Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

motor130 + převodovka 5q
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4049
Stránka 1 z 1

Autor:  rabes [ 19.3.07, 21:23 ]
Předmět příspěvku:  motor130 + převodovka 5q

Zdarec potřebuju poradit nemate nekdo návod co vsechno musím udelat a co sehnat když chci do 120tky 4qaltu dostat motor ze 130 nebo z rapida a 5q převoduvku vubec nevím co s tou převodovkou a jak napravy a dalsí díky moc za pomoc. ten navod kdyžtak pošlete ne mail petr.rabenstein@seznam.cz

Autor:  Kristensen [ 20.3.07, 06:44 ]
Předmět příspěvku: 

Já to napíšu sem, třeba by si to chtěl přečíst i někdo jinej: Takže pokud by ti stačila 130 tak nejlépe sehnat komplet zadní podvozek i s převodovkou a motorem a ještě lépe kdyby to bylo i s řadící tyčí, řadící pákou, tlumičema, pružinama a horníma domkama na uložení pružiny a tlumiče. Samotné přehození je už jednoduchý. Jinak s tou převodovkou a nápravou máš dvě možnosti pokud by jsi chtěl použít Fávo. Necháš obyč 120covou nápravu a seženeš si převodovku z Š125L opět nejlépe s řadící tyčí a řadící pákou a nebo seženeš celou 130covou nápravu i s převodovkou a věcma viz. výše. A co se tíče toho motoru z Fáva tak aby to k něčemu vypadalo tak potřebuješ: Motor :D ložisko do klikovky na hřídel pro převodovku, spojkové ložisko pro centrální pružinu (pokud ji nemáš) spojkovou lamelu o190mm, ozubený věnec, těleso termostatu s dírou pro čidlo teploty vody, sací a výfukové potrubí a vodní pumpu Š135-136-Rapid, sací koš a olejovou vanu Š120L-125L obojí tipu M, veškeré držáky motoru Š120 a karburátor nejlépe SEDR 20-24. Spousta věcí zde je možno nahradit různým způsobem (sací, výfukové potrubý atd) ale to pak nikdo nezapíše do TP. Pokud by jsi to chtěl zapsat do TP tak se z těchto variant dá použít jen převodovka s podvozkem Š130 (+přední 4písty) a motor Š130 nebo motory typu 781/135-136 Nesmí se použít označení motorů 781/135-136/X/B/M. Pokud jsem na něco zapoměl tak mě třeba někdo doplní :lol:

Autor:  Martin [ 20.3.07, 08:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ty máš nějaké zkušenosti se zapsáním motoru z Favorita do 120?

Autor:  Kristensen [ 20.3.07, 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Já? Nejjednodušší zapsání je když auto je od výroby Š130 to pak v podstatě není žádnej problem ale jak jsem psal musí být použity komponenty z Š136Rapid což je sání výfuk těleso termostatu vodní čerpadlo karbec atd. Prostě to auto se musí od original Š135-136M lišit snad jen pouze tím že na motoru je číslo jinde jinak to musí odpovídat originálu a jde vše zapsat. Pokud by to chtěl někdo udělat z Š120 tak je to pracnější protože ji teoreticky musí přestavět na Š130 (tím myslím hlavně nápravy a převodovka) a po té se může pustit do přestavby na Š135-6. Automobilka se k tomuto vyjadřuje takto. "NEDOPORUČUJE záměnu motoru řady 742.xxx za řadu 781.135 - 136" a je u toho uvedeno "Neznamená to však nesouhlas". A dále automobilka "NESOUHLASI se záměnou motorů 742.xxx za řadu 781.135 - 136B 781.135-136M 781.135-136X.

Autor:  Kristensen [ 20.3.07, 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

A jinak ještě k tej předělávce ze 4q na 5q: Pozor na nádrže, osobně nevím jak to je já jsem měl vždy 5q, ale 4q má myslím že menší vykrojení na převodovku, někdo tvrdí že se musí měnit nádrž někdo řiká že se to tam vejde a dokonce jsem slišel názor že stačí vzít kus dřeva a tu nádrž promáčknout (proklepat), tohle jsem opravdu jen slyšel ale nikdy jsem to nezkoumal vždy jsem měl jen 5q

Autor:  Viky [ 20.3.07, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
A jinak ještě k tej předělávce ze 4q na 5q: Pozor na nádrže, osobně nevím jak to je já jsem měl vždy 5q, ale 4q má myslím že menší vykrojení na převodovku, někdo tvrdí že se musí měnit nádrž někdo řiká že se to tam vejde a dokonce jsem slišel názor že stačí vzít kus dřeva a tu nádrž promáčknout (proklepat), tohle jsem opravdu jen slyšel ale nikdy jsem to nezkoumal vždy jsem měl jen 5q


Jo a pokud to je jedno z prvnich M, tak muze bejt jina i jedna trubka ke chladici a v kastli musi taky bejt vybrani naprevodovku, nejenom v nadrzi.

Autor:  rabes [ 20.3.07, 16:08 ]
Předmět příspěvku: 

Jo díky. Takže abych si to ujasnil...když seženu 5q ze Š125 a motor ze Š130 pujde to do sebe bez toho abych neco menil jeste jineho...a poprípade jak poznam prevodovku ze 125??sory že furt votravuju..ale moc díky za radu.

Autor:  Jarda S. [ 20.3.07, 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

rabes píše:
Jo díky. Takže abych si to ujasnil...když seženu 5q ze Š125 a motor ze Š130 pujde to do sebe bez toho abych neco menil jeste jineho...a poprípade jak poznam prevodovku ze 125??sory že furt votravuju..ale moc díky za radu.
jo pude to na sebe převodovku poznáš tak že to bude kyvka a pětikvalt :wink:

Autor:  rabes [ 20.3.07, 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a z nápravy nic menit nemusím vid...a jeste jednou dikes :D :D :D

Autor:  Kristensen [ 20.3.07, 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud chceš 5q na obyč nápravu tak 5q poznáš že má větší zadní víko než 4q a chtělo by to k tomu aspoň tu tyč řazení co vede tunelem protože u 5q je kratší a nebo si můžeš zkrátit tu původní ale jak se netrefíš tak jseš v prrrrrr.... A se stotřícou to pujde dohromady bez problémů jen to asi nepujde zapsat do TP

Autor:  ferrari [ 21.3.07, 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

Osobne veľmi neodporúčam neupravený 130 motor s 5q z 120 (st. prevod 4,22) ten motor totiž lepšie ťahá v nižších ot (max. krúťák ma pri 2750 ot)...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/