Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Problémy s chlazením (fávo)
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4271
Stránka 1 z 5

Autor:  FerdikF [ 4.4.07, 06:45 ]
Předmět příspěvku:  Problémy s chlazením (fávo)

Ahoj, pročetl jsem spoustu dizkuzí, ale stejně bych potřeboval radu. Mám formana 93, karbec s LPG. Loni na podzim se dělalo těsnění pod hlavou a bylo vše OK, přestal brát olej a fridex taky držel. Asi tak po šesti tis. km mi to občas při dlouhým stání přestávalo topit, teď už to topí je když ho opravdu ženu třeba do kopce. trochu zatopí než sepne termostat a pak už nic moc. Před pár dny se začal trochu hřád, vždycky trvalo dlouho než sepnul termostat a pořád se to zhoršovalo. Tak jsem tam dal novej termostat a další den pohoda, řekl bych že termosta spínal až moc brzo, teploměr byl pořád pod vodorovnou a spínal na vodorovný, říkal jsem si hlavně že spíná. Večer jsem dolil fridex mezi rysky, protože tam bylo na dně nádržky, asi jak se odvdušnil. Další den ráno, asi tak po 10 km vylítla teplota skoro do červenýho, tak jsem zastavil, no hezky to už vařilo. Dolil jsem na dno nádržky a pak dalších 20km pohoda, rafika zase nevylezla přes vodorovnou. Teď co s tím, že by vadnej ten novej termostat, nebo vodní pumpa. Dík za každou radu.

Autor:  septim [ 4.4.07, 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

Presne toto mal aj brat na svojom fa. Netecie ti voda okolo expanznej nadrzky? Jemu to stale tlakovalo do chladiacej a najprv len ta teplota, nekurilo, mizla voda... Menil 3 termostaty, vodna pumpa, tesnenia, hadice, ventil kurenia a neprisli sme na to, predalo sa auto tak... Robilo to od vymeny tesnenia pod hlavou, takze problem musi byt tam. Bud zla hlava alebo tesnenie. Ine uz neostalo, trapili sme sa s tym cca 4mesiace... :roll:

Autor:  FerdikF [ 4.4.07, 07:58 ]
Předmět příspěvku: 

septim píše:
Presne toto mal aj brat na svojom fa. Netecie ti voda okolo expanznej nadrzky? Jemu to stale tlakovalo do chladiacej a najprv len ta teplota, nekurilo, mizla voda... Menil 3 termostaty, vodna pumpa, tesnenia, hadice, ventil kurenia a neprisli sme na to, predalo sa auto tak... Robilo to od vymeny tesnenia pod hlavou, takze problem musi byt tam. Bud zla hlava alebo tesnenie. Ine uz neostalo, trapili sme sa s tym cca 4mesiace... :roll:


Přesně tak voda vždycky vylítá výčkem expanzky. Mě to, ale přestalo topit tak po 6tis. od tej hlavy a další dva tis, v pohodě jen to netopilo. Tohle mi začalo dělat minulý pátek a pořád se to zhoršovalo, tak výměna termostatu, ale stejně jsem jí uvařil.

Autor:  Kristensen [ 4.4.07, 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

A jakej jsi koupil termostat? Pokud cokoliv jiného než Wahlera tak to byla zbitečná práce.

Autor:  FerdikF [ 4.4.07, 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
A jakej jsi koupil termostat? Pokud cokoliv jiného než Wahlera tak to byla zbitečná práce.


To fakt nevím, ani na něm žádnej nápis nebyl, jen 88 stupňů. Asi zkusím koupit ještě jeden, někde jinde a večer ho vyměním. Teda pokud dojedu z práce domů.

Autor:  Kristensen [ 4.4.07, 09:11 ]
Předmět příspěvku: 

FerdikF píše:
Kristensen píše:
A jakej jsi koupil termostat? Pokud cokoliv jiného než Wahlera tak to byla zbitečná práce.


To fakt nevím, ani na něm žádnej nápis nebyl, jen 88 stupňů. Asi zkusím koupit ještě jeden, někde jinde a večer ho vyměním. Teda pokud dojedu z práce domů.


