Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

120 cuká
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4113
Stránka 1 z 2

Autor:  Marra [ 24.3.07, 09:19 ]
Předmět příspěvku:  120 cuká

Ahoj chlapi! Jsem tu nový a prošel jsem si vaše fórum, ale nikde jsem nenašel zřejmě můj problém. Mám 120 M 86 r.v. která je krásně zachovalá - má najeto 35000 od výroby. Mám s ní ale problém, protože mi cuká. Projevuje se to tak, že při lehkém plynu, třeba rovinka, nebo mírný kopec - otáčky od 2200 do 2800 a auto úplně "skáče". na jedničku to znatelné není, páč to pásmo otáček jen tak přeletí, na dvojku too zahoupe, trojka a čtverka v těchto otáčkách úplně skáče - pulsuje, houpe.. otáčkoměr je stabilní.. Co jsem doposud řešil: karburátor čistil - nic, dal jsem druhý karb - seštelovaný, vyčištěný -nic. Dále filtr, víčko, palec, svíčky, kabely, indukční cívku, reglér (napětí), kondenzátor - nic. Jsem z toho už celkem dost zoufalý, nevím čím to může být. třeba v 80 km/h kdybych na zadní sedačce nechal mlíko, tak po delší jízdě bude máslo:)) Moc děkuji za rady. někdy mám i pocit, že by to mohla dělat převodovka, diferák, nebo poloosy, ale nevím... Zkušeným dík!

Autor:  spartra [ 24.3.07, 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

mhm, mě to dělal rozdělovač, ne tak asi razantně, ale cukalo to taky :arrow: dal jsem jinej a klid, ten drhej mám rozebranej, jinač díly se dají sehnat www.hanhart.cz :arrow:

Autor:  Martin [ 24.3.07, 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

A co kontakt přerušovače? Jestli si dával nový kondenzátor, tak může stát za prd, lepší je starší ale funkční "komunistický". Co předstih? Nemáš velké vůle v rozdělovači?

Autor:  Marra [ 24.3.07, 14:28 ]
Předmět příspěvku: 

takže je to rozdělovač, lépe řečeno zapalování - zkusil jsem ladit během jízdy předstih podle ucha - a byly tam změny... čili jiný rozdělovač.. mám doma jeden, ale mám pocit, že je ze stopětky...nejsem si jistý...bude to problém?

Autor:  Martin [ 24.3.07, 14:55 ]
Předmět příspěvku: 

Nebude to ideální. Taky jsem asi rok nevědomky jezdil se 105-kovým rozdělovačem. Potom když jsem tam dal z Favorita (s pružinkami ze 120), tak jsem žádný nárůst výkonu nezaznamenal. Jen to líp šlo do otáček a mělo to klidnější volnoběh. Takže, jestli je ten rozdělovač ze 105-ky dobrý, tak ho tam dej, alespoň budeš vědět, jestli to je opravdu tím. Potom si můžeš nechat ten 120 zrepasovat a dát ho zpátky.

Autor:  Marra [ 27.3.07, 18:08 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem si tím předstihem trochu pomohl nicméně to zase začalo cukat..ale normálně to chvíli jelo krásně... může být problém v podtlakové regulaci nebo tak něco?

Autor:  Marra [ 27.3.07, 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

jinak ještě btw, je nějaký spešl postup při výměně rozdělovače, nebo je to v poho?

Autor:  Kristensen [ 27.3.07, 18:32 ]
Předmět příspěvku: 

Marra píše:
jinak ještě btw, je nějaký spešl postup při výměně rozdělovače, nebo je to v poho?


No hlavně ho musíš dát do tej samej polohy jako když jsi ho vytáhl takže klíč 30, sundat víčko a natočit palec proti rysce, potom povolit rozdělovač a začít vytahovat a sledovat palec mám dojem že se otočí asi o 10 minut zpět proti směru otáčení a takhlke ho musíš dát zpět je to pr**čka ale jde jen o cvik protože ten rozdělovač pohání olejový čerpadlo takže se musíš trefit v podstatě na tři věci, hřídelku olej. čerpadla, zuby pohonu rozdělovače a ještě aby to bylo tak nějak přibližně na tu rysku , na ni si to pak už eventuálně dorovnáš natáčením rozdělovače tak jako když seřizuješ předstih.

Autor:  Drak [ 27.3.07, 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

Proč i s náhonem? Stačí povolit tu šestku šroubek výš, co svírá trubku náhonu a vyhnat samotnej rozdělovač ven, při montáži to nelze přehodit, zářez je excentrickej.

Autor:  Kristensen [ 27.3.07, 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Proč i s náhonem? Stačí povolit tu šestku šroubek výš, co svírá trubku náhonu a vyhnat samotnej rozdělovač ven, při montáži to nelze přehodit, zářez je excentrickej.


Jo za předpokladu že se v tom někdo nevrtal protože ten excentrickej unašeč jde na hřídelku nasadit obráceně a když si toho nevšimneš tak jsemš v pr**ly a když tomu třeba trochu nerozumí tak nad tím bude laborovat a nenapadne ho že to nějakej blbec otočil, dokonce i z výroby to chodí rozdílný

Autor:  Šemik [ 29.3.07, 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

No, ale to je jedno, ne? Když se vytáhne rozdělovač z držáku tak ten nový tam jde dát jen v jedné (stejné) pozici jako tam byl ten původní, ne? Hřídel se o 180° otočit nedá díky těm excentrickejm zoubkům a stačí pak dát jen stejně kabely a nastavit předstih..

Autor:  Martin [ 29.3.07, 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Existuje možnost, že někdo měl vytáhnutý celý rozdělovač, při montáži toho unašeče ho otočil o 180° a když to dával do auta, tak to namontoval tak, aby mu správně seděl palec na 1. válec. To znamená, že když to otočil o 180° na unašeči, tak aby mu to sedělo, tak to o 180° otočil i dole na tom ozubeném kole. A teď když tam někdo dá správný rozdělovač, tak to bude jinde.

Autor:  Šemik [ 29.3.07, 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

Já se do toho zamotávám... Co se tady vlastně řeší :?: Že po vyndání rozdělovače i s držákem ho tam pak lze dát ve dvou polohách z nichž je jen jedna ta správná? Ano, to je pravda. Ale pokud vyndáš jen rozdělovač Z držáku, nejde tam dát jinak než v jedné (správné) poloze. :wink:

Autor:  Bukaj [ 29.3.07, 22:32 ]
Předmět příspěvku: 

Ale on tam chce dávat jiný rozdělovač, než vyndá a tam už ta jistota není... :)

Autor:  Drak [ 30.3.07, 05:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to potom musí sundat i ventildekl a dastavit si motor 1 a 4 do HÚ a 1 pálí 4 střihá, jinak to nepozná, jak ten rozdělovač i s držákem přijde.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/