Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Rozdělovač bezkontakt https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=383 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bukaj [ 15.3.06, 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | Rozdělovač bezkontakt |
Chcu se jen zeptat, jaký je rozdíl v průběhu podtlakové regulace předstihu u rozdělovače Š 130 a Š 136. Měnil jsem zapalování za bezkontakt a auto mi přijde o dost línější, ať dělám s předstihem, co chci (nemám sice stroboskop, ale zkoušel jsem všechny možné pozice a myslím, že základní předstih je +- dobře) Jsem už rozhodnut, že do technické (cca za týden ) ten podtlakový regulátor vyměnim za původní - jen mne zajímají vaše názory a na co si mam při té výměně dát pozor (bezkontaktní rozdělovač jsem ještě nerozebíral ) Předem Ď |
Autor: | michalkatka [ 15.3.06, 23:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rozdělovač bezkontakt |
Bukaj píše: Chcu se jen zeptat, jaký je rozdíl v průběhu podtlakové regulace předstihu u rozdělovače Š 130 a Š 136. Měnil jsem zapalování za bezkontakt a auto mi přijde o dost línější, ať dělám s předstihem, co chci (nemám sice stroboskop, ale zkoušel jsem všechny možné pozice a myslím, že základní předstih je +- dobře) Jsem už rozhodnut, že do technické (cca za týden ) ten podtlakový regulátor vyměnim za původní - jen mne zajímají vaše názory a na co si mam při té výměně dát pozor (bezkontaktní rozdělovač jsem ještě nerozebíral ) Předem Ď musíš tie strunky do odstredivého regulátora vymeniť za tie zo 130, na techwebe je dosť rozsiahly článok o tom. |
Autor: | Petr [ 16.3.06, 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | Petr |
V bezkontaktnim rozdelovaci neni zadna zaludnost, jen dej pozor at pri vyndavani neutrhnes vyvody te civky co je v nem. Tu civku drzi takove 3 divne plisky-2 jsou stejne a 1 jiny-ma diru se zavitem bud vys, nebo niz-neprohodit(ono to ani nejde)! Kdyz uz ho budes rozebirat, tak kapni aspon trochu oleje na mazaci mista-konec tycky podtlaku a ulozeni horni otocne desticky magnetu v dolni desticce. A hlavne nezapomen na ty perka. Mrkni taky jestli nejsou vymleta obe mosazna pouzdra ulozeni hridelky v telese rozdelovace a popr. je vymen-1ks stoji asi 10 kc. Pokud by si mel neco v rozdelovaci v riti, tak jeste spoustu veci do nej maji(vcetne pruzin-i na S105/120) v Autodilech v Praze v Sarajevske. |
Autor: | ŠádeMan [ 24.3.06, 20:18 ] |
Předmět příspěvku: | PODTLAK. REG. |
Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být) Maj te se a myslete si co chcete |
Autor: | michalkatka [ 24.3.06, 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PODTLAK. REG. |
ŠádeMan píše: Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být) Maj te se a myslete si co chcete potom prečo to dávali do škodovky už vo fabrike? pokiaľ viem regulácia predstihu je odstredivo-podtlaková, čiže ak vyradíš podtlakovú ostane ti funkčná odstredivá ( ako na Trabante )... podtlaková je dôležitá hlavne na prechodové stavy, ak zošlapneš prudko plyn, okamžite ti zväčší predzápal aby pri zvyšovaní otáčok bol optymálny z hľadiska výkonu, spotreby... |
Autor: | ŠÁDEMAN [ 25.3.06, 18:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
PRO michalkatka Jo maš sice z casti pravdu, ale ten kdo v aute nejezdi setrne(slape tomu na krcek) a ma tu podtlakovou regulasi puvodni z výroby tak je tam jaksi zbytecna, protoze kdyz na to šlape tak zadnej podtlak tam není a kdyz je nefunkcni ta podtlaková regulace spatne vypina a zvečuje tak předstih vic nez je potřeba a při seslapnuti plynu to nejede. Myslim ze nekde na internetu delali testy s podtlakem reg. a bez nej a ukazalo se ze je tam akorat tak na ho**o. jediný co se zvýší je osah CO a HC ale to mi je jedno.[/list] |
Autor: | Bukaj [ 26.3.06, 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Petr |
