Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Motor Škoda 742.130
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4405
Stránka 1 z 3

Autor:  Marousek [ 12.4.07, 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Motor Škoda 742.130

Neví někdo kde bych na netu našel již zmíněný motor kompletně rozdělanej nebo i v celku i s popisem součástek? Hledal jsem ho, ale nic co bych potřeboval jsem nenašel. Všem dík za pomoc.

Autor:  Šemik [ 12.4.07, 09:58 ]
Předmět příspěvku: 

Spíš se koukni do andrta nebo lépe do katologu ND - je to tam krásně rozmalováno :wink: Pokud enmáš, seženeš snad v každém antikvariátu :wink:

Autor:  Marousek [ 12.4.07, 10:07 ]
Předmět příspěvku: 

Jo díky budu muset asi fakt do nějakýho obchodu. Myslel jsem že to seženu někde na netu.

Autor:  Dave_Pv [ 12.4.07, 10:13 ]
Předmět příspěvku: 

Seženeš to na DC v naskenovaný podobě :) Stačí zadat škoda 120 :wink:

Autor:  Marousek [ 12.4.07, 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ok dík :)

Autor:  Martin [ 12.4.07, 12:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tady je taky:

http://www.faann.net/page.php?menu=kata ... talog_dilu

Autor:  Martin 007 [ 5.5.07, 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim...

Pánové chci se zeptat co říkáte na to, že od generálky což je nějakých 2000 - 3000 km sem dolil dohromady asi 4 LITRY oleje - dávám M7ADS III :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!:

Co můžu říci o motoru je to, že ventily jsou zatlučený ( některý ), jejich vodítka už taky nejsou ideál, některý ventily přímo hrkaly. No a písty...darmo mluvit...na ně nalitý benzín taky poměrně rychle zmizel...co sem měřil od oka kompresy tak měřák ukazoval asi toto:
1. VÁLEC - 8
2. VÁLEC - 7,5
3. VÁLEC - 7,5
4. VÁLEC - 8,5

Měřák dělal strejda automech a tydle hodnoty vyšly na třetí zdvih...

Když to bylo rozdělaný tak sem to neřešil - páč sem rád, že hlava není prasklá a že už to konečně nevaří...

Kouřové efekty občas jsou při startování a hlavně pokaždé, když řadím a dám hned plný plyn ( prudce uberu a prudce přidám )

Takže asi normální co ???

Nebo ne...

Autor:  Kristensen [ 5.5.07, 23:11 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Zdravim...

Pánové chci se zeptat co říkáte na to, že od generálky což je nějakých 2000 - 3000 km sem dolil, dnes naposledy, asi 4 LITRY oleje - dávám M7ADS III :shock: :shock: :shock: :!: :!: :!:

Co můžu říci o motoru je to, že ventily jsou zatlučený ( některý ), jejich vodítka už taky nejsou ideál, některý ventily přímo hrkaly. No a písty...darmo mluvit...na ně nalitý benzín taky poměrně rychle zmizel...co sem měřil od oka kompresy tak měřák ukazoval asi toto:
1. VÁLEC - 8
2. VÁLEC - 7,5
3. VÁLEC - 7,5
4. VÁLEC - 8,5

Měřák dělal strejda automech a tydle hodnoty vyšly na třetí zdvih...

Když to bylo rozdělaný tak sem to neřešil - páč sem rád, že hlava není prasklá a že už to konečně nevaří...

Kouřové efekty občas jsou při startování a hlavně pokaždé, když řadím a dám hned plný plyn ( prudce uberu a prudce přidám )

Takže asi normální co ???


Nebo ne...




Jak jsi měřil tu kompresi? Musíš s plným plynem a točit tak dlouho dokud ručička poleze nahoru a jinak 7,5 už je málo

Autor:  Martin 007 [ 6.5.07, 10:02 ]
Předmět příspěvku: 

Měřil sem bez zapalování jenom na startér a na třetí zdvih...

To je že ručička třikrát cukla...

Sem nevěděl, že se to tam mám držet dokud to leze...

Rád bych věděl co říkáte na zbytek mého dotazu...

Autor:  kdoasi [ 6.5.07, 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007 píše:
Měřil sem bez zapalování jenom na startér a na třetí zdvih...
To je že ručička třikrát cukla...
Sem nevěděl, že se to tam mám držet dokud to leze...
Rád bych věděl co říkáte na zbytek mého dotazu...


Válce by měly být natlakované hned (první zdvih). Jak již bylo řečeno, měří se s plným plynem. Komprese je malá, delší točení motorem naměřené hodnoty moc nezmění.
Nalij do válců otvorem na svíčky trochu oleje a změř to znova. Pokud komprese stoupne, jsou špatné pístní kroužky, pokud se nezmění, jsou špatné ventily.
Spotřeba oleje příšerná, kouřivost normální není. Hmm, generálka se asi moc nepovedla...

Autor:  Martin 007 [ 6.5.07, 10:29 ]
Předmět příspěvku: 

Generálka se povedla výborně ( UŽ NEVAŘIM )...já sem říkal, že hlava je v prdeli, ale nebyla nálada ani prachy na generálku a říkal sem, že sou v prdeli i pístní kroužky, ale nebyla nálada ani prachy...

No asi tak ju.. :? :? :?

Prostě tragédie no...

Autor:  Martin 007 [ 6.5.07, 11:15 ]
Předmět příspěvku: 

Co máte pořád s tím měřením pod plným plynem - nepobírám... :? :? :?

Autor:  jindra [ 6.5.07, 11:52 ]
Předmět příspěvku: 

měl bys při měření komprese : vynat svíčky ,odpojit zapalování , sundat karbec nebo sešlápnout plyn naplno a točit
startérem asi tak 5 vteřin při měření každého válce .

tady to máš od Macha.

Obrázek

Autor:  Martin 007 [ 6.5.07, 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

Aha já to měřil tak, že sem na plynu šlápnuto teda neměl :idea: bohužel, a vždy sem vyndal jenom tu určitou svíčku...

Zapalování vypnuté...ale jesi si vzpomínám, tak sem to měřil na teplém motoru...asi špatně co ???

Tak já to teda přeměřím...

Autor:  Martin 007 [ 6.5.07, 14:12 ]
Předmět příspěvku: 

Inu přeměřil sem a vypadá to lépěji...

1. válec - ručička lítala mezi 9,1 a 9,5
2. válec - ...................mezi 9,2 a 9,7
3. válec - ...................mezi 9,5 a 10
4. válec - ...................mezi 9,7 a 10,2

No tak nevim ale vypadá to že je to v rychtiku...jo a vzpoměl sem si že když byla hlava dole tak na ní bylo vydět že je bud rovnaná nebo snižovaná...co vím je, že v porovnání s jinými 130 mě to jede dost lépe...

Když ho rozdráždím tak tahá do sedačky i na čtyřku... a na pětku se také nadechne...další možnost je že sem jel s těmi nejhoršími 130 co jsou... :wink: :wink: :wink:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/