Autor |
Zpráva |
Tomas
|
Karburátor Favorit
Zdravím lidi . Potřeboval bych poradit . Nedávno mi začal blbnout motor . Při nastartování se zapne sitič ,ale okamžitě po přidání plynu mi klesnou otáčky na volnoběh . To není tak hrozné , ale když se mi motor zahřeje tak mi to občas chcípá . Koupil jsem druhý karburátor ,ale tam mi zase kolísá volnoběh . Nemůžete mi někdo poradit co stím ? Už jsem bezradný .
|
12.3.06, 17:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Karburátor Favorit
Tomas píše: Zdravím lidi . Potřeboval bych poradit . Nedávno mi začal blbnout motor . Při nastartování se zapne sitič ,ale okamžitě po přidání plynu mi klesnou otáčky na volnoběh . To není tak hrozné , ale když se mi motor zahřeje tak mi to občas chcípá . Koupil jsem druhý karburátor ,ale tam mi zase kolísá volnoběh . Nemůžete mi někdo poradit co stím ? Už jsem bezradný .
to máš podobný problém ako som mal ja, 90% mi pomohlo pretesnenie sania. t.j. výmena tesnenia hlava/sanie to je aj na výfukové potrubie, a pretesnenie tesnenia pod karburátorom ( silikón ), falošný vzuch narobí riadne problémy... ostatné pomohla výmena plaváku a ihly, a kompletné vyčistenie... skontroluj v akom stave máš osky 1. a 2. komory nesmú drhnúť, musia chodiť ľahko ale nesmú mať vôľu... na záver bolo nastavenie na sonde... ešte skontroluj hadičku zo sania pod veko krytu ventilov, tadiaľ nasáva vzuch ktorý je dôležitý pre voľnobeh... ( nastavenie automatického sytiča som tu už popísal )
|
12.3.06, 19:24 |
|
|
Tomas
|
Vřera jsem přehodil ten karburátor za ten původní co tam byl a ten při volnoběhu drží krásně . Díval jsem se na ten co nedrží ty otáčky a dole je pootevřená škrtíci klapka ? Má být nebo ne ? Jsem prostý lajk tak nevím . Jinak vzduch pod sáním to asi nebude když mi teď ten druhý jede ok až na ten sitič . Prej je to moc bohaté . V kterém článku jsi popisoval nastavení toho sytiče ?
|
14.3.06, 13:23 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Tomas píše: Vřera jsem přehodil ten karburátor za ten původní co tam byl a ten při volnoběhu drží krásně . Díval jsem se na ten co nedrží ty otáčky a dole je pootevřená škrtíci klapka ? Má být nebo ne ? Jsem prostý lajk tak nevím . Jinak vzduch pod sáním to asi nebude když mi teď ten druhý jede ok až na ten sitič . Prej je to moc bohaté . V kterém článku jsi popisoval nastavení toho sytiče ?
pootvorením klapky 1. stupňa sa nastavuje voľnobeh, je sam skrutka ktorou sa to ladí... na tom druhom karburátore bude asi nejaký problém, môžu byť voľné osky a tadiaľ to prisáva falošný vzuch, môžeš mať zle nastavený pomer vzuch zmes, sáva sa že v zavretom stave nie dobre tesní 2. komora... v saní pri voľnobehu je dosť veľký podtlak a ak máš motor v otáčkach a uvoľníš akcelerátor ešte vačší... tie klapky sú pomerne dosť namáhané a veľmi záleží na ich mechanickom stave...
