Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Klepaní v motoru u Fava
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=4957
Stránka 1 z 2

Autor:  Dave136 [ 24.5.07, 09:22 ]
Předmět příspěvku:  Klepaní v motoru u Fava

Ahoj, mám takový problém.
U Favorita 136L (najeto 135000km), když nastartuji tak než olej získá tlak tak to v motoru klepe. Je to jako když někdo klepe kladivem někde v motoru. Mám dotaz jestli to může bít pístní čep nebo spíš ojniční ložiska? Kontrolka oleje se ale nerozsvěcí ani na volnoběh. A zhasíná cca 4s po nastartování.
Předem dík za radu.

Autor:  Šemik [ 24.5.07, 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

To klepáni je nedostatečný tlak oleje (žádný). Náš žigul tro dělá taky, ale jakmile zhasne kontrolka oleje tak ztichne a je klid. Na volnoběh mu mazání taky nesvítí ani po dlouhé jízdě po dálnici :wink: Nech to klidně být, je to normální jev :wink:

Autor:  Dave136 [ 24.5.07, 09:43 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
To klepáni je nedostatečný tlak oleje (žádný). Náš žigul tro dělá taky, ale jakmile zhasne kontrolka oleje tak ztichne a je klid. Na volnoběh mu mazání taky nesvítí ani po dlouhé jízdě po dálnici :wink: Nech to klidně být, je to normální jev :wink:

Tak úplně se mi to nechce nechat, protože to je horší a horší(pomalu už několi měsíců, jezdím denně). Sice zatím žádný velkej kravál. :(
Nejaký čas to ještě vydrží. To jo. :wink:

Autor:  Drak [ 24.5.07, 11:04 ]
Předmět příspěvku: 

Možná by ti pomohl řidší olej, dostane se dřív do kanálků, cvaká většinou ojniční ložisko na klice, to se opotřebuje nejdřív, ale 4s na zhasnutí kontrolky je moc, chtělo by to asi zkontrolovat čerpadlo a pročistit hlavní mazací kanál, kontrolka je v něm a měla by zhasnout někdy už při startování (spíš jen v zimě), ale nejpozději do 2 sekund, rozhodně bych to nepodceňoval a zkontroloval. Otázka je, jestli se to vyplatí spravovat, motor v normální kondici pořídíš za 2000,-

Autor:  roman heller [ 24.5.07, 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

to že ti zhasne ontrolka mazání po 4s je dlouhá doba.Je to způsobený ojničními ložisky(šálami) který maj vůly a při startu než tam doběhne olej tak mlátěj,jakmile to začne mazat tak ten olej tu vůli vymezí a přestaneto.Ty šály stojí asi kolem 300kč a není to špatná práce na výměnu....... :D

Když to necháš být tak počítej že se to bude zhoršovat... :oops:

Autor:  slovacek.milos [ 24.5.07, 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

roman heller píše:
to že ti zhasne ontrolka mazání po 4s je dlouhá doba.Je to způsobený ojničními ložisky(šálami) který maj vůly a při startu než tam doběhne olej tak mlátěj,jakmile to začne mazat tak ten olej tu vůli vymezí a přestaneto.Ty šály stojí asi kolem 300kč a není to špatná práce na výměnu....... :D

Když to necháš být tak počítej že se to bude zhoršovat... :oops:


romane a máš zkušenosti s výměnou ojničních ložisek jen tak bez výbrusu, já velmi špatné, nemělo to dlohého trvání a tak před 12 lety byla i klika na půl a vůle tam byly sice kontrolované jen rukou a okem, neznám jediný připad že by to bylo OK miloš

