Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Kam se ztrácí výkon? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4454 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Serifus [ 15.4.07, 21:19 ] |
Předmět příspěvku: | Kam se ztrácí výkon? |
Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle? |
Autor: | Belial [ 15.4.07, 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
jestli si to správně pamatuju tak asi 70% energie jde pryč jako teplo, proto má třeba dýzl o trochu větší učinnost než benziňák (míň hřeje ) |
Autor: | Kristensen [ 15.4.07, 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kam se ztrácí výkon? |
Serifus píše: Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle? i takhle ti část paliva odejde vejfukem, další část se přemění na teplo a další část je tření. |
Autor: | deekay [ 15.4.07, 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kam se ztrácí výkon? |
Serifus píše: Zdravím! Tak jsem tak trošku věděcky uvažoval a zajímalo by mě, kam se ztrácí energie z motoru mého auta... když si vemu, že žere tak 8 na sto, a ještě k tomu sotva jede (při 100 km/h určitě veme i 10)... Takže, jestli i u Škůdky platí zákon o zachování energie, pak se ta spálená energie z benzínu musí v něco přeměnit. Tipnul bych, že v teplo. Tzn., že moje autíko musí bejt sakra teplý Nebo kam jinam mizí? Máte nápad? Kdyby to byl dvoutakt, tak řeknu, že prostě část paliva odchází s výfukem... ale takhle? no proste nízka účinnosť, čo by si chcel preto su dnesny motory o tom istom objeme vykonnejsie lebo su efektivnejsie, neviem co ine by si chcel pocut cize ano, mas teple auto ale nie o moc teplejsie ako ine, ucinnost spalovacieho motora je beztak dost mala... EDIT: zas som pomaly EDIT2: teda teplejsie je, ale chladenim sa odvadza tolko tepla, aby bola teplota na pracovnej urovni motora, Z TOHO VYPLYVA: u efektivnejsiech motorov sa odvazda menej ako u neefektivnch toho isteho objemu a spotreby |
Autor: | Serifus [ 15.4.07, 23:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chtělo by to prostě Wankla |
Autor: | deekay [ 15.4.07, 23:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Serifus píše: Chtělo by to prostě Wankla vsetko ma svoje pre a proti, vankel je tiez len spalovaci motor a fyziku neoklames hoci to znie dobre, napr 1,3 wnakel 160kW ale spotreba v pomere k vykonu je to iste ako klasika piestove motory |
Autor: | fert.j [ 15.4.07, 23:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
a atmosferickej motros si nasaje cca 30% svyho objemu vic ne |
Autor: | Dawid130 [ 16.4.07, 07:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
No připočti i odpor vzduchu auta, valivý odpor pneu, vítr, tšžiště auta, záleží na hodně věcech které snižuji výkon....snižuji není spravné slovo omezují je lepší |
Autor: | fert.j [ 16.4.07, 08:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
treba driv na zacatku skodovej sinchron na 1. rychlosti ubiral cca 10%vykonuprotoze se porad soupal |
Autor: | Bukaj [ 16.4.07, 08:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nediv se, když máš tak teplé auto, že ti hřeje i klíček v zapalování, který je od motoru nějaké 2 metry daleko... |
Autor: | Dawid130 [ 16.4.07, 08:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyby jenom klíček... |
Autor: | Lukas [ 16.4.07, 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D |
Autor: | Jarda S. [ 17.4.07, 06:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
kobylky umíraj |
Autor: | deekay [ 17.4.07, 08:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas píše: no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D strucne? ako sa to vezme. pracovna teplota motora je okolo 87 az 89 stupnov celzia. pod touto teplotou ma motor nizsi vykon (ved si zober studeny motor) a nad nou tiez (zacne sa varit voda atd...) takze to neznamena ze ked si napr. kupim este lepsi vacsi chladic tak zvysim vykon... takze pokial mas problemy s chladnim, tak je skor otazka: kolko povodnych koni co odtial usli sa po oprave vrati naspat do ohrady |
Autor: | Kristensen [ 17.4.07, 10:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lukas píše: no to jsou veci... min tepla = vetsi vykon - to je pro me potesujici zprava takze az najdu tu diru v chlazeni, kudy mi tam jde vzduch a auti se mi prestane hrat, tak se mi zvysi vykon jo? a s kolika kobylama navic muzu asi tak pocitat ?:D nene špatně jsi to pochopil, na to aby se ti zvednul výkon potřebuješ jen nasávat studenější vzduch, nejlíp je to poznat v létě, odpoledne když je pařák tak auto je prostě takový divný zdá se ti že nejede tak jak by mělo ale jen přijde večr, ochladí se vzduch a auto je jako vyměněný, proto se používá NOS, takže vyhrabej z ledničky nádobku s ledem dej to do sání a možná ti to 15min vydrží |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |