Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

POMOOOOOC!!!!
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=409
Stránka 1 z 3

Autor:  TomexTuner [ 19.3.06, 18:09 ]
Předmět příspěvku:  POMOOOOOC!!!!

Zdravim skodovkari......pred dvouma tydnama jsem koupil 125ku v dost solidnim stavu ale prej byl nakej problem s AC ckem....tak jsem ho teda 3Xmenil a potom jsem zjistil ze byla v hajzlu benzinova hadica a tak jsem ju menil a vsechno vysteloval na jednicku............startovala ale ten EX majitel se v ni kuchala a spatne zapojil draty a minulej tyden pri zkusebnim startu valil z rozdelovace cernej dym a smrad............ale nevypadal podpalenej.....no a dneska po GO to jen brucelo a ani to nesteklo.....pritom civka a veskery E rozvody a palivovy rozvody jsou ok.....ale nechytne......čím to je????Dik

Autor:  DjLuckyxx [ 19.3.06, 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

no tezko rict. Ale mohlo by to delat treba ten kondenzator co je na rozdelovaci. jestli je spatnej tak to nenastartujes.

Autor:  MAJO [ 19.3.06, 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáš náhodou prehodený prívod z rozdelovača k indukčnej cievke? Mal byísť na kontakt č.1 na indukčnej cievke. Ak by si ho mal na kontakte č.15 , išlo by ti to cez prerušovač do skratu. To by vysvetlovalo ten dym z rozdelovača.

Autor:  michalkatka [ 20.3.06, 11:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: POMOOOOOC!!!!

daj tam zapaľovanie z favorita a máš po probléme, potrebuješ indučku, elektroniku a rozelovač... a schéma zapojenia je na elektronike...

Autor:  Jiří Čech [ 21.3.06, 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

Je třeba zjistit, co a kde hořelo, jinak je jakákoli oprava zbytečná. Nejdříve také zkus, jestli máš za rozdělovačem na svíčkách jiskru, bez jiskry nenastartuješ... :-)

Zapalování z Fava nelze použít bez úpravy, je tam rozdíl v regulačních charakteristikách.

Autor:  michalkatka [ 21.3.06, 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří Čech píše:
Je třeba zjistit, co a kde hořelo, jinak je jakákoli oprava zbytečná. Nejdříve také zkus, jestli máš za rozdělovačem na svíčkách jiskru, bez jiskry nenastartuješ... :-)

Zapalování z Fava nelze použít bez úpravy, je tam rozdíl v regulačních charakteristikách.


zdravím p. Čech

na techwebe sú články ako to urobiť, zásadne sú k tomu potrebné tie tri veci...

Autor:  Jiří Čech [ 21.3.06, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Hej, ale je to třeba také říct, protože ne každý to ví...:-) Zvlášť člověk, který nedokáže rozchodit ani klasické zapalování...:-)

Autor:  TomexTuner [ 21.3.06, 19:09 ]
Předmět příspěvku:  POMOOOOOOOOOOOOOC!!!!!

Zdravim skodovkari.........Mel jsem ten problem s tim rozdelovacem a tim dymem.......dnes jsem vymenil civku,rozdelovac kompletne aji s celym telem a kladivkem,svicky,kabely,a pro jistotu jsem rozdelal karbec jsetli neni ucpana triska,jestli tam ma vubec co chytnout ale porad nic......pritom jsem to vysteloval aji s otackama na jednicku a porad nic.....zkouseli jsme to roztlacit a kamosi rikali ze prej sel dym z vejfuku ale nechytlo to.........čím to může bejt????Znam skodověnky hodne ale ted fakt nevim....kdyz je vsechno zapojeny tak jak ma a mechanismus je zpusobilej k provozu......

Autor:  michalkatka [ 21.3.06, 19:11 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří Čech píše:
Hej, ale je to třeba také říct, protože ne každý to ví...:-) Zvlášť člověk, který nedokáže rozchodit ani klasické zapalování...:-)


to je pravda, ale predpokladám že ten kto sa tomu nerozumie vôbec, si do dá urobiť niekomu kto to vie... takže treba všetko písať lopatisticky a doslovne...

Autor:  Jiří Čech [ 21.3.06, 19:11 ]
Předmět příspěvku: 

A jak jsi nastavil předstih?

Autor:  Oldřich Starý [ 23.3.06, 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

Při takové velké akci se může stát, že jsou spřeházené VN kabely na rozvaděči. Ryskou na řemenici jsi sice nastavil správně jiskru cca 5 stupňů před HÚ, ale klidně se mohlo stát, že ta jiskra nepatří 1. válci, ale 3. válci. Takže nastav rysku na 0 stupňů, vyšroubuj víko nalejvání oleje a zjisti (pohledem, hmatem), jestli jsou oba ventily zavřené (vylezlé nahoru) jestli ne, otoč řemenicí kolem dokola zase na nulu a mělo by to být v pořádku. Sundej víko rozdělovače, na ten vývod, kam ukazuje palec, patří kabel k 1. svíčce. Ostatní kabely přísluší ke svíčkém takto (po směru hod. ručiček) 3, 4, 2. Pořadím svíček myslím skutečné pořadí směrem od zadního čela (pokud je řeč o Š 105/120/130) do kabiny, ne čísla odlitá na hlavě u svíček. Jestli nevychází délka drátů (zejména ten nejkratší), máš naopak (o 180 stupňů) ten unašeč, který je na hřídeli vespod rozdělovače. Je nesymetrický a proto na tom záleží.