To jestli na něm žádnej nápis nebyl tak předpokládám že byl takovej možná stříbrnej a levnej. Pokud ho pujdeš koupit znova tak chtěj německej Wahler stojí kolem 100,- jak kdy někde i 130,-, musí být celej zlatej a je na něm nápis a ten oblouk co jde přes něj (taková výstuha nebo co to je) tak je všude stejně širokej, prostě celkově je ten termostat masivnější.

Autor:  FerdikF [ 4.4.07, 09:49 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
FerdikF píše:
Kristensen píše:
A jakej jsi koupil termostat? Pokud cokoliv jiného než Wahlera tak to byla zbitečná práce.


To fakt nevím, ani na něm žádnej nápis nebyl, jen 88 stupňů. Asi zkusím koupit ještě jeden, někde jinde a večer ho vyměním. Teda pokud dojedu z práce domů.


To jestli na něm žádnej nápis nebyl tak předpokládám že byl takovej možná stříbrnej a levnej. Pokud ho pujdeš koupit znova tak chtěj německej Wahler stojí kolem 100,- jak kdy někde i 130,-, musí být celej zlatej a je na něm nápis a ten oblouk co jde přes něj (taková výstuha nebo co to je) tak je všude stejně širokej, prostě celkově je ten termostat masivnější.


Tak masivnější byl oproti tomu starýmu až jsem se divil a zlatej byl taky a stál 120,-. Jen žádnýho nápisu jsem si fakt nevšiml, jen z boku na takovým pásku byl nápis 88o.

Autor:  michalkatka [ 4.4.07, 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

tak niečo podobné som už zažil aj ja, nakoniec musela ísť hlava druhý krát dole, zarovnať a od vtedy mám pokoj, dokonca sa mi nevytváta ten biely povlak na viečku.

Autor:  FerdikF [ 4.4.07, 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
tak niečo podobné som už zažil aj ja, nakoniec musela ísť hlava druhý krát dole, zarovnať a od vtedy mám pokoj, dokonca sa mi nevytváta ten biely povlak na viečku.


Víčko je úplně čistý, nikde žádnej povlak. Fridex do oleje nejde a ani naopak. Ani do vody to netlakuje.

Autor:  michalkatka [ 4.4.07, 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

tak potom je môžné že sa ti rozpadla vrtuľka vodnej pumpy a voda cirkuluje pomaly, takto kamarát odpásol hlavu, a lopatky vrtuľky mali cca 0,3 - 0,5mm, stalo sa mu to asi 3 mesiace po výmene nemrznúcej...

Autor:  FerdikF [ 4.4.07, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
tak potom je môžné že sa ti rozpadla vrtuľka vodnej pumpy a voda cirkuluje pomaly, takto kamarát odpásol hlavu, a lopatky vrtuľky mali cca 0,3 - 0,5mm, stalo sa mu to asi 3 mesiace po výmene nemrznúcej...



Vodní pumpa mě taky napadla, ale proč to třeba včera celej den jelo v pohodě a ráno po deseti km vařím a to bylo kolem nuly a pak zase 20km pohoda.

Autor:  michalkatka [ 4.4.07, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

ešte otázočka, keď sa motor zohreje, dá sa hadica stlačiť? ono to musí mať svoj prevádzkový tlak, zabezlečuje ho viečko expanzky tam je pretlakový ventil. ale ak je vadné vtedy iba rýchlejšie ubúda voda, inak sa nič nedeje.

Autor:  michalkatka [ 4.4.07, 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

ešte je možné že sa ti tam uvolnili nejaké usadeniny a robia neplechu... čo máš za nemrznúcu? je vhodná na hliníkové časti motora?

Autor:  FerdikF [ 4.4.07, 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
ešte otázočka, keď sa motor zohreje, dá sa hadica stlačiť? ono to musí mať svoj prevádzkový tlak, zabezlečuje ho viečko expanzky tam je pretlakový ventil. ale ak je vadné vtedy iba rýchlejšie ubúda voda, inak sa nič nedeje.


To nevím, ale tlak víčko drží, když třeba zastavím, tak pomalu uchází to je slyšet. Taky jsem do něj zkoušel foukat pusou a nějakej odpor klade (jinak to teda bylo docela hnusný).

Autor:  michalkatka [ 4.4.07, 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

ja používam tú čo predávajú na OMV cena cca 100sk liter, 100% spokojnosť, má aj účinky čistiace a proti usádzaniu nečistôt...

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/