelito :) , sám jsem si rozdělával motor na peugeotu do posledního šroubku(písty, ojnice....vše) a skládal zpět a hlavně......pak běžel :D

A kolik stojí těsnění pod hlavu?A co vše dále vyměnit, když už to bude rozdělaný?

Možná se ptám na voloviny, ale opravoval jsem už spousty aut, ale škodovku nikdy :oops: tak mě omluvte :wink:

Autor:  Martin [ 21.2.07, 22:48 ]
Předmět příspěvku: 

Už to tady několikrát bylo:

Martin píše:
Těsnění stojí asi 100Kč.

Já to dělám asi takhle: zkontroluji hlavu, jestli není někde prasklinka (existujou na to takový spreje), pak očistím spalovací prostory od hrubých nečistot a celou hlavu ! lehce ! přejedu smirkovým papírem na rovné desce (hrubost asi 120). Tím je hlava připravena. Dále je třeba očistit blok motoru na dosedací ploše (třeby zbytky starého těsnění atd.). Nové těsnění potřu olejíčkem, celkem dost ho to nasákne a pak ho dám na motor. Teď stačí vzít hlavu a nasadit ji taky na blok - pokud nemáš vytažené tyčky, tak se musíš trefovat do dír. No a nakonec přijde dotahování. Jelikož se mi momenťák nevejde mezi motor a kastli, tak utahuji jenom citem od středu do kraje, s tím, že ty 4 šrouby napravo dole jenom lehce a zbytek na fest. Nejdřív utahuji všechny lehce a pak utahovací sílu postupně zvětšuji. Po 500 - 1000km na studeným motoru zase dotáhnout. Pokaždé po dotažení se musí nastavit ventilová vůle.

No myslím, že je to všechno. V případě nejasností napiš.


Není na tom nic extra složitého, jenom to chce postupovat podle návodu např. z Andrta.

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 15&start=0
http://web.datriware.com/index2.php?ses ... m&item=235

Autor:  ventYl [ 22.2.07, 00:47 ]
Předmět příspěvku: 

no a este treba dodat (tipujem, ze to v andrtovi napisane je, ale preistotu, nechce sa mi tie zdroje pozerat), ze nema zmysel menit tesnenie pod hlavou, ak je uplne kriva hlava. To sa potom budu tesnenia nicit jedno za druhym...

Autor:  Dave_Pv [ 22.2.07, 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
no a este treba dodat (tipujem, ze to v andrtovi napisane je, ale preistotu, nechce sa mi tie zdroje pozerat), ze nema zmysel menit tesnenie pod hlavou, ak je uplne kriva hlava. To sa potom budu tesnenia nicit jedno za druhym...


No jestli to budu sundávat, tak si tu hlavu nechám přebrousit a natlakovat, abych věděl :wink:
A kdyby byla špatná, kolik stojí palice na LS? Díky :)

Autor:  PetrVTR [ 22.2.07, 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Těsnění pod hlavou 120LS

Dave_Pv píše:
Co víc napsat? Jsou nějaké fígly nebo průsery při výměně těsnění pod hlavou na tomto stroji? Mám ho asi špatný, jelikož se mi na víčku dělá emulze - hodně emulze :(

Jde mi hlavně o to, jestli to zvládnu sám. Nejsem žádný jelito :) , sám jsem si rozdělával motor na peugeotu do posledního šroubku(písty, ojnice....vše) a skládal zpět a hlavně......pak běžel :D

A kolik stojí těsnění pod hlavu?A co vše dále vyměnit, když už to bude rozdělaný?

Možná se ptám na voloviny, ale opravoval jsem už spousty aut, ale škodovku nikdy :oops: tak mě omluvte :wink:


No v zime je tvorba emulze na vicku normalni, pokud se pri jizde motor dostatecne neprohreje. Pokud z vicka u prohrateho motoru zmizi je vse OK.

