Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

identifikace dilu...
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4072
Stránka 1 z 1

Autor:  Lukas [ 21.3.07, 10:00 ]
Předmět příspěvku:  identifikace dilu...

Ahoj,
zrovna ted resim problem jak mezi sebou rozpoznat casti 130-koveho motoru.
Volal mi kamos, ze by potreboval pomoc s nasazenim ventilovych pruzin. Kdyz sem prijel do jeho garaze, tak mel vsechno prichystane, ocistene - pohoda. Ale tim stylem, ze vsechny pruziny na jedne hromade, ventily na druhe hromade, venilove tycky taky pokupe... ale nic nema nijak poznacene odkud to vytahnul.
Takze se vas ptam: je nejaky zpusob, jak zjistit kde byla ktera cast? Nedava tam nove dily, ale vraci z5 ty puvodni, tak by bylo dobre, kdyby byly na svem puvodnim miste.

Autor:  Martin 007 [ 21.3.07, 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

Předem se omlouvám za mou odpověd, ale kámošovi vyřid, že todle se nedělá :twisted: :twisted: :twisted:
Cokoli rozebírám, tak si bud pisu, maluju, nebo pamatuju ( to spise u tech vyjimečných lidí ).
Přeji příjemnou zábavu.

Ach jo...

Autor:  Kristensen [ 21.3.07, 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

Tak konkretně k těm pružinám: Motory Š105 S - 105 L - 105 GL - 120 - 120 L : síla drátu pružiny vnější - 3,75. vnitřní - 2,50. volná délka vnější - 45,85. vnitřní 43,60

Motory 120LS-GLS mají jen jednu pružinu na ventil: síla 4,00. volná délka 44,60
Motory 130L-GL mají shodné pružiny jako 120LS-GLS
Motory řady 742,135-136 až 781,135-136 - B/X/M - používají shodné pružiny s motory Š105 až 120 L


K ventilům samotným, ty jsou sací větší a výfukové menší a kanály jsou na hlavách takto V-S-S-V-V-S-S-V a pokud je zmatlal dohoromady tak mu nezbyde nejspíš nic jinýho než je zabrousit každý zvlášť a už hlavně po zabroušení nepřeházet.
na umístění rozvodovejch tyček nezáleží podstatné je aby kulovým koncem byly dolu a koncem s takovou "mističkou" nahoru k seřozovacímu šroubu vůle ventilů

Autor:  Martin [ 21.3.07, 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je nemilé. Pružiny bych nijak moc neřešil, ale s ventily bude problém. Poznat se to asi nijak nedá (jedině, že by někdo už ten motor rozdělával a ventily označil). Táta to dělal tak, že na oba ventily jednoho válce bruskou udělal 1, 2 nebo 3 zářezy na konci.

Autor:  Lukas [ 21.3.07, 17:59 ]
Předmět příspěvku: 

mno... tak ja kdyz sem si delal loni svuj motor, tak sem si to vsechno popisoval lihovym fixem...

Takze v podstate ty ventily zabrousit znova do sedla, do ktereho nakonec prijdou a vsechno ostatni (tycky, pruziny...) je uz ted v podstate jedno kam to dam... a pak uz jen cekat jak dlouho to ten motor vydrzi. Pochopil sem to dobre jo?

Autor:  Kristensen [ 21.3.07, 18:05 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
mno... tak ja kdyz sem si delal loni svuj motor, tak sem si to vsechno popisoval lihovym fixem...

Takze v podstate ty ventily zabrousit znova do sedla, do ktereho nakonec prijdou a vsechno ostatni (tycky, pruziny...) je uz ted v podstate jedno kam to dam... a pak uz jen cekat jak dlouho to ten motor vydrzi. Pochopil sem to dobre jo?


No pokud to je zmatlaný jen z jednoho motoru tak to ještě jde ale kdyby jich bylo víc tak už je to horší

Autor:  Martin [ 21.3.07, 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

Na těch tyčkách asi taky moc nezáleží, jedině potom kontrolovat vůli ventilů, jestli si nějaká tyčka "nesedla". Ty ventily přebrousit a snad to bude dobrý. :?

Autor:  Kristensen [ 21.3.07, 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Na těch tyčkách asi taky moc nezáleží, jedině potom kontrolovat vůli ventilů, jestli si nějaká tyčka "nesedla". Ty ventily přebrousit a snad to bude dobrý. :?



Jj zabrousit a hlavně je dát tam kde byly zabroušený, co se týče tyček a pružin tak opět řikám pokud to je z jednoho motoru tak je to v podstatě uplně jedno jaký pořadí.

Autor:  Martin [ 21.3.07, 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
... a hlavně je dát tam kde byly zabroušený ...


:lol: Jinak by asi nemělo smysl to zabrušovat. :lol:

Autor:  Kristensen [ 21.3.07, 18:20 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Kristensen píše:
... a hlavně je dát tam kde byly zabroušený ...


:lol: Jinak by asi nemělo smysl to zabrušovat. :lol:



:lol: Jo to je jasný ale taky jsem už viděl jednoho exprta co zabrušoval ventily a házel je zpět do krabičky mezi nezabroušený :lol: :lol: :lol: jsem myslel že mě klepne pepka z něj :lol:

Autor:  Lukas [ 21.3.07, 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

jo, tak to je jasne, ze ten ventil prijde tam, kde byl zabrouseny. A je to jen jeden motor - nastesti.

Autor:  Martin [ 21.3.07, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
... ale taky jsem už viděl jednoho exprta co zabrušoval ventily a házel je zpět do krabičky mezi nezabroušený


Tak to jo. :lol:

Autor:  Lukas [ 25.3.07, 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

tak sme ten motor nejak poskladali... a jede.
ale moc dobry pocit z toho nemam :(

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/