Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 09:31



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Rachtání 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Rachtání
Tak opět žádám o radu :D

Chlapi, do svého rapida 130 tankuju natural 95. Pokud dám plný plyn, jedno v jaké rychlosti či při jakém převodovém stupni, tak se z prostoru od motoru ozývá takové "rachtání". Nemám zrovna hudební sluch, ale podle mě to silně připomíná rachtání dvou plechů o sebe. Jak jsou tam takový různý krycí plechy a pod. tak to jsem všechno dotáhl. Ten rachtavý zvuk není moc výrazný, pokud se člověk třeba nad něčem zamyslí tak ho zcela ignoruje, vůbec ho neslyší. Dělá to jen na plný plyn, na volnoběh a pod. nerachtá. Já už jsem z toho jelen, vůbec mě už nenapadá v čem by mohl být zakopaný pes. Za všechny rady dík

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.3.06, 12:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Rachtání
Šemik píše:
Tak opět žádám o radu :D

Chlapi, do svého rapida 130 tankuju natural 95. Pokud dám plný plyn, jedno v jaké rychlosti či při jakém převodovém stupni, tak se z prostoru od motoru ozývá takové "rachtání". Nemám zrovna hudební sluch, ale podle mě to silně připomíná rachtání dvou plechů o sebe. Jak jsou tam takový různý krycí plechy a pod. tak to jsem všechno dotáhl. Ten rachtavý zvuk není moc výrazný, pokud se člověk třeba nad něčem zamyslí tak ho zcela ignoruje, vůbec ho neslyší. Dělá to jen na plný plyn, na volnoběh a pod. nerachtá. Já už jsem z toho jelen, vůbec mě už nenapadá v čem by mohl být zakopaný pes. Za všechny rady dík


Při jakých otáčkách?

Dost často rachtají při cca. 3500-4500 ot./min. krycí plechy co drží na příčce motoru a rachtají o zadní čelo (jsou tam sice gumové čípky - ty, kterými se zaslepují díry na stříkání dutin - , ale většinou vymačkaný, takže to rezonuje o to zadní čelo a navíc tam to čelo pak rezne - zkus tam provizorně strčit kus gumy a uvidíš.
Jestli je to ono, dej tam nový ty gumový čumprliky a ten plech sundej a trochu předpruž (aby se opíral o ty gumy) :)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


15.3.06, 12:40
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Rachtá to nezávisle na otáčkách, ať tam mám třeba 1100 ot/min a dam plnej knedlik nebo ať tam jsou 3000 ot/min a dá se plnej plyn. Na otáčkách to není závislé, rachtá to při plně sešlápnutém pedálu plynu. Zkusim vyměnit ty gumový hajzliky, ale obávám se že to bude v něčom jinym

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.3.06, 12:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Šemik píše:
Rachtá to nezávisle na otáčkách, ať tam mám třeba 1100 ot/min a dam plnej knedlik nebo ať tam jsou 3000 ot/min a dá se plnej plyn. Na otáčkách to není závislé, rachtá to při plně sešlápnutém pedálu plynu. Zkusim vyměnit ty gumový hajzliky, ale obávám se že to bude v něčom jinym


Hm, to bude něco jinýho, možná něco v souvislosti s otevíráním klapky 2.ho stupně.

Hele, a neni to normální rachtání ventilů při plném plynu a podtočeném motoru?
:arrow: když mu dáš "víc, než za daného zatížení unese" :?:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


15.3.06, 12:50
Profil ICQ

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Mrkni se na držák výfuku,ten půlměsíc.Povolené ,nebo upadlé šroby.Co jsem se nahledal toho protivného zvuku.Možná je to ono. čus


15.3.06, 17:48
Profil
Příspěvek RE:Rachtání
Měl jsem to samý. Pokud to nejsou ty příčkový plechy, tak můžou být to uvolněný příčky ve výfuku.Zkus jej poklepat rukou do strany - nejlépe na koncový rouře.


16.3.06, 08:54

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ok, díky za rady, vše skusim. A motor nepodtáčim způsoben že jedu 30km/h na pětku a pak sešlápnu plnej plyn.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


18.3.06, 09:21
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Kolik má ta historie najeto? ;-) Není to normálné detonační hoení? Ale to bys ve vysokých otáčkách nerozeznal... Spíš by to tipoval na ten výfk a přepážky v něm...

_________________
J.


21.3.06, 18:55
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No, já ho koupil v lednu za necelejch 18 000Kč, je velmi slušnej, až na zadní lemy bez koroze. Na tachometru je 75 000, otázkou je jestli je to fakt 75 000 nebo 175 000. Motor je naprosto v pohodě, táhne jako svině, neklepe, nekouří, nemohu si v nejmenším stěžovat

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


22.3.06, 13:59
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Dokud to neuslyším, těžko mohu říct, o jaký problém ve skutečnosti jde.

_________________
J.


22.3.06, 18:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Pozri sa ešte či náhodou nemáš prasknutý výfuk tesne pod prírubou. Veľmi ťažko sa to dá nájsť, býva to malá prasklinka ale už som to pár krát videl a robí to tiež pekný rámus.

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


22.3.06, 19:05
Profil

Příspěvky: 51
Bydliště: Písek
Příspěvek 
MAJO píše:
Pozri sa ešte či náhodou nemáš prasknutý výfuk tesne pod prírubou. Veľmi ťažko sa to dá nájsť, býva to malá prasklinka ale už som to pár krát videl a robí to tiež pekný rámus.



Test výfuku: Nastartovat, nechat běžet volnoběh. Ucpat výfuk (rukou přes igelit...) a motor musí po pár otáčkách chcípnout. Pokud ne, výfuk je děravý a tou dírou to syčí. Kolem praskliny je výfuk černý od sazí. Dále nemusí lícovat příruba. Napřed se nasazuje výfuk na přírubu, utáhne a pak se řeší upevnění držákem. Pokud nevyjde u držáku "díra proti díře", musí se držák propilovat (na straně u motoru, tam je víc materiálu). Při použití násilí jednak vzniká rámus při jízdě díky nově vyrobené rezonanci, dále pak může příruba časem přestat těsnit (prohne se) díky trvalému namáhání.


23.3.06, 11:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz