Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Rozdělovač bezkontakt
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=383
Stránka 1 z 1

Autor:  Bukaj [ 15.3.06, 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Rozdělovač bezkontakt

Chcu se jen zeptat, jaký je rozdíl v průběhu podtlakové regulace předstihu u rozdělovače Š 130 a Š 136.
Měnil jsem zapalování za bezkontakt a auto mi přijde o dost línější, ať dělám s předstihem, co chci (nemám sice stroboskop, ale zkoušel jsem všechny možné pozice a myslím, že základní předstih je +- dobře)
Jsem už rozhodnut, že do technické (cca za týden :) ) ten podtlakový regulátor vyměnim za původní - jen mne zajímají vaše názory a na co si mam při té výměně dát pozor (bezkontaktní rozdělovač jsem ještě nerozebíral :? )

Předem Ď :!:

Autor:  michalkatka [ 15.3.06, 23:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Rozdělovač bezkontakt

Bukaj píše:
Chcu se jen zeptat, jaký je rozdíl v průběhu podtlakové regulace předstihu u rozdělovače Š 130 a Š 136.
Měnil jsem zapalování za bezkontakt a auto mi přijde o dost línější, ať dělám s předstihem, co chci (nemám sice stroboskop, ale zkoušel jsem všechny možné pozice a myslím, že základní předstih je +- dobře)
Jsem už rozhodnut, že do technické (cca za týden :) ) ten podtlakový regulátor vyměnim za původní - jen mne zajímají vaše názory a na co si mam při té výměně dát pozor (bezkontaktní rozdělovač jsem ještě nerozebíral :? )

Předem Ď :!:


musíš tie strunky do odstredivého regulátora vymeniť za tie zo 130, na techwebe je dosť rozsiahly článok o tom.

Autor:  Petr [ 16.3.06, 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Petr

V bezkontaktnim rozdelovaci neni zadna zaludnost, jen dej pozor at pri vyndavani neutrhnes vyvody te civky co je v nem. Tu civku drzi takove 3 divne plisky-2 jsou stejne a 1 jiny-ma diru se zavitem bud vys, nebo niz-neprohodit(ono to ani nejde)! Kdyz uz ho budes rozebirat, tak kapni aspon trochu oleje na mazaci mista-konec tycky podtlaku a ulozeni horni otocne desticky magnetu v dolni desticce. A hlavne nezapomen na ty perka. :lol: Mrkni taky jestli nejsou vymleta obe mosazna pouzdra ulozeni hridelky v telese rozdelovace a popr. je vymen-1ks stoji asi 10 kc. Pokud by si mel neco v rozdelovaci v riti, tak jeste spoustu veci do nej maji(vcetne pruzin-i na S105/120) v Autodilech v Praze v Sarajevske.

Autor:  ŠádeMan [ 24.3.06, 20:18 ]
Předmět příspěvku:  PODTLAK. REG.

Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být)
Maj te se a myslete si co chcete :D :lol:

Autor:  michalkatka [ 24.3.06, 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: PODTLAK. REG.

ŠádeMan píše:
Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být)
Maj te se a myslete si co chcete :D :lol:


potom prečo to dávali do škodovky už vo fabrike? pokiaľ viem regulácia predstihu je odstredivo-podtlaková, čiže ak vyradíš podtlakovú ostane ti funkčná odstredivá ( ako na Trabante )... podtlaková je dôležitá hlavne na prechodové stavy, ak zošlapneš prudko plyn, okamžite ti zväčší predzápal aby pri zvyšovaní otáčok bol optymálny z hľadiska výkonu, spotreby...

Autor:  ŠÁDEMAN [ 25.3.06, 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

PRO michalkatka



Jo maš sice z casti pravdu, ale ten kdo v aute nejezdi setrne(slape tomu na krcek) a ma tu podtlakovou regulasi puvodni z výroby tak je tam jaksi zbytecna, protoze kdyz na to šlape tak zadnej podtlak tam není a kdyz je nefunkcni ta podtlaková regulace spatne vypina a zvečuje tak předstih vic nez je potřeba a při seslapnuti plynu to nejede.
Myslim ze nekde na internetu delali testy s podtlakem reg. a bez nej a ukazalo se ze je tam akorat tak na ho**o. jediný co se zvýší je osah CO a HC ale to mi je jedno.[/list]

Autor:  Bukaj [ 26.3.06, 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Petr

Petr píše:
V bezkontaktnim rozdelovaci neni zadna zaludnost, jen dej pozor at pri vyndavani neutrhnes vyvody te civky co je v nem. Tu civku drzi takove 3 divne plisky-2 jsou stejne a 1 jiny-ma diru se zavitem bud vys, nebo niz-neprohodit(ono to ani nejde)! Kdyz uz ho budes rozebirat, tak kapni aspon trochu oleje na mazaci mista-konec tycky podtlaku a ulozeni horni otocne desticky magnetu v dolni desticce. A hlavne nezapomen na ty perka. :lol: Mrkni taky jestli nejsou vymleta obe mosazna pouzdra ulozeni hridelky v telese rozdelovace a popr. je vymen-1ks stoji asi 10 kc. Pokud by si mel neco v rozdelovaci v riti, tak jeste spoustu veci do nej maji(vcetne pruzin-i na S105/120) v Autodilech v Praze v Sarajevske.