Petr píše: V bezkontaktnim rozdelovaci neni zadna zaludnost, jen dej pozor at pri vyndavani neutrhnes vyvody te civky co je v nem. Tu civku drzi takove 3 divne plisky-2 jsou stejne a 1 jiny-ma diru se zavitem bud vys, nebo niz-neprohodit(ono to ani nejde)! Kdyz uz ho budes rozebirat, tak kapni aspon trochu oleje na mazaci mista-konec tycky podtlaku a ulozeni horni otocne desticky magnetu v dolni desticce. A hlavne nezapomen na ty perka. Mrkni taky jestli nejsou vymleta obe mosazna pouzdra ulozeni hridelky v telese rozdelovace a popr. je vymen-1ks stoji asi 10 kc. Pokud by si mel neco v rozdelovaci v riti, tak jeste spoustu veci do nej maji(vcetne pruzin-i na S105/120) v Autodilech v Praze v Sarajevske. Tak už to mám hotovo. Po rozebrání původního rozdělovače jsem zjistil, že jedna pružinka je prasklá (udělala v tom hlinikovym korpusu pěknej bugr) Jeden celej den jsem běhal po Praze (a Mělníku) a na rozdělovač jsem nic nesehnal (v Sarajevské jsem nebyl) Pak jsem se v Andrtovi dočetl, že 130tka má nachlup stejnej rozdělovač jako 120tka - a stodvácovej rozdělovač jsem doma měl, takže přestavba proběhla úspěšně Jinak ten bezkontaktní rozdělovač je bez vůlí (asi 30 000 Km) a autíčko běží dobře. No, zejtra jdu na TK, tak uvidim, jaký budou emise |
Autor: | Bukaj [ 26.3.06, 18:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Petr |
Bukaj píše: Petr píše: V bezkontaktnim rozdelovaci neni zadna zaludnost, jen dej pozor at pri vyndavani neutrhnes vyvody te civky co je v nem. Tu civku drzi takove 3 divne plisky-2 jsou stejne a 1 jiny-ma diru se zavitem bud vys, nebo niz-neprohodit(ono to ani nejde)! Kdyz uz ho budes rozebirat, tak kapni aspon trochu oleje na mazaci mista-konec tycky podtlaku a ulozeni horni otocne desticky magnetu v dolni desticce. A hlavne nezapomen na ty perka. Mrkni taky jestli nejsou vymleta obe mosazna pouzdra ulozeni hridelky v telese rozdelovace a popr. je vymen-1ks stoji asi 10 kc. Pokud by si mel neco v rozdelovaci v riti, tak jeste spoustu veci do nej maji(vcetne pruzin-i na S105/120) v Autodilech v Praze v Sarajevske. Tak už to mám hotovo. Po rozebrání původního rozdělovače jsem zjistil, že jedna pružinka je prasklá (udělala v tom hlinikovym korpusu pěknej bugr) Jeden celej den jsem běhal po Praze (a Mělníku) a na rozdělovač jsem nic nesehnal (v Sarajevské jsem nebyl) Pak jsem se v Andrtovi dočetl, že 130tka má nachlup stejnej rozdělovač jako 120tka - a stodvácovej rozdělovač jsem doma měl, takže přestavba proběhla úspěšně Jinak ten bezkontaktní rozdělovač je bez vůlí (asi 30 000 Km) a autíčko běží dobře. No, zejtra jdu na TK, tak uvidim, jaký budou emise Ještě jsem zapomněl všem poděkovat |
Autor: | Haky [ 11.10.06, 14:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PODTLAK. REG. |
michalkatka píše: ŠádeMan píše: Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být) Maj te se a myslete si co chcete potom prečo to dávali do škodovky už vo fabrike? pokiaľ viem regulácia predstihu je odstredivo-podtlaková, čiže ak vyradíš podtlakovú ostane ti funkčná odstredivá ( ako na Trabante )... podtlaková je dôležitá hlavne na prechodové stavy, ak zošlapneš prudko plyn, okamžite ti zväčší predzápal aby pri zvyšovaní otáčok bol optymálny z hľadiska výkonu, spotreby... Funguje to tak, ale přesně obráceně. Když sešlápneš hodně plyn, tak se předstih zmenší. |
Autor: | Peter50kw [ 11.10.06, 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Koho netrapi vyssia spotreba - az o liter - nech si kludne podtlakovu regulaciu zrusi. Mne 2 roky nesla (chybna membranka) a som nechapal, preco mi auto viac papka. Potom som nato prisiel a zase spotreba nizsia. |
Autor: | Petr [ 12.10.06, 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: PODTLAK. REG. |
Haky píše: michalkatka píše: ŠádeMan píše: Osobne si myslim ze podtlakový regulator tam vubec nemusi být. Nema to cenu vysvetlovat proc to tak je, protoze sposta lidi nic moc neví o predstihu a o zavyslosti na otacka motoru. Ja ho tam ve sve shadine nemam a pri seslapnuti ve vyssich otacka to jede o hodne lepe nez s podtlakovým reg. Vzhledem k tomu ze tyto reg. odchazi zhruba po 30000km je to zbytecne ho tam mít (spatne vypinaj a predstich je vyssi nez ma být) Maj te se a myslete si co chcete potom prečo to dávali do škodovky už vo fabrike? pokiaľ viem regulácia predstihu je odstredivo-podtlaková, čiže ak vyradíš podtlakovú ostane ti funkčná odstredivá ( ako na Trabante )... podtlaková je dôležitá hlavne na prechodové stavy, ak zošlapneš prudko plyn, okamžite ti zväčší predzápal aby pri zvyšovaní otáčok bol optymálny z hľadiska výkonu, spotreby... Funguje to tak, ale přesně obráceně. Když sešlápneš hodně plyn, tak se předstih zmenší. Ano, ale jen na chviličku, než se motor sebere a zareaguje na sešlápnutí plynu a roztočí se. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |