Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Přehřívání
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4008
Stránka 1 z 3

Autor:  hans [ 17.3.07, 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Přehřívání

Zdravím.
Tak už to postihlo i mě, začal jsem vařit. :evil: Už delší dobu se chlazení vždycky po cca 100 km jízdy zavzdušnilo, že začala lítat rafička, ale vždy stačilo to odvzdušnit a byl zase chvíli pokoj. Včera to při poklidný jízdě po městě (na trojku asi 3 000 otáček) vyvařilo úplně... Dali jsme se Šemíkem novou odvzdušňovací hadice k topení a chladiči, nový přívodní i odvodní hadice chladiče, odvzdušňovací termostatu. Ostatní vzadu v motoru vypadaji solidně, ani ty přední nebyly vůbec špatný.
S jiným, sice starším, ale přesto funkčním termostatem to uvařilo zase. Dneska jsem koupil úplně novej a pořád vaříme. Když stojím na volnoběh, rafička se drží 80°C a nehne se, ale jakmile vyjedu a motor musí tahat, okamžitě letí na 100-110°C...
Pro úplnost mam to auto rok a nebylo zatim třeba ani jednou dolejvat vodu, takže to evidentně nikde neteče. Na víčku expanzky je jakýsi nahnědlý bahýnko - asi bordel z chladiče, a teď i modrá pěna z Fridexu. Když zvýším otáčky a koukám do expanzky, nijak to nebublá.
Je mi jasný, že bude asi muset hlava dolu, ale jsem moc zvědavej, co tam najdem..... :roll: Že by jenom špatný těsnění, nebo čekat něco horšího?!

Autor:  Šemik [ 17.3.07, 10:24 ]
Předmět příspěvku: 

Jen doplním, že jsme to pak zkusili projet ještě s vyndaným termostatem a teplota se držela v rozmezí 60-70°C v závislosti na rychlosti jízdy :shock:

Autor:  Milan Koukal [ 17.3.07, 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

Měl jsem podobnej problém ale narozdíl že když jsem měl vyndanej termostat tak se mi to taky přehřívalo a nakonec jsem zjistil že hladič je zevnit zasranej jak sviňa tak jsem tam hodil novej a teť je to bez problémů :)

Autor:  barton [ 17.3.07, 12:59 ]
Předmět příspěvku: 

nejdřív bych protáh hadice ,chladič i topení,možná to máš někde ucpaný nebo spíš přicpaný,teprv pak hlava dolů.

Autor:  Martin 007 [ 17.3.07, 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové ted se dostáváte do situace kterou jsem řešil já před pár měsíci. Taky se měnili hadice, chladič, proplachovali trubky, měnil termostat, měnilo těsnění pod hlavou, generálkovala pumpa. No a nakonec to byly rozhozené vložky válců a poškozené jejich těsnění.

Pánové, jelikož jste podrželi Vy palce mě tehdy, ted držím já palce Vám. :D :D :D

Hlavu vzhůru však to vyřešíte.

S pozdravem Martin 007.

Autor:  slovacek.milos [ 17.3.07, 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

a máš v pořádku to víčko na expanstce, ten přetlakový a podtlakový ventil, podle mě ti to netěsní odpaří se ti trochu vody a vaříš, jmenuje se to přetlakové oběžné chlazení i ty kilometry pasují, udělej tlakovou zkoušku a uvidíš miloš

Autor:  Martin [ 17.3.07, 17:40 ]
Předmět příspěvku: 

Víčkem to nebude, já mám víčko bez gumy a jezdím normálně. Sežeň si a nebo udělej takový přípravek ze staré svíčky a zkus natlakovat válce a hned uvidíš, jestli je hlava nebo těsnění špatné, nebo vložky utopené. Pak budeš vědět, kde máš hledat závadu a nebudeš zbytečně měnit hadice, nebo těsnění pod hlavou..

Autor:  hans [ 17.3.07, 18:43 ]
Předmět příspěvku: 

Víčko je tam půl roku starý, guma vypadá dobře, voda se nikdy neztrácela a i když to vaří tak to drží tlak.
Nějakej bordel v chladiči po těch letech určitě bude, ale že by až tak? Teď jak se udělalo teplejc sem měl na víčku vody trochu takový hnědý emulze, tak se tam mohlo něco nasrážet.
Jinak jsem si včera znova pročet celejch myslim 14 stránek problému Martina 007 a vůbec mi to na optimismu nepřidalo...

Autor:  Matthes [ 17.3.07, 18:50 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli ma tesneni pod hlavou vic jak 80 tisic, tak pryc s nim. Jinak to taky treba muze nasavat vzduch pri vychladani (tak tomu bylo u me ...) :)

Autor:  hans [ 17.3.07, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a eště mě napadá - včera když jsem to projížděl bez i s termostatem, tak to topilo, to znamená, že voda dopředu teče. A předpokládám, že když teče do topení, měla by jít i k chladiči, i když jsou to jiný trubky...
Dneska s novým termostatem to vařilo okamžitě po vyjetí, ale foukal pořád studenej vzduch - z toho usuzuju, že by to mohlo bejt právě to těsnění. Dostane se do vody vzduch, zacpe termostat, ten nepustí vodu dopředu a je to hned. Páč když jsem to nechal na místě vychladnout podle budíku na 90°C a rozjel se, spadla teplota na 60-70 (teplá voda odtekla), ale hned to vyvařilo znova...

Autor:  slovacek.milos [ 17.3.07, 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

honzo jezdíš asi na vodu chladící kapalina je fuč, tak nalej plnou expansku a vídíš bubliny, když se ti neztratí, tak je to těsnění pod hlavou nebo palice prasklá, no nic potěšujícího, dnes ke mně přijel s fáčkem že zavařit výfuk, tak najel zvedl jsem a on tam nebyl střední a zadní chyběl uhnil a docela dobře to tlumil ten malý kat jak to dávali na 92 do německa no to jsem se fakt pobavil :D miloš

Autor:  hans [ 17.3.07, 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

Ne ne, je tam Fridex, a to vim přesně, páč jsem ho včera měl v pravym oku, když jsem sundaval to esíčko u chladiče...
Ale auto je v Plzni, já přijel neska do Písku - potupně vlakem, takže se s tim něco bude moct dělat až v tejdnu... Bohužel

Autor:  Martin [ 17.3.07, 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jestli ti to vaří hned, tak to je na 99% těsnění, nebo hlava. Tak ji sundejte a hned uvidíš na čem seš.

Autor:  Bukaj [ 18.3.07, 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Tak jestli ti to vaří hned, tak to je na 99% těsnění, nebo hlava. Tak ji sundejte a hned uvidíš na čem seš.


Taky se přikláním k tomuto názoru :(
A ta hnědá srajda na víčku expanzky je olej - a bude i na stěnách expanzky - když tam strčíš prst, bude to takové jakoby mastné... :?

Autor:  Martin 007 [ 18.3.07, 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

Jo tu hnedou mastnou kaši sem měl na víčku taky a byl toho plný chladič i trubky.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/