Tak už to mám hotovo.
Po rozebrání původního rozdělovače jsem zjistil, že jedna pružinka je prasklá (udělala v tom hlinikovym korpusu pěknej bugr)
Jeden celej den jsem běhal po Praze (a Mělníku) a na rozdělovač jsem nic nesehnal :evil: (v Sarajevské jsem nebyl) :oops:
Pak jsem se v Andrtovi dočetl, že 130tka má nachlup stejnej rozdělovač jako 120tka - a stodvácovej rozdělovač jsem doma měl, takže přestavba proběhla úspěšně :D
Jinak ten bezkontaktní rozdělovač je bez vůlí (asi 30 000 Km) a autíčko běží dobře.

No, zejtra jdu na TK, tak uvidim, jaký budou emise :)

Autor:  Bukaj [ 26.3.06, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Petr

Bukaj píše:
Petr píše:
V bezkontaktnim rozdelovaci neni zadna zaludnost, jen dej pozor at pri vyndavani neutrhnes vyvody te civky co je v nem. Tu civku drzi takove 3 divne plisky-2 jsou stejne a 1 jiny-ma diru se zavitem bud vys, nebo niz-neprohodit(ono to ani nejde)! Kdyz uz ho budes rozebirat, tak kapni aspon trochu oleje na mazaci mista-konec tycky podtlaku a ulozeni horni otocne desticky magnetu v dolni desticce. A hlavne nezapomen na ty perka. :lol: Mrkni taky jestli nejsou vymleta obe mosazna pouzdra ulozeni hridelky v telese rozdelovace a popr. je vymen-1ks stoji asi 10 kc. Pokud by si mel neco v rozdelovaci v riti, tak jeste spoustu veci do nej maji(vcetne pruzin-i na S105/120) v Autodilech v Praze v Sarajevske.


Tak už to mám hotovo.
Po rozebrání původního rozdělovače jsem zjistil, že jedna pružinka je prasklá (udělala v tom hlinikovym korpusu pěknej bugr)
Jeden celej den jsem běhal po Praze (a Mělníku) a na rozdělovač jsem nic nesehnal :evil: (v Sarajevské jsem nebyl) :oops:
Pak jsem se v Andrtovi dočetl, že 130tka má nachlup stejnej rozdělovač jako 120tka - a stodvácovej rozdělovač jsem doma měl, takže přestavba proběhla úspěšně :D
Jinak ten bezkontaktní rozdělovač je bez vůlí (asi 30 000 Km) a autíčko běží dobře.

No, zejtra jdu na TK, tak uvidim, jaký budou emise :)


Ještě jsem zapomněl všem poděkovat :wink:

Autor:  Haky [ 11.10.06, 14:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: PODTLAK. REG.

michalkatka píše:
ŠádeMan píše:
Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být)
Maj te se a myslete si co chcete :D :lol:


potom prečo to dávali do škodovky už vo fabrike? pokiaľ viem regulácia predstihu je odstredivo-podtlaková, čiže ak vyradíš podtlakovú ostane ti funkčná odstredivá ( ako na Trabante )... podtlaková je dôležitá hlavne na prechodové stavy, ak zošlapneš prudko plyn, okamžite ti zväčší predzápal aby pri zvyšovaní otáčok bol optymálny z hľadiska výkonu, spotreby...


Funguje to tak, ale přesně obráceně. Když sešlápneš hodně plyn, tak se předstih zmenší.

Autor:  Peter50kw [ 11.10.06, 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

Koho netrapi vyssia spotreba - az o liter - nech si kludne podtlakovu regulaciu zrusi. Mne 2 roky nesla (chybna membranka) a som nechapal, preco mi auto viac papka. Potom som nato prisiel a zase spotreba nizsia.

Autor:  Petr [ 12.10.06, 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: PODTLAK. REG.

Haky píše:
michalkatka píše:
ŠádeMan píše:
Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být)
Maj te se a myslete si co chcete :D :lol:


potom prečo to dávali do škodovky už vo fabrike? pokiaľ viem regulácia predstihu je odstredivo-podtlaková, čiže ak vyradíš podtlakovú ostane ti funkčná odstredivá ( ako na Trabante )... podtlaková je dôležitá hlavne na prechodové stavy, ak zošlapneš prudko plyn, okamžite ti zväčší predzápal aby pri zvyšovaní otáčok bol optymálny z hľadiska výkonu, spotreby...


Funguje to tak, ale přesně obráceně. Když sešlápneš hodně plyn, tak se předstih zmenší.


Ano, ale jen na chviličku, než se motor sebere a zareaguje na sešlápnutí plynu a roztočí se.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/