Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Motor TAZ 1500 do Oktávky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4867
Stránka 1 z 1

Autor:  Hawk 75 [ 19.5.07, 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Motor TAZ 1500 do Oktávky

Zdravím všechny škodováky.I neškodováky,ale ty trošku míň 8) .nevím,jestli už se to tu dřív neprobíralo,nic jsem nenašel,ale už delší dobu přemýšlím o zástavbě motoru z TAZu 1500 do trošku starší Octavie combi rv.67.Už to údajně běhá v několika Oktávkách,ale já to ještě zatim neviděl.
A nyní k dotazu.Máte někdo s takovouto přestavbou zkušenosti a pokud ano,co vše obnáší.Zajímá mě především,zda je stejné uložení motoru v rámu,příruba na převodovku,samozřejmě také zda a popřípadě jak je nutné upravit spojku.Také by mne zajímalo,zda je lepší nechat na motoru výfuk a sání s karbecem z TAZu,nebo to vše předělat na oktavácké.Děkuji,Tom

Autor:  Jarda S. [ 19.5.07, 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

takhle ničit veterána :roll:

Autor:  slovacek.milos [ 19.5.07, 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor TAZ 1500 do Oktávky

Hawk 75 píše:
Zdravím všechny škodováky.I neškodováky,ale ty trošku míň 8) .nevím,jestli už se to tu dřív neprobíralo,nic jsem nenašel,ale už delší dobu přemýšlím o zástavbě motoru z TAZu 1500 do trošku starší Octavie combi rv.67.Už to údajně běhá v několika Oktávkách,ale já to ještě zatim neviděl.
A nyní k dotazu.Máte někdo s takovouto přestavbou zkušenosti a pokud ano,co vše obnáší.Zajímá mě především,zda je stejné uložení motoru v rámu,příruba na převodovku,samozřejmě také zda a popřípadě jak je nutné upravit spojku.Také by mne zajímalo,zda je lepší nechat na motoru výfuk a sání s karbecem z TAZu,nebo to vše předělat na oktavácké.Děkuji,Tom


předělával jsem to jednou na traktoru a všechno pasovalo i rozměrově se nic neměnilo, co se týče výfuku a sání to nevím to byl holý polomotor z vrakecu, velice si to chválí ten traktor jede na volnoběh spotřeba minimální, ten starý musel pořád tůrovat, žralo to jak tank miloš

Autor:  Hawk 75 [ 19.5.07, 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

To Sadra17: Určitě ne.Octavii používám denně a často na práci,která osobnímu autu(jakémukoliv) příliš nevoní.Vzhledem k tomu,že motor v ní už najel přes 100000 km po GO a začíná se to postupně projevovat,bude nutností v brzku motor vyměnit.A myslím,že by ta patnáctka Oktávce mohla prospět.Ve skutečnosti jde vlastně o prodloužení životnosti 8) .

To slovacek.milos: Díky za odpověď.Snad to tedy nebude velký problém.Díky,Tom

Autor:  Milan Koukal [ 19.5.07, 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

tak motor už jsem měnil a jsou tam dvě hlavni věci co se musí upravit 1. příruba výfuku -vyřešil jsem to tak že jsem uřezal tu aktávkovou a navařil tam z 15 motoru druhou aby to pasovalo. 2. je tam jinej držák motoru, (jsou to ty packy co jsou vpredu motoru na těch sinenblocich) ten jsem vyřešil tak že jsem ho vyměnil za ten z toho oktávkoviho motoru, akorát při výměně jsou potřeba vytáhnout rozvodovej řetěz aby se to dalo předělat ,takže je to trochu složitější prácička ale pro trochu znaliho montéra by to neměl byt problem. Jinak tam žádny jiny záludnosti nebyli a autíčko jezdilo opoznání líp ,možná ještě jezdí.Hodně zdaru při váměně :wink:

Autor:  Hawk 75 [ 20.5.07, 07:38 ]
Předmět příspěvku: 

Milan Koukal píše:
tak motor už jsem měnil a jsou tam dvě hlavni věci co se musí upravit 1. příruba výfuku -vyřešil jsem to tak že jsem uřezal tu aktávkovou a navařil tam z 15 motoru druhou aby to pasovalo. 2. je tam jinej držák motoru, (jsou to ty packy co jsou vpredu motoru na těch sinenblocich) ten jsem vyřešil tak že jsem ho vyměnil za ten z toho oktávkoviho motoru, akorát při výměně jsou potřeba vytáhnout rozvodovej řetěz aby se to dalo předělat ,takže je to trochu složitější prácička ale pro trochu znaliho montéra by to neměl byt problem. Jinak tam žádny jiny záludnosti nebyli a autíčko jezdilo opoznání líp ,možná ještě jezdí.Hodně zdaru při váměně :wink:

Velký dík za odpověď a rady.Snad se s tim poperu s čistym štítem :roll:

Autor:  slovacek.milos [ 20.5.07, 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

jo to si taky vzpomínám vepředu ten držák to jsme to zas dělali naopak, že jsme do 1203 naprali oktávku a až to tam bylo tak neseděl ten držák vepředu , tuším že je tam stranově převrácený, no při pohledu na tu 12trosku, která vypadala že dojede maximálně do druhé zatáčky, jsme to tam přivařili CO2 a nazdar miloš

Autor:  Hawk 75 [ 20.5.07, 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
jo to si taky vzpomínám vepředu ten držák to jsme to zas dělali naopak, že jsme do 1203 naprali oktávku a až to tam bylo tak neseděl ten držák vepředu , tuším že je tam stranově převrácený, no při pohledu na tu 12trosku, která vypadala že dojede maximálně do druhé zatáčky, jsme to tam přivařili CO2 a nazdar miloš

Taky řešení :P

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/