Kristensen píše:
no pokud tímhle řešíš hlavně spotřebu oleje tak si vyměn gufera na ventilech, pochybuju že je na hlavě něco špatně, a jinak u ostatních válců ten odtok je?
U ostatních válců (2,3,4) tomu tak je. Je tam kanál odtoku 10mm dírou do bloku. Na 1. válci tahle díra není a přívod tlakového mazání se také liší od ostatních válců (přívod oleje přes díru pevnostního šroubu). Neřeším tím spotřebu oleje, sundal jsem hlavu preventivně, protože se zadřely 2 zdvihátka a chtěl jsem vidět na ventily. Bohužel 1 zdvihátko bylo na 1.válci výfuku a spousta karbonu. Dík za tip, ale nejsem si jist, že ta spotřeba oleje s tím souvisí (to budou asi už pístní kroužky).
Jen bych rád věděl PROČ.
Tak po 3 letech a dalších 40tis. km je 1. válec KO a 2. na řadě. Komprese je už tak malá, že 1. ani nepálí (na něktěré svíčky ještě pálí). Všecko jsem už rozebral mimo pístů, a je to v normě (včetně kalibrace vstřiků). Nědělal jste někdo pístní kroužky, lze to bez speciálních přípravků?
Jinak spotřeba oleje vzrostla 1l/3000km.