Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Volnoběh RAPID 120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=384
Stránka 1 z 1

Autor:  novakr@sdc.bno.cd.cz. [ 16.3.06, 07:39 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběh RAPID 120

Pokud někdo víte, pomozte. Po GO motoru Š- Rapid 120, nedrží motor volnoběh.Musím používat sytič jinak to hned zdechne.Karbec jsem pral benzínem i petrolejem a vyfoukal stlačeným vzduchem už pětkrát a pořád je to stejný.Po posledním (včerejším) čištění to občas zdechne i když tam mám sytič.Už si fakt nevím rady.Prostudoval jsem všechny knížky co mám doma.Pokud volnoběh nepotřebuju tak to jede jako blesk, i když vlastně nejde karbec seřídit. Může na funkci karbu s původním osazením mít vliv, že jsem namontoval vačku 280/280? Karbec je SEDR cca.2 roky starý, před GO perfektně funkční. Všem díky za příp.rady.

Autor:  David [ 16.3.06, 17:04 ]
Předmět příspěvku:  David

Čau když tam máš ostrou vačku 280/280 co je dost. Ale k věci na 280/280 vačce ti 800-900 otaček držet nebude nebo ti bude houpat vim to protože mame upravenou hasičskou mašinu s touhle vačkou a otačky mame tak 1200 ot/min, když dame nižší otáčky motor jde nepravidelně ale nechcípne. Vsázel bych to na špatny elektromagneticky ventyl nebo upadlí kabel co k němu vede :wink:

Autor:  rsvancara [ 16.3.06, 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

Naposledy jsem tohle videl, kdyz byla prorazena hadice k posilovaci brzd nebo cokoli co je mezi karburatorem a hlavou - takze to mozna prisava falesnej vzduch. Pokud to dela jen pri volnobehu, tak by to mohlo byt ono. Na ostrejsi vacku je opravdu potreba vyssi volnobeh, taky to znam :-) nicmene kolem toho tisice by to chcipnout nemelo.

Autor:  ŠádeMan [ 16.3.06, 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

ta vačka je podle me uz moc a pro to ti to nedrzí otacky a motor stouhle vackou ti zachvilku pujde srát. ale je to mozný ze elemag.vent. odesel a proto ti to nedrzi otácky. zjistis to tak ze kdyz sepnes klicek na polohu zapnuti zapal( ne startovani) tak uslysis cvaknuti tak je elmag.vent. vporadku jestl ine nefacha. 8)

Autor:  novakr [ 21.3.06, 06:36 ]
Předmět příspěvku:  volnoběh Rapid 120

Díky všem za radu.Volnoběh nejde ani s jiným karbem, přisávání falešného vzduchu jsem řešil hned na začátku.
800 ot.volnoběhu dostanu jedině zvýšením předstihu na cca 25°, ale to už samozřejmě nejede. Je to určitě ta vačka-půjde ven! Pokud máte někdo zájem je k mání.

Autor:  Ondra [ 1.5.06, 12:00 ]
Předmět příspěvku:  volnobeh

prvni co zkontroluj tak je en ventyl,esi cvaka při zapnuti kličku a jestli je celkove v poradku(dotazenej atp.)netesnosti v sani vč.hadice posilovace taky zkontroluj.Je pravda ze s tou vačkou musis mit volnobeh minymalne 1000ot/min.Jo kde si tu vačku sehnal,zhanim ju do svyho motoru 136 nejlip i s pružinama pod ventyly.Docela nutne bych potreboval sehnat kontakt na nekoho kdo je dela!!!

Autor:  Šemik [ 2.5.06, 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to taky začalo po uvolnění plynu chcípat. Vyměnil jsem kontakty přerušovače. Volnoběh to drží nádherně a jízda je o mnoho plynulejší

Autor:  novakr [ 3.5.06, 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Ondra:RE

