Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Rady - Fabia combi 1,9 SDI https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4221 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | O.Hornoch [ 1.4.07, 10:37 ] |
Předmět příspěvku: | Rady - Fabia combi 1,9 SDI |
dostal jsem toto auto jako služební, vzhledem k tomu, že se v autech moc nevyznám a navíc sám mám benzín, chci poradit ohledně tohoto motoru: 1. slyšel jsem že nafta oproti benzínu - nemusím jezdit s lehkou nohou, jelikož konstrukce motoru nedovolí vyšší dávkování paliva a tedy zbytečně vyšší spotřebu - je to pravda? 2. v manuálu je napsáno, že před startem se má napřed zapnout žhaviče, aby motor lépe startoval a jel po startu.Platí to jen při nízkých teplotách nebo vždy? 3.motor má dost nízký výkon, to mě nevadí, jen bych rád znal optimální otáčky na rozjezd a řazení - u mého os. auta(Kia sephia 1,5i) jsou kolem 2000 tis 4. na dálnici jsem z toho vytlačil i 160 km/h ale myslím že 140 je tak akorát, jaká je spotřeba při takové rychlosti oproti třeba 90 km/h nebo 130 km/h 5. je potřeba si dát na něco pozor? odlišnosti od provozu s benzínovým motorem? nějaké jiné rady? všem děkuji za jejich názory, rady a postřehy |
Autor: | Matthes [ 1.4.07, 10:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zhavit je dobry vzdy bez ohledu na venkovni teplotu. Je potreba to nehonit dokud se motor neohreje. A ani potom ho nevytacet do zavratnych otacek. Otacky na rozjezd? To musis vykoukat sam, jinak treba 1500. Ale to mas jedno: Vis jaky je nejlepci tereni auto? .... Preci to sluzebni To je vtip, ja se i ke sluzebakum chovam dobre |
Autor: | Kristensen [ 1.4.07, 12:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
1) Čím víc budeš stát na plynu tím víc to žere ale ropák prostě míň než benzín. já jsem jezdil se Seat Inca 1,9 SDi (stejný motor jako ve fabii) jelikož jsem zvyklej na benzín tak jsem na tom pořád stál a nebyl problem sjet německo po dálnici s nohou na podlaze a přitom se vejít do 7 - 7,5 l/100km jinak se s tím dalo bez problémů jezdit za 5 2) Žhavení si auto hlídá samo jen je dobré zapnout klíček a počkat až zhasne kontrolka žhavení. 3) stěma otáčkama na rozjezd je to různý já jsem se většinou rozjížděl z volnoběhu maximálně na těch 1200-1500 (pokud jsem šéfoj nehobloval gumy ) 4) nmo ta spotřeba se právě mění v tomhle do těch 130 to jezdilo kolem 5,5-6 ale jak už jedeš pak víc a třeba proti větru tak už to leze k sedmi 5) Hlavně při předjíždění nezapomenout že to je línější a že to má menší rozsah otáček takže pokud už tam budeš mít narychtovaný 3000ot/min tak ještě podřazovat na nižší už opravdu nemá smysl. A ráno když to natočíš tak hlavně pokud je zima tak je lepší to nechat alespoň 2-3 minutky koktat, v létě stačí čas dlouhej asi jako kdyby jsi to natočil, připoutal (pokud to neděláš jako já tak si napočítej asi tak do pěti ) pustíš rádio a můžeš vyrazit ale nehonit to hned. |
Autor: | slovacek.milos [ 1.4.07, 13:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: 1) Čím víc budeš stát na plynu tím víc to žere ale ropák prostě míň než benzín. já jsem jezdil se Seat Inca 1,9 SDi (stejný motor jako ve fabii) jelikož jsem zvyklej na benzín tak jsem na tom pořád stál a nebyl problem sjet německo po dálnici s nohou na podlaze a přitom se vejít do 7 - 7,5 l/100km jinak se s tím dalo bez problémů jezdit za 5 2) Žhavení si auto hlídá samo jen je dobré zapnout klíček a počkat až zhasne kontrolka žhavení. 3) stěma otáčkama na rozjezd je to různý já jsem se většinou rozjížděl z volnoběhu maximálně na těch 1200-1500 (pokud jsem šéfoj nehobloval gumy ) 4) nmo ta spotřeba se právě mění v tomhle do těch 130 to jezdilo kolem 5,5-6 ale jak už jedeš pak víc a třeba proti větru tak už to leze k sedmi 5) Hlavně při předjíždění nezapomenout že to je línější a že to má menší rozsah otáček takže pokud už tam budeš mít narychtovaný 3000ot/min tak ještě podřazovat na nižší už opravdu nemá smysl. A ráno když to natočíš tak hlavně pokud je zima tak je lepší to nechat alespoň 2-3 minutky koktat, v létě stačí čas dlouhej asi jako kdyby jsi to natočil, připoutal (pokud to neděláš jako já tak si napočítej asi tak do pěti ) pustíš rádio a můžeš vyrazit ale nehonit to hned. já jen k tomu žhavení dáš klíček do první polohy a rožne se žhavení na přístrojovce nebo taky ne a když zhasne, tak se ten režim jmenuje počátek startu, jinak jsi to napsal velmi přesně mám to doma, pophnal jsem to PTFE a lepším palivem moje stará je v beranu tak mám klid v TDi to bych byl dělál pořád karosárnu miloš |
Autor: | Drak [ 1.4.07, 16:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavně si dávej pozor na podtočení motoru, je to docela zlozvyk řidičů, co na takový auta přešli třeba ze stodvacítek, jakmile klesnou otáčky pod stanovenou mez (z fabriky nastaveno na 700 rpm), tak si ŘJ automaticky zvedne otáčky, aby to nezdechlo a v zatáčce, nebo koloně to docela nepříjemně překvapí. |