nastavenie toho sytiča, podotýkam že sú to iba mnou oskúšané poznatky a nie oficiálny návod. http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?p=814#814
|
14.3.06, 13:59 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
michalkatka píše: pootvorením klapky 1. stupňa sa nastavuje voľnobeh, je sam skrutka ktorou sa to ladí... na tom druhom karburátore bude asi nejaký problém, môžu byť voľné osky a tadiaľ to prisáva falošný vzuch, môžeš mať zle nastavený pomer vzuch zmes, sáva sa že v zavretom stave nie dobre tesní 2. komora... v saní pri voľnobehu je dosť veľký podtlak a ak máš motor v otáčkach a uvoľníš akcelerátor ešte vačší... tie klapky sú pomerne dosť namáhané a veľmi záleží na ich mechanickom stave... nastavenie toho sytiča, podotýkam že sú to iba mnou oskúšané poznatky a nie oficiálny návod. http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?p=814#814
Klapka by pootevřená být neměla, na nastavení volnoběhu je tam šroub
To pootevření klapky tim šroubkem se někdy dělá jako nouzovka při ucpaném vzdušníku volnoběhu (aby to nechcípalo)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
14.3.06, 16:22 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Bukaj píše: michalkatka píše: pootvorením klapky 1. stupňa sa nastavuje voľnobeh, je sam skrutka ktorou sa to ladí... na tom druhom karburátore bude asi nejaký problém, môžu byť voľné osky a tadiaľ to prisáva falošný vzuch, môžeš mať zle nastavený pomer vzuch zmes, sáva sa že v zavretom stave nie dobre tesní 2. komora... v saní pri voľnobehu je dosť veľký podtlak a ak máš motor v otáčkach a uvoľníš akcelerátor ešte vačší... tie klapky sú pomerne dosť namáhané a veľmi záleží na ich mechanickom stave... nastavenie toho sytiča, podotýkam že sú to iba mnou oskúšané poznatky a nie oficiálny návod. http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?p=814#814Klapka by pootevřená být neměla, na nastavení volnoběhu je tam šroub To pootevření klapky tim šroubkem se někdy dělá jako nouzovka při ucpaném vzdušníku volnoběhu (aby to nechcípalo)
pootvorením klapky 1. stupňa sa nastavuje voľnobeh ( rádovo v desatinách mm ), pre voľnobeh je potrebný vzduch nasávaný priamo do sania z odvetrania olejových výparov ( tenká hadička, zo sania k veku ventilov, tá hrubá ide nad karburátor ), benzín pre voľnobeh je privádzaný z plavákovej komory cez elektromag. ventil na trysku voľnobehu, za ňou je vzdušník ( tam sa nastavuje pomer zmesi vzduch/benzín ), do sania je to vyvedené cez štrbinu na úrovni dosadania klapky 1. stupňa, pootáčaním tej skrutky zväčšuješ/zmenšuješ tú štrbinu a tým nastavuješ voľnobeh... pozri si ako je to tam mechanicky riešené, skrutka pre nastavenie voľnobehu vlastne vytvára doraz klapke 1. stupňa.
|
14.3.06, 16:53 |
|
|
Tomáš
|
Tak jsem zkontroloval ty hadičky a ta co vede do sání byla prasklá nehledně na to ,že jsem je musel všechny vyčistit . Byla tam kondenzovaná voda . Teď už to jede úplně jinak . Už mi zbývá jen ten sytič . Díval jsem se na ten tvůj návod tak to zkusím , ale myslím ,že to nepomůže . Tam bude zrada v něčem jiném . Dám vědět .
|
15.3.06, 05:53 |
|
|
Tomas
|
Tak z tím sytičem jsem to udělal jak si to tam popisoval , ale pořád se mi vypíná . Jak se zapne tak hned po sešlápnutí plynu se mi vypna pak chvilku nejde a potom naskočí znova . Nevíš co stím ?
|
16.3.06, 14:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Tomas píše: Tak z tím sytičem jsem to udělal jak si to tam popisoval , ale pořád se mi vypíná . Jak se zapne tak hned po sešlápnutí plynu se mi vypna pak chvilku nejde a potom naskočí znova . Nevíš co stím ?
ak máš zohriaty motor musí byť klapka sytiča úplne otvorená, nesmie klásť vzduchu žiaden odpor, ak je studený musí byť privretá a ak sú veľké mrazy je úplne zatvorená, vtedy tesne po naštartovaní ju sytičový automat musí trocha pootvoriť...