Autor:  deekay [ 24.5.07, 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Možná by ti pomohl řidší olej, dostane se dřív do kanálků, cvaká většinou ojniční ložisko na klice, to se opotřebuje nejdřív, ale 4s na zhasnutí kontrolky je moc, chtělo by to asi zkontrolovat čerpadlo a pročistit hlavní mazací kanál, kontrolka je v něm a měla by zhasnout někdy už při startování (spíš jen v zimě), ale nejpozději do 2 sekund, rozhodně bych to nepodceňoval a zkontroloval. Otázka je, jestli se to vyplatí spravovat, motor v normální kondici pořídíš za 2000,-


ale zas ked das redsi olej tak mu to bude na dialnici pri velkom zatazeni na neutral svietit furt.
ja mam 10W40 a pri startovani to asi 1s svieti kym je tam tlak a potom je vse ok ale po jazde 140km/h 30min ked dam neutral tak to svieti furt (len na volnobeh)

Autor:  slovacek.milos [ 24.5.07, 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

deekay píše:
Drak píše:
Možná by ti pomohl řidší olej, dostane se dřív do kanálků, cvaká většinou ojniční ložisko na klice, to se opotřebuje nejdřív, ale 4s na zhasnutí kontrolky je moc, chtělo by to asi zkontrolovat čerpadlo a pročistit hlavní mazací kanál, kontrolka je v něm a měla by zhasnout někdy už při startování (spíš jen v zimě), ale nejpozději do 2 sekund, rozhodně bych to nepodceňoval a zkontroloval. Otázka je, jestli se to vyplatí spravovat, motor v normální kondici pořídíš za 2000,-


ale zas ked das redsi olej tak mu to bude na dialnici pri velkom zatazeni na neutral svietit furt.
ja mam 10W40 a pri startovani to asi 1s svieti kym je tam tlak a potom je vse ok ale po jazde 140km/h 30min ked dam neutral tak to svieti furt (len na volnobeh)


jestli dáš řídký, nebo hustý olej u fáčka, při velkém zatížení a bude ti svítit kontrolka oleje, tak ten motor je jasný půjde do háje i ten hustý uvaříš vlétě na vodu, pokud bys denně měnil motorové oleje tak to pochopíš a ten klepec jsou ojniční šálky, když přidáš na volnoběh tak zaklepou, napiš bez GO se nikam nehneš a úspěšnoust GO 40 % miloš

Autor:  Dave136 [ 25.5.07, 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
jestli dáš řídký, nebo hustý olej u fáčka, při velkém zatížení a bude ti svítit kontrolka oleje, tak ten motor je jasný půjde do háje i ten hustý uvaříš vlétě na vodu, pokud bys denně měnil motorové oleje tak to pochopíš a ten klepec jsou ojniční šálky, když přidáš na volnoběh tak zaklepou, napiš bez GO se nikam nehneš a úspěšnoust GO 40 % miloš


Právě že když už motor běží, olej má tlak tak už nic nezaklepe. :?
Takže mám určitě udělat olejové čerpadlo?! Mám sehnat nový i sací koš nebo stačí jen víko rozvodů a kola?

Autor:  slovacek.milos [ 25.5.07, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Dave136 píše:
slovacek.milos píše:
jestli dáš řídký, nebo hustý olej u fáčka, při velkém zatížení a bude ti svítit kontrolka oleje, tak ten motor je jasný půjde do háje i ten hustý uvaříš vlétě na vodu, pokud bys denně měnil motorové oleje tak to pochopíš a ten klepec jsou ojniční šálky, když přidáš na volnoběh tak zaklepou, napiš bez GO se nikam nehneš a úspěšnoust GO 40 % miloš


Právě že když už motor běží, olej má tlak tak už nic nezaklepe. :?
Takže mám určitě udělat olejové čerpadlo?! Mám sehnat nový i sací koš nebo stačí jen víko rozvodů a kola?


a když máš zahřátý motor na volnoběh přidáš tak mírně zaklepe? miloš

Autor:  Drak [ 25.5.07, 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

No chtělo by to změřit tlak v hlavním kanále a sundat ventilový víko a podívat se, jak je mazanej klavír, potom se dá usoudit, kde může být chyba. Čerpadlo být nutně v háji nemusí, může dávat tlak dobrej, ale ten se může ztrácet přes vůle, největší bugr dělají opoitřebený futra na vačce, tam se ztrácí tlak nejvíc.

