Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Záhada s olejem
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4693
Stránka 1 z 2

Autor:  hans [ 6.5.07, 18:52 ]
Předmět příspěvku:  Záhada s olejem

Už si připadám jako blázen, ale mám následující problém - jedu do Plzně, cca 100 km, doma zkontorluju hladinu oleje, je těsně pod horní ryskou. Dojedu do Plzně, nechám vychladnout, olej je na měrce ve stejné výšce.
Pak jedu zpátky domů do Písku a obvykle po dojezdu mám hladinu kolem spodní rysky, vždycky trochu jinak, ale každopádně nižší.
Ale proč? Na jedněch 100 km to olej sežere, pak ne?!!! Sleduju to už alespoň 4 cesty, tzn. 800 km, pořád stejný. Jediný vysvětlení mě napadá, že by motor víc žral olej, když je víc zatíženej? - zpátky totiž jezdím ve dne, takže jedu svižněji, než v noci cestou do Plzně. Ale je to každopádně dost divný...
Jenom podotýkám, že olej nikde neteče - nakonec i kdyby, poteče snad pořád :roll:

Autor:  Matthes [ 6.5.07, 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mam neco podobnyho. Po jizde (az vystydne motor) mam nekdy treba o 3mm min nez pred jizdou, nekdy zase vic :shock: Pry je to filtrem, ze nekdy pobere vic nekdy min oilu :)

Autor:  Nepér [ 6.5.07, 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

Ježiš, to je úplně jasný, že po jízdě je ve vaně oleje míň. Je nataženej všude po motoru a chvilku trvá, než steče dolu všechno...

Autor:  hans [ 6.5.07, 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, to jste mě nepochopili, motor necham dycky vystydnout, ten olej tam prostě neni! Neska to stálo pět hodin, než jsem se na to koukal, a zase to samý.

Autor:  Matthes [ 6.5.07, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Jo takhle, no tak predpokladam ze s vetsi zatezi a s vetsima otackama to vic zere oil no :( Musely by se dat guferka na ventily :)

Autor:  hans [ 6.5.07, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je potom masakr, cca 0,4 l na sto. Ale v klidu neubyde ani kapka, to je nějaký divný.

Autor:  Matthes [ 6.5.07, 19:46 ]
Předmět příspěvku: 

No to je fakt hodne :shock: Me to sezere trochu kdyz jedu s plynem na podlaze ale ne 0,4/sto :? Co kruhy, sou OK? A ventily se nevaklaj ve voditkach? Kouri se z vyfuku? Nezapomen taky ze mas tezsi prevodovku ...

Autor:  hans [ 6.5.07, 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

No kruhy ani ventily nevim, jak jsou na tom, ale chystam se v dohledný době změřit kompresi. Jinak občas to modře zakouří při rozjezdu, ale to jen tak jednorázově, ani to nějak extra nesmrdí.
Hlavně si pořád myslim, že by to mělo žrát olej buď pořád, nebo vůbec; tady prostě jednou jo, jednou ne, jedu sice trochu rychlejc, ale běžně kolem 3000 otáček, akorát je to víc do kopce...

Autor:  Martin 007 [ 6.5.07, 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

Hm..no jesi to máš až takle..tak to si potom nemám na co stěžovat...4 litry na nějaké ty 2000 - 3000 tisíce...

I když já to raději přepočítám...:? :? :?

Hm...tak mě to vychází spíše tedy ty 4 litry na 5000 - 6000 tisíc což by se mělo vejít do normy 0,4 - 0,7 na tisíc km...

Všem se omlouvám, ale tak mě to točí, že už píšu z cesty...

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=4405

I tady se omlouvám...

Autor:  hans [ 6.5.07, 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

Martin 007: to se neomlouvej, taky sleduju tvoje problémy. Ale tahle moje spotřeba je momentálně opravdu "poněkud větší"

Autor:  Martin 007 [ 6.5.07, 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

Jo etě takle...ventily se vyklaj, písty jsou také načlé a občas někde něco ukápne...pod plným plynem se kouří a hodně a studené starty smrdí a škrábou v krku...a někdy se povede i pěkný bílý obláček...

Otázka je co s tim dá dělat kromě generálky ???

Autor:  Bukaj [ 7.5.07, 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

Motor žere víc oleje pod zátěží a podtáčenej, nejvíc v kombinaci (takové ty důchodcovské utahané stopětky).

Autor:  ferrari [ 7.5.07, 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Motor žere víc oleje pod zátěží a podtáčenej, nejvíc v kombinaci (takové ty důchodcovské utahané stopětky).


To áno, ale nebude to takýto extrém...a nemáš to auto nejako inak naklonené pri meraní...to bude tiež nejaké Akty X...a keď jazíš inak, ako tieto trasy ako sa správa spotreba oleja?

Autor:  škodař [ 7.5.07, 11:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Záhada s olejem

hans píše:
Už si připadám jako blázen, ale mám následující problém - jedu do Plzně, cca 100 km, doma zkontorluju hladinu oleje, je těsně pod horní ryskou. Dojedu do Plzně, nechám vychladnout, olej je na měrce ve stejné výšce.
Pak jedu zpátky domů do Písku a obvykle po dojezdu mám hladinu kolem spodní rysky, vždycky trochu jinak, ale každopádně nižší.
Ale proč? Na jedněch 100 km to olej sežere, pak ne?!!! Sleduju to už alespoň 4 cesty, tzn. 800 km, pořád stejný. Jediný vysvětlení mě napadá, že by motor víc žral olej, když je víc zatíženej? - zpátky totiž jezdím ve dne, takže jedu svižněji, než v noci cestou do Plzně. Ale je to každopádně dost divný...
Jenom podotýkám, že olej nikde neteče - nakonec i kdyby, poteče snad pořád :roll:
mně dělá to samí ale já sem to vyřešil dyž ho tam nedolívám tak se drží ned spodní rysku dyž doliju na horní tak třeba i po 20km je to spátky u spodní rysky

Autor:  hans [ 7.5.07, 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
To áno, ale nebude to takýto extrém...a nemáš to auto nejako inak naklonené pri meraní...to bude tiež nejaké Akty X...a keď jazíš inak, ako tieto trasy ako sa správa spotreba oleja?


Hm, to auto ale stojí vždycky na rovině, na to dávám bacha, aby mě to zbytečně nemátlo. Jinou trasu zatím nemůžu srovnat, páč co ten motor mám, jezdím jenom do Plzně a po městě - po městě krátký pojížďky a Plzeň viz výše...

A jak psal Bukaj, motor určitě nepodtáčím. Sice to taky nijak nehoním, ale kolem 2500 - 3000 jedu pořád, takže bych řekl klasika...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/