Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4942
Stránka 1 z 5

Autor:  breca [ 23.5.07, 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi

Při nízké rychlosti či při stání ve frontě se mi neustále přehřívá motor, vyměnil jsem termostat i čidlo spouštěče ventilátoru, pro sichr bylo vyměněno i těsnění pod hlavou, ale problém přetrvává. Voda neubývá. Ale stačí zastavit na dvou třech semaforech a motor je na 110 a více. Podle budíků spíná termostat správně, ale zdá se mi, že ventilátoru to trvá dlouho. Podle infa na čidle by měl spínat při 95 stupních, ale dle budíku se zdá, že je to až téměř při těch 110. Vím, že rozdíl teplot mezi chladičem dole, kde je spínač umístěn, a čidlem teploty, které je nahoře na hlavě určitě nějaký bude, ale zdá se mi to hodně. Máte někdo obdobnou zkušenost. Díky za radu.

Autor:  DRYVER [ 23.5.07, 15:04 ]
Předmět příspěvku: 

Tim prehrivanim myslis jako ze ti to vari nebo to poznas ejn podle budiku na pristrojovce?? - nemuze byt spatny jen ten nebo cidlo pro ten budik?? Myslim to jako ze motor ma normalni provozni teplotu ale podle budiku by se jako uz prehrival.

Autor:  Kristensen [ 23.5.07, 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi

breca píše:
Při nízké rychlosti či při stání ve frontě se mi neustále přehřívá motor, vyměnil jsem termostat i čidlo spouštěče ventilátoru, pro sichr bylo vyměněno i těsnění pod hlavou, ale problém přetrvává. Voda neubývá. Ale stačí zastavit na dvou třech semaforech a motor je na 110 a více. Podle budíků spíná termostat správně, ale zdá se mi, že ventilátoru to trvá dlouho. Podle infa na čidle by měl spínat při 95 stupních, ale dle budíku se zdá, že je to až téměř při těch 110. Vím, že rozdíl teplot mezi chladičem dole, kde je spínač umístěn, a čidlem teploty, které je nahoře na hlavě určitě nějaký bude, ale zdá se mi to hodně. Máte někdo obdobnou zkušenost. Díky za radu.


Favorit a Felda 1,3 z 90% spínají ventilátor v podstatě ve chvíli kdy už auto skoro vaří takže s tím nejspíš nic nemáš.

Autor:  Nepér [ 23.5.07, 17:30 ]
Předmět příspěvku: 

no, mě to spíná, zhruba když se to začne dotýkat červeného pole...

Autor:  David [ 23.5.07, 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
no, mě to spíná, zhruba když se to začne dotýkat červeného pole...
Přesně takhle mi to spíná taky ale na formanu na feldě nevim

Autor:  Kaliban123 [ 23.5.07, 19:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to mě to spíná docela všas jak tak koukám kousek před červeným polem a jsem spokojen

Autor:  slovacek.milos [ 23.5.07, 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi

breca píše:
Při nízké rychlosti či při stání ve frontě se mi neustále přehřívá motor, vyměnil jsem termostat i čidlo spouštěče ventilátoru, pro sichr bylo vyměněno i těsnění pod hlavou, ale problém přetrvává. Voda neubývá. Ale stačí zastavit na dvou třech semaforech a motor je na 110 a více. Podle budíků spíná termostat správně, ale zdá se mi, že ventilátoru to trvá dlouho. Podle infa na čidle by měl spínat při 95 stupních, ale dle budíku se zdá, že je to až téměř při těch 110. Vím, že rozdíl teplot mezi chladičem dole, kde je spínač umístěn, a čidlem teploty, které je nahoře na hlavě určitě nějaký bude, ale zdá se mi to hodně. Máte někdo obdobnou zkušenost. Díky za radu.