Autor: | Kristensen [ 1.4.07, 16:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Hlavně si dávej pozor na podtočení motoru, je to docela zlozvyk řidičů, co na takový auta přešli třeba ze stodvacítek, jakmile klesnou otáčky pod stanovenou mez (z fabriky nastaveno na 700 rpm), tak si ŘJ automaticky zvedne otáčky, aby to nezdechlo a v zatáčce, nebo koloně to docela nepříjemně překvapí. Právě toho jsem kolikrát využíval v koloně, stačilo jen pouštět spojku a nikdy to nezdechlo si to samo přidávalo, jen mě štvalo v zimě že nejde levou brzdit a pravou šlápnout do plynu, jakmile se dotkneš brzdy tak to automaticky zavírá naftu. |
Autor: | Jarda S. [ 1.4.07, 17:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
k tomu žhavení ti to nepípá ? |
Autor: | big.jedla [ 1.4.07, 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
heeej to je geniální ono si to samo přidává plyn když se rozjíždím bez plynu??? no a já měl po autoškole (fabia 1.9SDi) depresi, že sem se nedokážu rozjet mi to vždycky chcípalo... že by to bylo tím, že sem byl naučenej, že si to samo přidá plyn??? |
Autor: | Matthes [ 1.4.07, 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Hlavně si dávej pozor na podtočení motoru, je to docela zlozvyk řidičů, co na takový auta přešli třeba ze stodvacítek, jakmile klesnou otáčky pod stanovenou mez (z fabriky nastaveno na 700 rpm), tak si ŘJ automaticky zvedne otáčky, aby to nezdechlo a v zatáčce, nebo koloně to docela nepříjemně překvapí. Tak to je husty ja si rikal proc mi Transit jede na dvojku dokopce bez plynu (pri dojizdeni ke krizovatce). To je mi skutecne novinka (ikdyz Transit je v jiny vykonovy kategorii ... ) |
Autor: | Jarda S. [ 1.4.07, 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
big.jedla píše: heeej to je geniální ono si to samo přidává plyn když se rozjíždím bez plynu??? no a já měl po autoškole (fabia 1.9SDi) depresi, že sem se nedokážu rozjet mi to vždycky chcípalo... že by to bylo tím, že sem byl naučenej, že si to samo přidá plyn??? to mám dělá i naše akorát že je v ní pořádnej motor |
Autor: | Drak [ 1.4.07, 18:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kristensen píše: Právě toho jsem kolikrát využíval v koloně, stačilo jen pouštět spojku a nikdy to nezdechlo si to samo přidávalo, jen mě štvalo v zimě že nejde levou brzdit a pravou šlápnout do plynu, jakmile se dotkneš brzdy tak to automaticky zavírá naftu. Jo, ale když to neznáš, nebo nečekáš, tak to docela nemile překvapí, už těch strkanců zapříčiněných tímhle bylo u nás na dílně dost. |
Autor: | slovacek.milos [ 1.4.07, 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Kristensen píše: Právě toho jsem kolikrát využíval v koloně, stačilo jen pouštět spojku a nikdy to nezdechlo si to samo přidávalo, jen mě štvalo v zimě že nejde levou brzdit a pravou šlápnout do plynu, jakmile se dotkneš brzdy tak to automaticky zavírá naftu. Jo, ale když to neznáš, nebo nečekáš, tak to docela nemile překvapí, už těch strkanců zapříčiněných tímhle bylo u nás na dílně dost. draku to se mi ještě nestalo a to jezdím i pod točky no to zkusím jestli to zdechne a ještě je tam režim že když se ti pokazí plynový pedál, tak si to přidá na 1500 otáček a tak jedeš do servisu miloš |
Autor: | Drak [ 1.4.07, 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dělají to určitě motory TDi a SDi, u ostatních nevím, zkus třeba na dvojku nebo trojku do kopce bez plynu, nemělo by to zdechnout, známej, kterej přešel ze Š 120 najížděl poprvé s golfem 1,9 TDi v zimě do garáže a na vjezdu mu to přidalo a hrkl to přímo do zdi, měl to auto týden. |
Autor: | Kristensen [ 1.4.07, 20:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Drak píše: Dělají to určitě motory TDi a SDi, u ostatních nevím, zkus třeba na dvojku nebo trojku do kopce bez plynu, nemělo by to zdechnout, známej, kterej přešel ze Š 120 najížděl poprvé s golfem 1,9 TDi v zimě do garáže a na vjezdu mu to přidalo a hrkl to přímo do zdi, měl to auto týden. Ono stačí stát na místě držet brzdu zařadit jedničku a při stálém povolit spojku do záběru, poklesnou otáčky ale hned se srovnaj a když zase na spojku šlápneš zpátky na podlahu tak se na krátkou chvíli zvednou nad normal. |
Autor: | Bukaj [ 1.4.07, 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, jo, u tátové Octávky se občas leknu, když mi pod nohou ucukne pedál plynu (třeba při brždění motorem na rovince v cca 1500ot/min, nebo při opatrném rozjezdu na ledě... Jinak bez přidání plynu jsem si zvykl se rozjíždět v kolonách i u š 120/130 |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |