Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Kam se ztrácí výkon?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4454
Stránka 1 z 2

Autor:  Serifus [ 15.4.07, 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Kam se ztrácí výkon?

Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý :lol: Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?

Autor:  Belial [ 15.4.07, 21:23 ]
Předmět příspěvku: 

jestli si to správně pamatuju tak asi 70% energie jde pryč jako teplo, proto má třeba dýzl o trochu větší učinnost než benziňák (míň hřeje :))

Autor:  Kristensen [ 15.4.07, 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kam se ztrácí výkon?

Serifus píše:
Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý :lol: Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?


i takhle ti část paliva odejde vejfukem, další část se přemění na teplo a další část je tření.

Autor:  deekay [ 15.4.07, 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kam se ztrácí výkon?

Serifus píše:
Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý :lol: Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle?


no proste nízka účinnosť, čo by si chcel :D preto su dnesny motory o tom istom objeme vykonnejsie lebo su efektivnejsie, neviem co ine by si chcel pocut :)
cize ano, mas teple auto :) ale nie o moc teplejsie ako ine, ucinnost spalovacieho motora je beztak dost mala...

EDIT: zas som pomaly :lol: :lol: :lol:

EDIT2: teda teplejsie je, ale chladenim sa odvadza tolko tepla, aby bola teplota na pracovnej urovni motora, Z TOHO VYPLYVA: u efektivnejsiech motorov sa odvazda menej ako u neefektivnch toho isteho objemu a spotreby

Autor:  Serifus [ 15.4.07, 23:16 ]
Předmět příspěvku: 

Chtělo by to prostě Wankla :lol:

Autor:  deekay [ 15.4.07, 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

Serifus píše:
Chtělo by to prostě Wankla :lol:


vsetko ma svoje pre a proti, vankel je tiez len spalovaci motor a fyziku neoklames :D hoci to znie dobre, napr 1,3 wnakel 160kW :D ale spotreba v pomere k vykonu je to iste ako klasika piestove motory

Autor:  fert.j [ 15.4.07, 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

a atmosferickej motros si nasaje cca 30% svyho objemu vic ne

Autor:  Dawid130 [ 16.4.07, 07:32 ]
Předmět příspěvku: 

No připočti i odpor vzduchu auta, valivý odpor pneu, vítr, tšžiště auta, záleží na hodně věcech které snižuji výkon....snižuji není spravné slovo omezují je lepší

Autor:  fert.j [ 16.4.07, 08:01 ]
Předmět příspěvku: 

treba driv na zacatku skodovej sinchron na 1. rychlosti ubiral cca 10%vykonuprotoze se porad soupal

Autor:  Bukaj [ 16.4.07, 08:11 ]
Předmět příspěvku: 

Nediv se, když máš tak teplé auto, že ti hřeje i klíček v zapalování, který je od motoru nějaké 2 metry daleko... :lol:

Autor:  Dawid130 [ 16.4.07, 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyby jenom klíček...

Autor:  Lukas [ 16.4.07, 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava
takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? :)
a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D

Autor:  Jarda S. [ 17.4.07, 06:30 ]
Předmět příspěvku: 

kobylky umíraj :lol: :lol:

Autor:  deekay [ 17.4.07, 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava
takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? :)
a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D


strucne? ako sa to vezme. pracovna teplota motora je okolo 87 az 89 stupnov celzia. pod touto teplotou ma motor nizsi vykon (ved si zober studeny motor)
a nad nou tiez (zacne sa varit voda atd...)
takze to neznamena ze ked si napr. kupim este lepsi vacsi chladic tak zvysim vykon...
takze pokial mas problemy s chladnim, tak je skor otazka: kolko povodnych koni co odtial usli sa po oprave vrati naspat do ohrady :D :D

Autor:  Kristensen [ 17.4.07, 10:25 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava
takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? :)
a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D


nene špatně jsi to pochopil, na to aby se ti zvednul výkon potřebuješ jen nasávat studenější vzduch, nejlíp je to poznat v létě, odpoledne když je pařák tak auto je prostě takový divný zdá se ti že nejede tak jak by mělo ale jen přijde večr, ochladí se vzduch a auto je jako vyměněný, proto se používá NOS, takže vyhrabej z ledničky nádobku s ledem dej to do sání a možná ti to 15min vydrží :D :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/