Autor:  Kristensen [ 25.5.07, 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
roman heller píše:
to že ti zhasne ontrolka mazání po 4s je dlouhá doba.Je to způsobený ojničními ložisky(šálami) který maj vůly a při startu než tam doběhne olej tak mlátěj,jakmile to začne mazat tak ten olej tu vůli vymezí a přestaneto.Ty šály stojí asi kolem 300kč a není to špatná práce na výměnu....... :D

Když to necháš být tak počítej že se to bude zhoršovat... :oops:


romane a máš zkušenosti s výměnou ojničních ložisek jen tak bez výbrusu, já velmi špatné, nemělo to dlohého trvání a tak před 12 lety byla i klika na půl a vůle tam byly sice kontrolované jen rukou a okem, neznám jediný připad že by to bylo OK miloš


Na škodovkách při překroužkování a přešálování jsem nikdy kliku nenechával brousit (pokud to nebylo zadřený) a jezdí to v pohodě, hodně záleží proč se to rozdělává, jestli třeba kvůli těsnění pod hlavou a problikávání kontrolky na olej ve volnoběhu tak je to většinou v poho, pokud už ten motor klepe tak to už moc dobrý není a je nejlepší to nechat přebrousit.

Autor:  Kristensen [ 25.5.07, 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak bych v první řadě sundal vanu (pokud jsi už neměl) a vyčistil bych hlavně sací koš, a zrovna při tom bich změřil kola ozubenýho čerpadla jestli nemají moc velkou axiální vůly, v domácích podmínkách ji změříš když sundáš sací koš tak ti možná ty kola vypadnou tak je nasaď zpět podrž je dotlačený dovnitř a někdo ať tam přes blok a ty kola plácne něco sto pro rovnýho a zkusit nacpat měrku mezi kolo a to něco rovnýho.

Autor:  slovacek.milos [ 25.5.07, 16:48 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Jinak bych v první řadě sundal vanu (pokud jsi už neměl) a vyčistil bych hlavně sací koš, a zrovna při tom bich změřil kola ozubenýho čerpadla jestli nemají moc velkou axiální vůly, v domácích podmínkách ji změříš když sundáš sací koš tak ti možná ty kola vypadnou tak je nasaď zpět podrž je dotlačený dovnitř a někdo ať tam přes blok a ty kola plácne něco sto pro rovnýho a zkusit nacpat měrku mezi kolo a to něco rovnýho.


já jsem měl dobré výsledky s překroužkováním, pokud to byly orginál kroužky, tak na 30000 a začalo se to horšit, dobé výsledky byly s kroužkama cords lamelové, jeden jezdil s erkem do itálie přes 100000 a v pohodě pak měli totálku, ale šálky, to fak neznám ani jednoho co by mu to dlohodobě bez přebroušení jezdilo, nejvíc co jsme se tu o tom bavili, tak opatrný řidič, húř to mazalo, výměna ojničních šálků ujel 5000 a motor šel na váhu kovošrotu, 1203 500 km a tak vloni jsem dělal tvingo uletěla ojnice, žádný škráanec, vše orginál, ojnici jsme na klice zkoušeli i samostatně dotáhnout, to jsem fakt u toho proseděl důlek, ujelo to 4000 a motor je slyšet miloš

Autor:  Drak [ 25.5.07, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Mě se taky teda zatím nepovedlo přešálovat kliku bez brusu tak, aby to vydrželo, rekord má Avia 2500 km. Měl sem tu i experta, co si nechal generálkovat motor do Avie, věci si dodal sám, podle jeho slov vyvážený ojnice, přebroušenou kliku, válcovky a těsnění, motor vydržel klapat půl dne na volnoběh, to už se mi zvuk moc nezdál a ujel asi 100 km a podala mu ojnice ruku přes blok. Nakonec z něho vylezlo, že ojnice vyvážil váhou, kterou sebral staré v kuchyni a vybral čtyři, který vážily stejně, přeleštil je šmirglpapírem a kliku si přebrousil vlastnoručně ve svěráku šestikilem šmirglpapírem pod vodou. A pak mám být slušnej na zákazníky...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/