Autor:  Dave_Pv [ 22.2.07, 09:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Těsnění pod hlavou 120LS

PetrVTR píše:
Dave_Pv píše:
Co víc napsat? Jsou nějaké fígly nebo průsery při výměně těsnění pod hlavou na tomto stroji? Mám ho asi špatný, jelikož se mi na víčku dělá emulze - hodně emulze :(

Jde mi hlavně o to, jestli to zvládnu sám. Nejsem žádný jelito :) , sám jsem si rozdělával motor na peugeotu do posledního šroubku(písty, ojnice....vše) a skládal zpět a hlavně......pak běžel :D

A kolik stojí těsnění pod hlavu?A co vše dále vyměnit, když už to bude rozdělaný?

Možná se ptám na voloviny, ale opravoval jsem už spousty aut, ale škodovku nikdy :oops: tak mě omluvte :wink:


No v zime je tvorba emulze na vicku normalni, pokud se pri jizde motor dostatecne neprohreje. Pokud z vicka u prohrateho motoru zmizi je vse OK.



Me se ta emulze nestratí, ani když ujedu v kuse 130 km :cry: takze to těsnění bude kaput :evil:

Autor:  Kachnis [ 22.2.07, 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Těsnění pod hlavou 120LS

Nova LS hlava stoji kolem 4000 Kc, z vrakarny kolem 500, jinak od listopadu mam hlavu novou - se vsim vsudy a emulze se tam neudela ani kdyz popojizdim se studenym motorem 5km do skoly

Autor:  PetrVTR [ 22.2.07, 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Těsnění pod hlavou 120LS

kachnis píše:
Nova LS hlava stoji kolem 4000 Kc, z vrakarny kolem 500, jinak od listopadu mam hlavu novou - se vsim vsudy a emulze se tam neudela ani kdyz popojizdim se studenym motorem 5km do skoly


Zajimave, jeste jsem nevidel zadne auto kde by se nedelala, a to ani zcela nove. Co tam mas za olej?

Autor:  Kachnis [ 22.2.07, 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Těsnění pod hlavou 120LS

prijed se podivat :) stojim na Borech, v jednu popojedu 3km ke skole a ve 14:30 jedu do mostu 100km a vecer 16 km z mostu domu a zadna emulze nebude :) pouzivam TRYSK M7 ADXa mamjeste obtokovej filtr :-)

Autor:  Bukaj [ 22.2.07, 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

Já zas viděl jenom jedno auto, na kterym se emulze dělala. A to tam ten člověk vystřídal asi už 4 motory... :shock:
Emulze je tam furt...
...řekl bych, že závada bude někde mezi volantem a sedačkou... :roll:

Autor:  Kachnis [ 22.2.07, 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

myslis klima v kabine :-)

Autor:  Bukaj [ 22.2.07, 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis píše:
myslis klima v kabine :-)

Já proti panu Klímovi nic nemám, je to slušnej soused... :)

Autor:  Kachnis [ 22.2.07, 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

:oops:

Autor:  PetrVTR [ 22.2.07, 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Já zas viděl jenom jedno auto, na kterym se emulze dělala. A to tam ten člověk vystřídal asi už 4 motory... :shock:
Emulze je tam furt...
...řekl bych, že závada bude někde mezi volantem a sedačkou... :roll:


To jsou teda veci. U moji 120 se dela, kdysi u tatove 125 se delala, u tatove felicie se delala, u tatove fabie se dela, u sluzebni octavie se dela (Castrol Longlife 2 0e-30). Dokonce v manualu na skodovky pisou ze v zime se v pripade pouziti vysoce aditivovanych oleju (coz dneska bude vsechno od Super Mogulu vys) vytvori a nejedna se o zavadu. Myslim tim samozrejme jen tenky povlak na vicku, ne emulzi misto olejove naplne :-)

Autor:  Dave_Pv [ 22.2.07, 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

PetrVTR píše:
.............. nejedna se o zavadu. Myslim tim samozrejme jen tenky povlak na vicku, ne emulzi misto olejove naplne :-)


Já v oleji taky emulzi nemám, jen na víčku, ale zase silnou vrstvu :( :cry:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/