ak zhodíš dole airbox, pred štartovaním na motore pridaj plyn, klapka by sa mala trocha privreť ( podľa okolitej teploty, čím chladnejšie tým sa viac zavrie ), vuskúšaj ako ti ten sytič pracuje. ak prstom mechanismus pootočíš ( medzi medzi karburátorom a telesom úchytu sytiča ) ak to potlačíš do zadu ku kabíne mala by sa klapka zatvárať, ak mechanizmus potlačíš na otvorenie klapky( k sebe ) , pridáš a pustíš akcelerátor mala by klapka ostať otvorená aj keď mechanizmus pustíš. ak ti motor po naštartovaní zdochne povol tie tri skrutky a pootoč celé teleso komory vrchom do zadu, tým sa ti klapka viac privrie a tým aj zdvihne otáčky.
Podľa toho čo popisuješ je možné aj že máš vysokú hladinu paliva, po naskočení sa motor zahltí ( prechlastá ) a chcípne.
|
16.3.06, 21:40 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
VIDEL BYCH TO ASI TAK ZE Z TOHO KARBU KDE TI NEDRZI OTACKY VYNDEJ SYSTEM SYTICE - S CELÝM BIMETALEM JESTLI TAM JE A DEJ HO DO TOHO PUVODNIHO CO TAM BYL UVIDIS CO TO UDELA. JESTLI TAM JE BIMETAL JE TO MOZNÝ ZE TI TO NEMUSI ANI CHITAT BIMETAL SPATNE VYPINA. CUAS MAJ SE
|
24.3.06, 20:10 |
|
|
Tomáš
|
Ještě se chci zeptat . Seřizují se tam nějak ty zvýšené otáčky sytiče a na co je na víčku sytiče ten 6 hran ? Bohužel zkusil bych to přehodit ,ale ten karburátor už jsem vrátil když mi nefungoval .
|
27.3.06, 13:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Tomáš píše: Ještě se chci zeptat . Seřizují se tam nějak ty zvýšené otáčky sytiče a na co je na víčku sytiče ten 6 hran ? Bohužel zkusil bych to přehodit ,ale ten karburátor už jsem vrátil když mi nefungoval .
tam sa nič nenastavuje, zvýšené otáčky pri zapnutom sytiči sú dané mechanizmom sytiča, a jediné čo treba nastaviť je aby sa sytič úplne vypol pri zahriatí motora, všetko ostatné je automatické...
|
27.3.06, 13:35 |
|
|
Lukáš
|
Karburator (volnoběh) Favorit
Ahoj,na Favoritovi mam nalitáno 175 000km a blne mi volnoběh.Prostě jedu a vyřadím a spadne mi to pod 500 ot/min. a někdy to i chcípne.Ale po chvilce jde na správných 700 a když pridám plyn tak to chvili zustane tak na 1000 a pak to pomalu začnč klesat na 700 a furt ty otacky hopsaji +/- 50-100.Směs a předstih jsem si před zimou nechaval seřizovat.Někdo mi tvrdil že je v p... karburátor,ale přece nedám 6000,- za novej!!?? Diky
|
27.3.06, 18:02 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Karburator (volnoběh) Favorit
ak máš nalietané 170tis km, karburátor je už riadne opotrebený, doporučujem poriadnu kontrolu telesa karburátora, vymedzenie vôle oboch osiek, nastavenie klapiek a dôkladné prečistenie. samoztrejmosťou je pretesnené sacie potrubie. možno ťahá falošný vzuch cez posilovač. ak jazdíš na LPG tak karbec dosáva obzvlášť na frak... falošný vzduch, falošný vzduch a zasa falošný vzduch...
|
27.3.06, 19:57 |
|
|
ody
|
pretryskovaní
Zdravim vsechny skodovkare? mam dotaz.nebvite nekdo kde se daji sehnat sportovni trysky na fabla?Popripade i sportovni rovny pisty z feldy? dik moc Martin
|
12.4.06, 09:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|