K výměně vačky 280/280 za původní jsem se ještě nedostal. Pokud počkáš měsíc, můžeš ji mít za 1000Kč.+ pošt. Jinak já jsem si ji objednal na mob. 608536108 za 1 700,- + 100,- poštovné. Ten pán co je brousí dělá ještě 260/260, a 300/300
a možná kombinace,už si to nepamatuji.
Ventil odpojovače jsem zkoušel, byl v pořádku, stejně jsem ho vyměnil za nový-setrvalý stav.Abych vyloučil možnou poškozenou hadici posilovače,zkoušel jsem seřídit motor s ucpaným vývodem podtlaku na karbu-stejný. Kontakty přerušovače jsem neměnil, ale stejně si myslím, že v případě Šemíka se muselo jednat o špatné nastavení kontaktů přerušovače. Při výměně kontaktů za nové došlo pravděpodobně k novému seřízení které závadu odstranilo.
Motor jsem seřídil kombinací seříz.karbu a předstihu tak, že drží cca 200 ot. a chcípne jenom občas za studena, ale při rozjezdu z místa nebo po popojíždění před křižovatkou se po přidání plynu zahltí (nebo nemá dost směsi- nevím)
a prakticky ho musím dostat do otáček se sešlápnotou spojkou na místě - velká sranda, hlavně pro ty za mnou. Už jsem zkušebně měnil otryskování a vzdušníky ale nejlíp to stejně jde s fabrickým osazením.
Na problém zapomínám při jízdě na volné silnici - pohádka i s nově osazeným pětikvaltem 3,9!

Škodě zdar

Autor:  Návštěvník [ 3.5.06, 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

dik za typ,on to asi brosi ze starejch,že?Co zdvyh ventilů zůstane stejnej?A co tvrzena vrstva na včkach zustane tam nějaka?

Autor:  ferrari [ 7.5.06, 20:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ondra:RE

novakr píše:
K výměně vačky 280/280 za původní jsem se ještě nedostal. Pokud počkáš měsíc, můžeš ji mít za 1000Kč.+ pošt. Jinak já jsem si ji objednal na mob. 608536108 za 1 700,- + 100,- poštovné. Ten pán co je brousí dělá ještě 260/260, a 300/300
a možná kombinace,už si to nepamatuji.
Ventil odpojovače jsem zkoušel, byl v pořádku, stejně jsem ho vyměnil za nový-setrvalý stav.Abych vyloučil možnou poškozenou hadici posilovače,zkoušel jsem seřídit motor s ucpaným vývodem podtlaku na karbu-stejný. Kontakty přerušovače jsem neměnil, ale stejně si myslím, že v případě Šemíka se muselo jednat o špatné nastavení kontaktů přerušovače. Při výměně kontaktů za nové došlo pravděpodobně k novému seřízení které závadu odstranilo.
Motor jsem seřídil kombinací seříz.karbu a předstihu tak, že drží cca 200 ot. a chcípne jenom občas za studena, ale při rozjezdu z místa nebo po popojíždění před křižovatkou se po přidání plynu zahltí (nebo nemá dost směsi- nevím)
a prakticky ho musím dostat do otáček se sešlápnotou spojkou na místě - velká sranda, hlavně pro ty za mnou. Už jsem zkušebně měnil otryskování a vzdušníky ale nejlíp to stejně jde s fabrickým osazením.
Na problém zapomínám při jízdě na volné silnici - pohádka i s nově osazeným pětikvaltem 3,9!

Škodě zdar


A to máš Š120 s ostrou vačkou a dal si si 5 rýchlostnú prevodovku so stálym prevodom 3,9? A si spokojný? Však toto je prevodovka kde sa stále držíš v nízkych otáčkach (na 5 ke ideš pri 110 km/h okolo 3000 otáčok a to je pre motor s vačkou 280/280 ešte pekne málo otáčok...)

Autor:  Novakr [ 25.5.06, 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

Máš pravdu.Na 5- tku to víc jak 4 tis.ot. nevytočím, navíc mě čeká STK a s nastavením co mám se určitě nevlezu do emisí.
Už mám nakoupená těsnění vč.rozvodů a vačku vyměním za nějakou "tupější"

Vačka byla přebroušená ze staré-dobrá práce.Jestli jsou vačky dodatečně tepelně zpracovány nevím.Moje měla každopádně povrch zrcadlově lesklý, což o dodatatečném tep. zpracování moc nesvědčí.Cementování mohlo proběhnout jedině po hrubém opracování a potom byla vačka jemné dobroušena. Zdvih se samozřejmě zmenšil. Dokonce jsem musel úhlovkou odřezat původní seřiovací šrouby ventilů a koupit nové protože už nešly dál zašroubovat( á 30Kč). Toto je ale způsobeno tím, že se šrouby při seřizování ventilů otáčí max.o 1-2 otáčky.Vsadím se že je to tak u 90% aut (škodovek)

Škodě zdar

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/