No a nakonec odtrh a předstih, a je to.

Autor:  TomexTuner [ 23.3.06, 18:48 ]
Předmět příspěvku: 

No to jsem skousel.........vyrovnaval jsem to presne tak jak ma byt....1 3 4 2 a zapojeni je kompletne perfektos akorat tim hmatem jsem neskousel jestli jsou ventily ,,VE STRIHU" ale asi budou......akorat nevim jak se steluje predstih....to jsem nikdy nedelal....nemel jsem s tim problemy a to fakt nikdy.......prej se to dela s rozdelovacem a palcem.....porad jak na to.........Kazdej den po praci to steluju na jednicku a vychytavam nedostatky.......Ondro porad...Dik.TomexTuner

Autor:  Jiří Čech [ 23.3.06, 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

TomexTuner píše:
No to jsem skousel.........vyrovnaval jsem to presne tak jak ma byt....1 3 4 2 a zapojeni je kompletne perfektos akorat tim hmatem jsem neskousel jestli jsou ventily ,,VE STRIHU" ale asi budou......akorat nevim jak se steluje predstih....to jsem nikdy nedelal....nemel jsem s tim problemy a to fakt nikdy.......prej se to dela s rozdelovacem a palcem.....porad jak na to.........Kazdej den po praci to steluju na jednicku a vychytavam nedostatky.......Ondro porad...Dik.TomexTuner


S Tebou je to těžké, když ani neumíš nastavit základní předstih, potom se nediv, že to nechytne... :D :D :D

Autor:  Lukas [ 24.3.06, 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

nemas nejakou knizku o skudkach? tam urcite vyctes jak na ten predstih. Jestli je vazne vsechno O.K. tak kdyz nastavis predstih 0° tak ti to uz musi chytnout. Jestli ne tak me uz napada jen jeden-ne moc stastny zpusob jak to zkusit nahodit. Rekni nekomu at ti startuje (radeji snad pres kabely z jineho auta) a ty vzadu v motoru pomalu natacej rozdelovacem dokud ti to nechytne. Jestli to pak chytne tak ten rozdelovac dotahni at se ti to zas nepo*ere a zajed si ten predstih nekam poradne seridis, jestli to fakt neumis. A nebo uz to mas tema pokusama nastartovat prechlastane.

Autor:  Oldřich Starý [ 24.3.06, 08:13 ]
Předmět příspěvku: 

Návod na nastavení předstihu je tu minimálně v 5 článcích, ale že jsi to ty....

1) otáčením klikovky (řemenice) nastav v rozdělovači největší vzdálenost kontaktů (největší zdvih vačky). Pomocí spárových měrek nastav mezeru na 0,5 mm takto:Strčíš měrku mezi kontakty. Povolíš šroubek (šroubky) držící nepohyblivou část přerušovače na základně. Kontakty se přestaví, utáhneš, měrku vyndáš a měl bys tam mít těch 0,5 mm.

2) Zapni klíček. Vezmi trubkový klíč nebo Golu 30mm a otáčej řemenicí doprava(!) Když ryska na řemenici míjí 5. stupeň, měl bys slyšet slabé prasknutí (kontakty se rozpojí). Nebo vyndej prostřední kabel z rozdělovače a umísti ho (jeho konec) asi 5mm od karoserie - praskne to víc, jiskra je i vidět.

Pokud je předstih malý (jiskra méně než 5 st.) povol šroubek pod rozdělovačem a otoč doleva. V opačném případě doprava.

3) Po seřízení nezapomeň znova zkontrolovat odtrh viz 1) a dotžení šroubků.

P.S. S těmi stupni je to tak: Nad řemenicí na bloku je odlitá taková stupnice. 1. výstupek zprava(!) odpovídá 0 stupňů = píst 1. válce (nebo 3., ale to teď nevadí) je v horní úvrati. Další výstupek (poloviční velikost) = 5 stupňů před HÚ, další (velký) = 10, další malý = 15.....

P.S.2 Při opakování procedury podle bodu 2 je třeba pořádně řemenicí couvnout, aby se při dalším otáčení doprava vymezila vůle a během následného otáčení doprava se hřídel rozdělovače otáčel.

P.S.3 Jestli funguje odstředivá regulace se dá poznat jen na stroboskopu anebo tím, že je všechno ostatní v pořádku a při vyšších otáčkách to střílí a nejede.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/