a co bějaký diagnostika na VAG, porovnat teplotu motoru a teplotu co ti ukazuje teploměr, to čidlo teploty hlásí dva údaje jeden pro řj a druhý pro teploměr a pak teploměr, zda je přesný, pokud nemáš udělanou diagnostiku tak to můžeš jen zkoušet miloš

Autor:  Peter50kw [ 23.5.07, 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Pokial to zopne este v bielom poli, je to OK. Od 110 k cervenej je na felicii este dost velky kus cesty. On spina pri 95 ale meria vlastne uz ochladenu vodu na vystupe z chladica. Ak ta to znervoznuje, daj tam spinac na nizsiu teplotu napriklad zo starsej skodovky. Dalsia moznost je poistit to paralelnym vypinacom - idealne pouzit rele.

Autor:  Kikan [ 23.5.07, 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

Já tam mám čidlo které spíná při 97 stupních a na budíku už je ručička cca 1mm v červeném. To čidlo je origo na fava a feldy 1.3.

Autor:  Radic [ 24.5.07, 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Na tatikove felde se ventilator zapina tak pri tech 95° Ale to bylo jeste pred tim nez vymenili termostat ktery pri normalni jizde bez zastavovani drzel teplotu tak na 50° Ted nevim jak to je ale melo by to zustat stejne.

Autor:  Drak [ 24.5.07, 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

50st je hodně málo, to je motor studenej, optimální teplota je mezi 85-95st

Autor:  Radic [ 24.5.07, 11:16 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
50st je hodně málo, to je motor studenej, optimální teplota je mezi 85-95st

vim...a tatik to taky vedel takze to bylo v pondeli v servise a vsechno je ok.

Autor:  felicia1 [ 9.7.24, 15:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi

Omlouvam se predem, pokud to tu jiz zaznelo, mel jsem na felicii 1.3 40kw mpi potize s ubyvanim fridexu a jeho spinenim do hneda.
Vymenili mi vodni pumpu (vika aaaaaach) a tesneni pod hlavou.
Od te doby se mizda ze se to rychle horsi a felda cim dal driv zacina varit a to i v zime, jak uberu pod 1000 otacek neudrzi ani v mrazu s topenim naplno a vyleze to do 3 minut az do cerveneho a sepne vetrak.
Je mozny ze ta vodni pumpa nestaci cirkulovat, kdyz vetrak schladi a vypne a opatrnr otevru vicko je videt ze cisty fridex caka tou malou hadickou zpet do expanzky.
Chladic dole mirne vlazny, udrzim tam ruku.
Fridex i s vyplachem menn loni.
Remen novy a nasponovany.
Celkem najeto 82 000km
Predem vsem dekuji za rady

Autor:  Lamač [ 10.7.24, 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi

Vodná pumpa Vika je úplne v pohode. Pokiaľ netečie cez ten otvor za hriadeľkou, nemá dôvod ako nefungovať.S termostatom bolo niečo robené?
Pokiaľ fridex mizne (a netečie niekde, napríklad na chladiči, kde sa zároveň aj odparuje), a farbí ho do hneda, tak nebola správne vykonaná výmena tesnenia pod hlavou. Stačí, že neboli zrovnané presahy vložiek (na čo dnes servisáci serú) a už ti to tlačí do vody, plus si ju nenápadne prisáva. Takže dať to tesnenie a motor urobiť niekomu, kto sa aj vyzná a vie, čo všetko tam treba urobiť.

Autor:  felicia1 [ 11.7.24, 12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi

Toho jsem se trochu bal, ale dekuji

Termostat jsem mel vyndany a zkousel doma v hrnci, kdyz jsem si nebyl jisty zda mi nekeca teplotni cidlo (kecalo)
Kdyz jsem toauto kupoval, 8let bylo odstavene s novym 100procentnim cervenym fridexem nenaredenym.
Tenkrat jsem to projel a vypustil ho a to byla hneda kase....
Pak jednoho dne prestala topit a dostala tesneni pod hlavou.
Pak za ala tect pumpa, tak je tam ta vika....

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/